Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak sprawić, żeby pobyt w oferowanym przez Ciebie miejscu był dla uchodźców komfortowy – 7 wskazówek

Airbnb.org udziela praktycznych porad dotyczących przyjmowania osób, które znalazły się w dramatycznej sytuacji
Autor: Airbnb, 25 sie 2023
Zaktualizowano 25 sie 2023

Najważniejsze wskazówki

  • Wprowadzenie w oferowanym miejscu kilku niewielkich zmian może sprawić, że stanie się ono bardziej przystępne dla gości, którzy przeżywają ciężkie chwile

  • Kiedy kontaktujesz się z gośćmi, uważnie ich słuchaj i korzystaj z podpowiedzi, które Ci przekazują

  • Więcej informacji o przyjmowaniu uchodźców znajdziesz w tym przewodniku Airbnb.org

Jeśli masz już doświadczenie w przyjmowaniu gości z Airbnb.org, na pewno wiesz już, jak sprawić, żeby poczuli się komfortowo w oferowanym przez Ciebie miejscu.

Jeśli przyjmujesz gości na pobyty z Airbnb.org, pewnie zastanawiasz się, jak traktować osoby, które przeżywają bardzo trudne chwile.

Osoby, które opuściły swoje domy w wyniku zagrożenia (czasami w dużym pośpiechu), mogą mieć inne obawy i oczekiwania niż goście podróżujący w celach wypoczynkowych. To jeden z powodów, dla których Airbnb.org współpracuje z organizacjami non-profit specjalizującymi się w pomaganiu ludziom uciekającym przed konfliktami i klęskami żywiołowymi. Organizacje te czasami świadczą kompleksowe usługi podczas pobytu gości.

W przypadku problemów Airbnb.org oferuje wykwalifikowaną obsługę klienta dla Ciebie i Twoich gości, która niesie wsparcie niezależnie od ich narodowości, rasy, pochodzenia etnicznego czy tożsamości.

Jak przygotować oferowane miejsce – wskazówki

Poczucie bezpieczeństwa i prywatności jest bardzo ważne dla rodzin, które wiele wycierpiały. Od chwili opuszczenia domu wiele osób nie miało nawet kuchni do przygotowania posiłku czy salonu, w którym można posiedzieć z rodziną.

Co możesz zrobić, aby oferowane przez Ciebie miejsca było bardziej przyjazne:

  • Zapewnij poczucie ciepła i komfortu – dzięki temu goście będą mogli naprawdę odpocząć. Czysta pościel i ręczniki, podstawowe przybory toaletowe i kuchenne mogą sprawić, że goście poczują się jak w domu, nawet jeśli ich pobyt będzie trwał tylko kilka dni.
  • Niektórzy spośród Twoich gości mogą wciąż martwić się o swoje bezpieczeństwo. Upewnij się, że wejścia i podjazdy są dobrze oświetlone. Sprawdź, czy wszystkie zamki, żaluzje i zasłony działają. Jeśli w okolicy Twojego domu występują dźwięki o dużym natężeniu (np. przelatujące samoloty lub śmieciarka przejeżdżająca wcześnie rano), uprzedź o tym gości.
  • Osoby, które doświadczyły traumatycznych wydarzeń, mogą mieć problemy z zapamiętywaniem informacji. „Nie potrafisz myśleć trzeźwo, nie potrafisz przyswajać informacji” – powiedział jeden z gości, który został ewakuowany podczas poważnego pożaru w Kalifornii. „To przytłaczające do tego stopnia, że nie wiesz, jak robić najprostsze rzeczy, a to prowadzi do zamknięcia się w sobie”. Odpowiedzią mogą być pomoce wizualne. Możesz zaproponować, że przygotujesz wydruk z adresem Twojej oferty i mapą okolicy.
  • Jeśli dzieli Was bariera językowa, poszukaj lokalnych organizacji non-profit lub firm, które mogą przygotować (lub mają gotowe) materiały w języku gościa. Jeśli do danej rezerwacji jest wyznaczony opiekun z ramienia organizacji non-profit współpracującej z Airbnb.org, możesz poprosić go o pomoc.

Jak rozmawiać z gośćmi – wskazówki

Dla wielu gospodarzy nawiązanie osobistych kontaktów z gośćmi to jedna z największych korzyści związanych z tą rolą. Przygotowaliśmy kilka wskazówek na temat komunikowania się z gośćmi, którzy doświadczyli bardzo trudnych, czasem traumatycznych chwil.

  • Postaw na transparentność i konsekwencję. Informuj gości z wyprzedzeniem, jeśli chcesz pojawić się na miejscu oraz gdy planujesz jakieś prace w lub wokół domu.
  • Podczas rozmowy z gośćmi staraj się skupiać na pobycie i nie pytać o kryzys, którego doświadczają. „Zadawałam bardziej ogólne pytania. Na przykład skąd pochodzą, jak minęła podróż” – mówi Mary, która gościła kilku uchodźców z Ukrainy. „Otrzymasz od gości wyraźny sygnał, jeśli będą gotowi na rozmowy o swoich przeżyciach” – dodaje. Zapewniając prywatność, pomagasz im odzyskać siły.
  • Słuchaj uważnie gości – od nich dowiesz się, jak wolą się z Tobą komunikować. Niektórzy wolą trzymać się blisko rodzin. Inni mogą skontaktować się z Tobą, prosząc o pomoc w integrowaniu się z lokalną społecznością.

Twoja pomoc ma znaczenie

Dziękujemy, że chcesz oferować gościom swoje miejsce, czas i życzliwość. Więcej informacji na temat przygotowań do przyjmowania gości znajdujących się w kryzysowej sytuacji znajdziesz w Centrum wiedzy w Przewodniku Airbnb.org, który zawiera przydatne filmy i artykuły.

Najważniejsze wskazówki

  • Wprowadzenie w oferowanym miejscu kilku niewielkich zmian może sprawić, że stanie się ono bardziej przystępne dla gości, którzy przeżywają ciężkie chwile

  • Kiedy kontaktujesz się z gośćmi, uważnie ich słuchaj i korzystaj z podpowiedzi, które Ci przekazują

  • Więcej informacji o przyjmowaniu uchodźców znajdziesz w tym przewodniku Airbnb.org
Airbnb
25 sie 2023
Czy udało nam się pomóc?