Sześć sposobów na zdobywanie rezerwacji last minute
Nawet najpopularniejsze oferty mają czasami nieoczekiwane okresy mniejszego zainteresowania. Zapoznaj się z tymi sześcioma wskazówkami, które pomogą Ci zdobyć rezerwacje last minute i zmaksymalizować zarobki.
1. Dodaj zniżkę last minute
Zniżki „last minute” zachęcają gości do dokonywania rezerwacji. Obowiązują one przy rezerwacjach dokonanych od 1 do 28 dni przed zameldowaniem.
Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 10% w stosunku do mediany cen z ostatnich 60 dni, goście zobaczą specjalne powiadomienie na stronie Twojej oferty i w wynikach wyszukiwania. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.
Aby dodać zniżkę last minute:
- Przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
- W sekcji Więcej zniżek kliknij Zniżki last minute.
- Wpisz liczbę dni przed przyjazdem – od 1 do 28.
- Wpisz procentową wartość zniżki, którą chcesz zaoferować.
Możesz dostosować zniżkę w zależności od tego, kiedy dokonywana jest rezerwacja – na przykład zwiększać ją stopniowo w miarę zbliżania się terminu rozpoczęcia pobytu.
Pamiętaj, że ta zniżka nie jest dostępna, gdy masz włączoną inteligentną wycenę.
2. Zezwalaj na krótsze pobyty
Miłośnicy spontanicznych podróży często mają na wyjazd tylko jeden lub dwa dni. Skrócenie minimalnej długości pobytu daje gościom możliwość rezerwowania krótszych pobytów, co pomoże Ci dotrzeć do osób decydujących się na podróż w ostatniej chwili.
Aby zmniejszyć minimalną długość pobytu:
- Przejdź na kartę Dostępność w kalendarzu swojej oferty.
- W sekcji Długość pobytu kliknij Minimalna liczba nocy.
- Zmień minimalną długość pobytu na liczbę nocy, która Ci odpowiada.
3. Porównaj swoją ofertę z podobnymi w Twojej okolicy
Narzędzie Airbnb do porównywania podobnych ofert pomoże Ci ustalić konkurencyjną cenę za niezarezerwowane noce. Sprawdź średnie ceny podobnych ofert w Twojej okolicy w tym samym terminie i zastanów się, czy warto zmienić swoją stawkę za noc.
Aby porównać podobne oferty:
- Przejdź na kartę Ceny w kalendarzu swojej oferty.
- Wybierz zakres dat nieprzekraczający 31 dni.
- Kliknij Zobacz podobne oferty.
Na mapie Twojej okolicy zobaczysz średnie ceny podobnych ofert w pobliżu z uwzględnieniem takich czynników, jak lokalizacja, metraż czy udogodnienia. Użyj przycisków na mapie, aby wyświetlić oferty zarezerwowane lub niezarezerwowane.
„Zawsze chcę wiedzieć, czy moje ceny są konkurencyjne, więc sprawdzam, ile inni gospodarze z mojej okolicy zarabiają za noc” – mówi Felicity, członkini Rady Gospodarzy i Superhostka z Nowej Południowej Walii w Australii.
4. Dostosuj cenę za noc
Tymczasowe obniżenie ceny na niezarezerwowane noce może zachęcić gości do zainteresowania Twoim domem. Oferty z niższymi cenami niż inne podobne oferty w okolicy zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Gdy zainteresowanie gości wzrośnie, zawsze możesz wrócić do poprzedniej stawki, aby osiągać zamierzony zysk.
5. Skróć okres wyprzedzenia
Aby zapełnić kalendarz poza sezonem, pozwól gościom rezerwować pobyt z mniejszym wyprzedzeniem. Jako wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz od rezerwacji do przyjazdu gościa.
„Dobrze rozumiem, co to znaczy, gdy w trakcie podróży musisz w ostatniej chwili znaleźć jakieś zakwaterowanie. Dlatego nie lubię ograniczać gościom czasu między prośbą o rezerwację a rozpoczęciem pobytu” – mówi Myranda, Superhostka z Little Rock w stanie Arkansas. „Nawet jeśli nie mam rezerwacji na następny dzień, dbam o to, żeby oferowane miejsce było czyste i gotowe do przyjęcia gościa”.
Aby zmienić minimalny czas wyprzedzenia:
- Przejdź na kartę Dostępność w kalendarzu swojej oferty.
- Otwórz opcję Wyprzedzenie.
- Wybierz liczbę dni, która Ci odpowiada.
Możesz również zezwalać na prośby o rezerwację z wyprzedzeniem krótszym niż Twój minimalny czas. W takim przypadku konieczne będzie wcześniejsze sprawdzenie i zatwierdzenie prośby.
6. Zaproś znajomych lub rodzinę
Skontaktuj się ze znajomymi przez media społecznościowe, e-mailem lub SMS-em i daj im znać, że Twój dom jest dostępny. Być może skłoni to kogoś z nich do zarezerwowania spontanicznego pobytu.
Podobnie jak przy innych pobytach kluczowa jest jasna komunikacja. W przypadku rezerwacji na ostatnią chwilę może to być szczególnie ważne. Jeśli gość zarezerwuje pobyt na mniej niż 48 godzin przed zameldowaniem, może wybrać godzinę przyjazdu poza Twoim standardowym przedziałem czasowym na zameldowanie. Jeśli Twoja oferta ma włączoną opcję rezerwacji natychmiastowej, otrzymasz zapytanie o rezerwację. Przygotuj jasne instrukcje zameldowania i poinformuj gości, czy potrzebujesz więcej czasu na przygotowanie domu.
Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.