Wypróbuj nasze narzędzia cenowe

Zarządzaj ceną, korzystając ze zniżek, promocji i cen niestandardowych.
Autor: Airbnb, 9 sty 2025
Zaktualizowano 9 sty 2025
Wypróbuj nasze narzędzia cenowe
Korzystanie z kalendarza
Wypróbuj nasze narzędzia cenowe

Dzięki narzędziom cenowym Airbnb możesz łatwo dostosować swoją stawkę. Narzędzia te znajdziesz w kalendarzu.

Narzędzia cenowe i ustawienia dostępności często działają w połączeniu. Jeśli chcesz skorzystać z określonych narzędzi, takich jak zniżki na pobyty miesięczne, być może najpierw konieczna będzie zmiana dostępności, np. zezwolenie na dłuższe pobyty.

Dostosowanie ceny

Regularne sprawdzanie i dostosowywanie cen może pomóc Ci osiągać zamierzony zysk.

Cenę podstawową możesz edytować w dowolnym momencie w kalendarzu swojej oferty. Gdy klikniesz wartość, aby ją zmienić, zobaczysz zarówno cenę gościa przed opodatkowaniem, jak i swoje zarobki po odjęciu opłaty serwisowej gospodarza.

Masz też dwa inne sposoby na dostosowanie ceny podstawowej.

  • Niestandardowa cena weekendowa: możesz dodać inną cenę za noc w piątek i sobotę. Zróżnicowanie cen w zależności od terminu może pomóc Ci zmaksymalizować liczbę rezerwacji.
  • Inteligentna wycena: włącz ją w dowolnym momencie, aby automatycznie dostosowywać stawki na podstawie lokalnego zapotrzebowania. To narzędzie uwzględnia setki czynników związanych z Twoją ofertą, okolicą oraz tym, czego i jak szukają goście. Możesz również ustalić minimalną i maksymalną cenę za noc.

Oferowanie zniżek i promocji

Kolejny sposób na przyciągnięcie gości to obniżenie ceny podstawowej w przypadku niektórych rodzajów rezerwacji. W kalendarzu Twojej oferty dostępne są cztery zniżki.

  • Tygodniowe: zniżki na pobyty trwające co najmniej 7 nocy mogą poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania, zapełnić luki w kalendarzu i zmniejszyć rotację gości. Jeśli oferujesz zniżki tygodniowe w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą specjalne powiadomienie. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.
  • Miesięczne: możesz również zaoferować zniżkę na pobyty trwające co najmniej 28 nocy. Może to wydłużyć średnią długość pobytów w oferowanych przez Ciebie domach i zmniejszyć rotację gości. Jeśli oferujesz zniżki miesięczne w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą to samo specjalne powiadomienie.
  • Wcześniejsza rezerwacja: zniżki za rezerwacje dokonane od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem mogą pomóc Ci przyciągnąć gości, którzy planują wyjazd z wyprzedzeniem. Jeśli oferujesz zniżki za wcześniejszą rezerwację w wysokości co najmniej 3%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.
  • Last minute: zniżki na rezerwacje dokonane od 1 do 28 dni przed zameldowaniem mogą pomóc Ci zapełnić wolne terminy w kalendarzu i zwiększyć zarobki. Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 10% w stosunku do mediany cen z ostatnich 60 dni, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.

Ustawianie zniżek krótkoterminowych może Ci pomóc w uzyskaniu większej liczby rezerwacji bez zmiany ceny podstawowej. Zależnie od tego, czy się kwalifikujesz, możesz zastosować maksymalnie dwa rodzaje promocji.

  • Promocja „Nowa oferta”: zaoferuj 20% zniżki na trzy kolejne rezerwacje nowej oferty, aby zdobyć pierwszych gości i recenzje.
  • Promocja niestandardowa: wybierz termin i zniżkę, którą chcesz zaoferować. Obowiązują pewne wymagania, na przykład wymóg, aby oferta miała co najmniej trzy ukończone rezerwacje (w tym chociaż jedną w ciągu ostatniego roku), a wybrany przez Ciebie termin był dostępny przez co najmniej 28 dni. Jeśli oferujesz zniżkę w wysokości co najmniej 15%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.

Dodawanie opłat opcjonalnych

Do swojej ceny możesz dodać trzy rodzaje opłat. Pamiętaj, że opłaty podnoszą cenę całkowitą i mogą zniechęcić gości do rezerwowania oferty oraz obniżyć Twoje zarobki.

  • Opłata za sprzątanie: jest to jednorazowa opłata, która podnosi całkowitą cenę pobytu i wyświetla się jako oddzielna pozycja na stronie płatności. Możesz ustawić niższą opłatę za sprzątanie w przypadku pobytów trwających od jednej do dwóch nocy.
  • Opłata za zwierzę: możesz pobierać tę opłatę za każde zwierzę, za każdą noc lub za cały pobyt. Nie możesz pobierać od gościa opłaty za zwierzę asystujące, a goście nie są zobowiązani do informowania o obecności takiego zwierzęcia przed dokonaniem rezerwacji. Dowiedz się więcej o zasadach Airbnb dotyczących ułatwień dostępu.
  • Opłata za dodatkowego gościa: możesz naliczyć opłatę za noc za każdego gościa powyżej określonej liczby. Na przykład w ramach Twojej ceny za noc możesz zezwalać na pobyt sześciu gości, ale za każdą następną osobę pobierać dodatkową opłatę w wysokości 10 USD za noc.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Wypróbuj nasze narzędzia cenowe
Korzystanie z kalendarza
Wypróbuj nasze narzędzia cenowe
Airbnb
9 sty 2025
Czy udało nam się pomóc?