Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak działa wyszukiwanie na Airbnb

Uzyskaj wskazówki, jak poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
Autor: Airbnb, 11 maj 2022
Zaktualizowano 21 lis 2022

Najważniejsze wskazówki

  • Cena, jakość i popularność Twojej oferty mają wpływ na to, jak goście będą widzieć ją w wynikach wyszukiwania

  • Spróbuj udostępnić więcej wolnych terminów w swoim kalendarzu, aby dopasować je do kryteriów wyszukiwania większej liczby gości

Masz już gotową i opublikowaną stronę oferty, a teraz chcesz, aby goście ją obejrzeli. Jak ją znajdą? Oto kilka wskazówek, jak poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

Podstawy

Algorytm wyszukiwania Airbnb uwzględnia wiele czynników, które decydują o pozycji oferty w wyszukiwarce. Nie każdy czynnik ma jednakową wagę. Cena, jakość i popularność oferty mają duży wpływ na jej widoczność.

Algorytm nadaje priorytet całkowitej cenie przed opodatkowaniem (uwzględniającej opłaty i zniżki) oraz jakości oferty w porównaniu z podobnymi ofertami w tym samym rejonie. W określeniu jej jakości pomóc mogą zdjęcia, recenzje gości i inne cechy.

Konkurencyjna cena i wysoka jakość mogą wpłynąć na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ponieważ oferty z dobrym stosunkiem jakości do ceny są zazwyczaj lepiej punktowane.

Dąż do popularności

Algorytm Airbnb ocenia popularność Twojej oferty na podstawie wielu informacji. Należy do nich m.in. częstotliwość, z jaką goście rezerwują Twoją ofertę, odwiedzają jej stronę i dodają ją do list życzeń.

Popularniejsze oferty zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Aby przyciągnąć zainteresowanie gości:

  • Udostępnij gościom udogodnienia, których szukają, jak np. szybki internet, samodzielne zameldowanie czy bezpłatny parking.
  • Dokładnie i konkretnie opisz, co sprawia, że Twoje miejsce jest jedyne w swoim rodzaju. Dzięki temu goście będą wiedzieli, czego mogą się spodziewać po przyjeździe.
  • Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia, które zachęcą gości do pobytu. Zdjęcia wysokiej jakości mogą poprawić widoczność oferty w danej kategorii.

Udostępnij więcej wolnych terminów

Algorytm Airbnb uwzględnia dostępność Twojej oferty, czas odpowiedzi na pytania i to, jak często akceptujesz rezerwacje. Im więcej dostępnych terminów oferujesz w swoim kalendarzu, tym bardziej prawdopodobne, że Twoja oferta spełni kryteria gościa i pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Oto co możesz zrobić, aby poprawić pozycję swojej oferty w wynikach wyszukiwania:

  • Odpowiadaj na prośby o rezerwację w ciągu 24 godzin. Unikaj częstego odrzucania próśb o rezerwacje.
  • Włącz rezerwację natychmiastową, aby goście widzieli Twoją ofertę w wynikach wyszukiwania, gdy szukają tej opcji. Dzięki niej goście mogą rezerwować Twoją ofertę od ręki (bez czekania na Twoją akceptację), co skraca czas odpowiedzi.
  • Zmniejsz liczbę ograniczeń, takich jak minimalna i maksymalna długość pobytu, które nakładasz na rezerwacje.

Zapewnij gościnność na wysokim poziomie

Pozycję w wynikach wyszukiwania zazwyczaj z czasem poprawia to, na ile wiarygodnie pokażesz gościom, czego mogą się spodziewać, a następnie spełnisz te oczekiwania jako gospodarz (lub nawet je przekroczysz).

Podanie dokładnych informacji na temat wynajmowanego miejsca i jasna komunikacja z gośćmi mogą prowadzić do wyższych ocen i recenzji pobytów u Ciebie. Pomoże Ci to również uniknąć skarg do obsługi klienta, które mogą mieć negatywny wpływ na pozycję Twojej oferty w rankingu.

Algorytm uwzględnia również status Superhost – nasz termin określający wysoko ocenianego, doświadczonego gospodarza – lub też czynniki, które decydują o uzyskaniu tego tytułu. Należą do nich takie kwestie jak szybkie odpowiadanie na pytania gości dotyczące rezerwacji i ograniczanie do minimum liczby anulowanych (przez Ciebie) rezerwacji.

Goście mogą również filtrować wyniki wyszukiwania, aby widzieć tylko oferty Superhostów.

Więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę, znajdziesz w naszym poradniku

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Najważniejsze wskazówki

  • Cena, jakość i popularność Twojej oferty mają wpływ na to, jak goście będą widzieć ją w wynikach wyszukiwania

  • Spróbuj udostępnić więcej wolnych terminów w swoim kalendarzu, aby dopasować je do kryteriów wyszukiwania większej liczby gości

Airbnb
11 maj 2022
Czy udało nam się pomóc?