Jak przywitać pierwszych gości Airbnb

Zapewnij gościom niezapomniane przeżycia podczas każdego pobytu.
Autor: Airbnb, 20 lis 2019
Zaktualizowano 10 cze 2024

Być może zastanawiasz się, jak przygotować się na przyjazd pierwszych gości. Oto kilka wskazówek, jak zapewnić im dobre wrażenia.

Zapewnij prosty proces zameldowania

Opracuj prosty i niezawodny proces. W przewodniku dotyczącym przyjazdu podaj wskazówki, jak dotrzeć na miejsce, sposób zameldowania i dotyczące go instrukcje. Wielu gości chętnie korzysta z wygodnego samodzielnego zameldowania, które umożliwia im wejście do środka bez Twojej obecności.

Goście otrzymają dostęp do instrukcji dotyczących zameldowania w szczegółach podróży na 48 godzin przed planowanym przyjazdem, a jeśli masz elastycznie zasady anulowania – 24 godziny przed przyjazdem.

Przewiduj potrzeby gości

Każdy gość jest inny, jednak większość oczekuje, że zapewnisz im konkretne informacje i udostępnisz określone udogodnienia. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby zapewnić gościom komfortowy pobyt.

  • Uzupełnij podstawowe udogodnienia. Należą do nich ręczniki, pościel, poduszki, mydło i papier toaletowy.

  • Bądź do dyspozycji. Zaplanuj, jak możesz szybko rozwiązywać problemy, i przypomnij gościom, że mogą się z Tobą skontaktować, jeśli zajdzie taka potrzeba.

  • Dodaj wskazówki dla gości. Podaj ważne informacje, np. jak uzyskać dostęp do internetu i korzystać z urządzeń. Przygotuj wydruk tych wskazówek, aby goście mogli je łatwo znaleźć.

  • Dodaj przewodnik. Podziel się lokalnymi wskazówkami, w tym poradami na temat restauracji, robienia zakupów, zwiedzania i atrakcji na świeżym powietrzu.

Kontaktuj się z gośćmi wcześnie i często

Każda interakcja z gośćmi jest okazją do określenia oczekiwań i pokazania, że dbasz o ich potrzeby.

  • Stwórz przyjazną atmosferę. Nadaj priorytet praktykom opartym na integracji społecznej, aby każdy gość mógł się czuć u Ciebie dobrze. Zacznij od zapytania gości, co sprawi, że poczują się jak w domu.

  • Zachowaj wyrozumiałość. Postaraj się spojrzeć na każdą sytuację z perspektywy gościa.

  • Odpowiadaj szybko. Wysoki wskaźnik aktywności poprawia pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania na Airbnb. Korzystaj z aplikacji, aby szybko się porozumiewać i skonfigurować zaplanowane wiadomości, za pomocą których w ważnych momentach – takich jak zameldowanie – przekażesz przydatne informacje.

Oto kilka przykładowych wiadomości, które warto zaplanować na określony czas. W tych przykładach stosujemy skróty, czyli symbole zastępcze, które automatycznie uzupełniają informacje o rezerwacji, ofercie i gościach. Wstaw je z menu, ponieważ nie zadziałają, jeśli wpiszesz je ręcznie.

Dbaj o czystość w oferowanym miejscu

Goście oczekują, że miejsce, do którego przyjadą, będzie czyste. Wypracuj sposób sprzątania, który obejmuje czyszczenie wszystkich powierzchni, podłóg i tkanin.

  • Sprawdź, czy nie pozostały gdzieś plamy, zabrudzenia lub włosy. Często pomijane miejsca to powierzchnie pod łóżkiem, wewnątrz szuflad i zasłony okien.

  • Wybieraj neutralne zapachy. Wszelkie intensywne zapachy mogą zniechęcać gości. Podczas sprzątania otwieraj okna i używaj łagodnych, uniwersalnych środków dezynfekujących. 

  • Usuń lub schowaj przedmioty osobiste. Może to sprawić, że Twoje miejsce będzie bardziej przyjazne i mniej zagracone.

Proś o recenzje i wystawiaj je gościom

Na napisanie recenzji zarówno Ty, jak i gość macie 14 dni od zakończenia pobytu. Recenzje są ukryte, dopóki nie prześlecie ich oboje lub dopóki nie minie 14-dniowy okres na ich napisanie. Goście mogą również przyznawać ocenę w gwiazdkach za wrażenia ogólne oraz w sześciu podkategoriach: czystość, zgodność z opisem, zameldowanie, komunikacja, lokalizacja i stosunek wartości do ceny.

Pierwsze recenzje są szczególnie istotne. Gdy otrzymasz trzy pierwsze recenzje, na stronie Twojej oferty pojawi się ocena ogólna – może ona mieć wpływ na pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania. Na dzień wymeldowania zaplanuj wiadomość do gości z prośbą o recenzję pobytu.

Recenzje pisz szczerze i z szacunkiem, stosując te same standardy wobec wszystkich gości. Recenzje pomagają budować zaufanie wśród gości i gospodarzy.

Seria szkoleń: Przyjmowanie gości po raz pierwszy

Uzyskaj więcej wskazówek

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
20 lis 2019
Czy udało nam się pomóc?