Sześć sposobów na przygotowanie się na okres poza sezonem

Wypróbuj zniżki, promocje i krótsze pobyty, aby wypełnić kalendarz oferty.
Autor: Airbnb, 11 lis 2024
Zaktualizowano 11 lis 2024

Czy Twoja oferta jest gotowa na okres poza szczytem sezonu? Oto sześć sposobów, jak możesz korzystać z narzędzi gospodarza Airbnb, aby zarządzać rezerwacjami, gdy zapotrzebowanie na pobyty spada. Zastanów się nad korzyściami każdego z tych punktów, aby zdecydować, jakie rozwiązanie będzie najlepsze w Twojej działalności.

1. Zezwalaj na krótsze pobyty

Skrócenie minimalnej długości pobytu może zainteresować osoby rezerwujące krótkie pobyty i pomóc Ci wypełnić luki w kalendarzu, gdy goście nie podróżują tak często jak w szczycie sezonu.

Możesz dostosować minimalną długość pobytu do jednego dnia powszedniego. Jeśli na przykład zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe w weekendy, możesz zezwolić na pobyty trwające jedną noc w środku tygodnia, ale wymagać dłuższych rezerwacji, gdy gość rezerwuje pobyt w piątek lub sobotę.

Aby obniżyć minimalną długość pobytu:

  • Przejdź na kartę Dostępność w kalendarzu swojej oferty.
  • W sekcji Długość pobytu kliknij Minimalna liczba nocy.
  • Zmień minimalną długość pobytu na liczbę nocy, która Ci odpowiada.

„Jeśli mam wolne okienko na osiem nocy, szanse na rezerwację siedmiodniowego pobytu są niewielkie” – mówi Felicity, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Nowej Południowej Walii w Australii. „Jeśli w tym okresie zmniejszę minimalną długość pobytu, mam większą szansę przyciągnąć gości”.

2. Skróć okres wyprzedzenia

Aby zyskać dodatkowe rezerwacje poza sezonem, pozwól gościom rezerwować pobyt z mniejszym wyprzedzeniem. Jako minimalne wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz od rezerwacji do przyjazdu gościa.

Aby zmienić minimalny czas wyprzedzenia:

  • Przejdź na kartę Dostępność w kalendarzu swojej oferty.
  • Otwórz opcję Wyprzedzenie.
  • Wybierz liczbę dni, która Ci odpowiada.

Możesz również zezwalać na prośby o rezerwację z wyprzedzeniem krótszym niż Twój minimalny czas. W takim przypadku konieczne będzie wcześniejsze sprawdzenie i zatwierdzenie prośby.

„To świetna okazja, aby wyróżnić się na tle innych obiektów, które nie oferują takiej opcji” – mówi Karen, Superhostka z Nelson w Kolumbii Brytyjskiej. „Ja dodałam do tego możliwość samodzielnego zameldowania i korzystam z zaplanowanych wiadomości, w których przekazuję gościom wskazówki dojazdu. Dzięki temu mogę akceptować rezerwacje gości tuż przed zameldowaniem”.

3. Dodaj zniżkę last minute

Obniżenie ceny za noc, gdy zbliża się dzień zameldowania, może pomóc Ci dotrzeć do osób rezerwujących pobyt w ostatniej chwili. Możesz na przykład zaoferować zniżkę na rezerwacje dokonane od 1 do 28 dni przed zameldowaniem, aby łatwiej zapełnić kalendarz i zwiększyć zarobki.

Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 10% w stosunku do mediany cen z ostatnich 60 dni, goście zobaczą specjalne powiadomienie na stronie Twojej oferty i w wynikach wyszukiwania. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.

Aby dodać zniżkę last minute:

  • Przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
  • W sekcji Więcej zniżek kliknij Zniżki last minute.
  • Wpisz liczbę dni przed przyjazdem – od 1 do 28.
  • Wpisz procentową wartość zniżki, którą chcesz zaoferować.

„Jestem przekonany, że bez ryzyka mogę obniżyć cenę o 15%” – mówi Jimmy, Superhost z Palm Springs w Kalifornii. „Mam swoją minimalną cenę, poniżej której nigdy nie zejdę. W przypadku rezerwacji na ten weekend jestem gotowy dojść do tej ceny, aby wykorzystać wolny termin”.

4. Dodaj zniżki tygodniowe i miesięczne

Zniżki na dłuższe pobyty mogą poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania, zapełnić luki w kalendarzu i zmniejszyć rotację gości. Rozważ zaoferowanie zniżek na pobyty trwające co najmniej 7 nocy oraz zniżek miesięcznych na pobyty trwające co najmniej 28 nocy.

Jeśli oferujesz zniżki tygodniowe lub miesięczne w wysokości co najmniej 10%, goście zobaczą specjalne powiadomienie na stronie Twojej oferty i w wynikach wyszukiwania. Wszystkie zniżki naliczane na podstawie długości pobytu są również wyróżnione w kalkulacji ceny obok pierwotnej ceny rezerwacji.

Aby dodać zniżkę tygodniową lub miesięczną:

  • Upewnij się, że minimalna i maksymalna długość pobytu jest zgodna z lokalnymi przepisami.
  • Jeśli możesz oferować pobyty tygodniowe lub miesięczne, przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
  • W sekcji zniżek tygodniowych lub miesięcznych ustaw zniżkę procentową i kliknij Zapisz.

„Zaoferowanie zniżek tygodniowych lub miesięcznych z pewnością przyciągnie uwagę gości” – mówi Omar, Superhost z Meksyku. „Zauważyłem, że coraz więcej osób, zwłaszcza pracujących zdalnie, decyduje się na dłuższe pobyty”.

5. Dodaj promocję niestandardową

Zaproponowanie promocji poza sezonem to świetny sposób na wyróżnienie oferty w wynikach wyszukiwania i zwiększenie liczby rezerwacji. Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 15%, goście zobaczą specjalne powiadomienie na stronie Twojej oferty i w wynikach wyszukiwania.

Aby dodać promocję niestandardową:

  • Przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
  • Zaznacz daty w kalendarzu.
  • Ustaw zniżkę procentową.

Promocja niestandardowa może nie być zawsze dostępna w przypadku Twojej oferty. Wymagamy, aby oferta miała co najmniej trzy ukończone rezerwacje (w tym chociaż jedną w ciągu ostatniego roku), a wybrany przez Ciebie termin był dostępny przez co najmniej 28 dni.

„Dzięki promocjom mogę ustalić cenę na najbliższych kilka miesięcy i zaoferować zniżkę, jeśli w tym czasie nie będzie zainteresowania” – tłumaczy Daniel, członek Rady Gospodarzy z Teneryfy na Wyspach Kanaryjskich. „To jedno z moich ulubionych narzędzi, ponieważ lubię wiedzieć, jakie są aktualne możliwości gospodarzy i zapotrzebowanie ze strony turystów, aby móc na tej podstawie podejmować decyzje”.

6. Zaktualizuj cenę

Porównanie cen podobnych ofert w Twojej okolicy może pomóc Ci ustalić konkurencyjną cenę i przyciągnąć więcej rezerwacji, gdy zainteresowanie ze strony gości jest mniejsze. Jeśli Twoja cena jest wyższa niż podobnych ofert w okolicy, możesz ją obniżyć, aby przyciągnąć uwagę większej liczby gości i poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jeśli oferujesz tę samą cenę za każdą noc, pomyśl o rozróżnieniu cen za dni powszednie i weekendy. Zróżnicowanie cen w zależności od terminu może również pomóc zmaksymalizować liczbę rezerwacji.

Aby porównać podobne oferty:

  • Przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
  • Wybierz zakres dat nieprzekraczający 31 dni.
  • Kliknij Zobacz podobne oferty.

Na mapie swojej okolicy zobaczysz średnie ceny podobnych ofert w pobliżu. Przyciski na mapie pozwalają zobaczyć oferty zarezerwowane lub niezarezerwowane. Czynniki wpływające na to, że dana oferta jest określana jako podobna do Twojej, to lokalizacja, metraż, udogodnienia, oceny, recenzje i inne oferty, które goście wyświetlają, gdy rozważają rezerwację pobytu u Ciebie.

„Obserwuję oferty podobne do mojej, aby mieć pewność, że oferuję konkurencyjne ceny” – mówi Katie Kay, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Lake Arrowhead w Kalifornii. „Ważne jest, aby poza sezonem być elastycznym, jeśli naprawdę chcesz, aby goście zainteresowali się Twoją ofertą”.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Twoje wyniki mogą się różnić od podanych przykładów.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
11 lis 2024
Czy udało nam się pomóc?