Jak przyciągnąć pierwszych gości
Twoja atrakcja Airbnb została opublikowana, więc teraz możesz skupić się na tym, by zachęcić gości do udziału w niej. Dodanie dostępności, ustalenie konkurencyjnej ceny i uzyskanie pierwszych 5-gwiazdkowych recenzji może pomóc w zwiększeniu popularności atrakcji.
Zaktualizuj kalendarz
Twoja oferta nie pojawi się na Airbnb, dopóki nie dodasz dostępności. Zaktualizuj kalendarz, aby goście mogli rezerwować Twoją ofertę. Zdecyduj, jak często będziesz oferować zajęcia, biorąc pod uwagę czas ich trwania, Twoją dostępność i cele biznesowe. Jeśli masz współgospodarza, ustal, kiedy każde z Was będzie organizować atrakcję.
Aby dodać dostępność, wybierz dzień, w który chcesz zorganizować atrakcję, i kliknij Zaplanuj atrakcję. Wybierz godzinę, rodzaj rezerwacji, cenę, liczbę uczestników i inne szczegóły. Możesz zablokować czas przed atrakcją i po niej, aby się przygotować lub posprzątać.
Wykorzystaj te wskazówki, aby wyróżnić swoją ofertę.
- Zwiększ dostępność: im więcej dat i godzin udostępnisz, tym więcej rezerwacji prawdopodobnie otrzymasz. Gospodarze odnoszący sukcesy często oferują atrakcje co najmniej 10 razy w miesiącu, w tym co najmniej w jeden dzień każdego weekendu.
- Planuj z wyprzedzeniem: wielu gospodarzy dodaje informacje o dostępności nawet trzy miesiące do przodu, aby zwiększyć swoje szanse na uzyskanie rezerwacji. Atrakcję organizowaną codziennie możesz zaplanować z maksymalnie 60-dniowym wyprzedzeniem, a atrakcję organizowaną raz w tygodniu – z maksymalnie 52-tygodniowym wyprzedzeniem.
- Zsynchronizuj swoje kalendarze: zsynchronizuj swoje kalendarze Airbnb i Google, aby śledzić wszystko w jednym miejscu i zapobiegać przypadkowemu dublowaniu się rezerwacji. Na przykład, gdy noc zostanie zarezerwowana w jednym kalendarzu, automatycznie zablokuje się w innym.
- Znajdź możliwości: gdy zaczniesz przyjmować gości, sprawdź, kiedy jest mniej, a kiedy więcej rezerwacji, i rozważ odpowiednią zmianę dostępności i ceny. Im większą dostępność zaoferujesz teraz, tym większe prawdopodobieństwo, że dobrze wykorzystasz momenty dużego zapotrzebowania.
Zaproponuj konkurencyjną cenę
Dostosowanie ceny może pomóc Ci uzyskać pierwsze rezerwacje i zwiększyć popularność atrakcji. Weź pod uwagę cztery główne czynniki.
- Koszty operacyjne: upewnij się, że Twoja cena pokrywa wydatki.
- Przychody: czasami zaoferowanie niższej ceny za osobę może przyciągnąć więcej gości i zwiększyć Twoje przychody. Na przykład:
- 4 gości dokonało rezerwacji za 75 USD od osoby = 300 USD.
- 8 gości dokonało rezerwacji za 60 USD od osoby = 480 USD.
- Podobne atrakcje: wyszukaj atrakcje podobne do Twojej na Airbnb i innych platformach, aby porównać lokalne ceny i dowiedzieć się, co jest konkurencyjne. Średni globalny zakres cen atrakcji Airbnb wynosi od 65 do 81 USD*.
- Cena całkowita: Twoja cena musi uwzględniać wszystkie opłaty i napiwki.
Dodanie zniżki to kolejny sposób na wyróżnienie oferty. W ustawieniach cen dostępne są trzy rodzaje zniżek.
- Zniżka ograniczona czasowo: zachęć pierwszych gości do rezerwowania Twojej atrakcji, oferując od 5% do 50% zniżki przez 90 dni.
- Zniżka za wcześniejszą rezerwację: zaoferuj 20% zniżki gościom, którzy dokonują rezerwacji więcej niż 2 tygodnie przed terminem. To rozwiązanie jest atrakcyjne dla podróżnych, którzy planują z wyprzedzeniem, i pomaga Ci zapełnić kalendarz.
- Duża grupa: możesz ustawić obniżone stawki za osobę, aby zachęcić duże grupy. Możesz na przykład zaoferować 10% zniżki dla 2–3 osób, 20% zniżki dla 4–5 osób i 30% zniżki dla więcej niż 6 osób. Większość gości rezerwuje atrakcję razem z co najmniej jedną osobą*.
Jeśli oferujesz zniżkę większą niż 10% ceny całkowitej, goście zobaczą obniżoną stawkę obok przekreślonej pierwotnej ceny w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty.** Jeśli dodasz więcej niż jedną zniżkę, gość otrzyma tę, która zapewni mu największe oszczędności. Goście nie mogą korzystać z kilku zniżek przy tej samej rezerwacji.
Oferuj rezerwacje prywatne
Możesz zaoferować swoją atrakcję konkretnemu gościowi lub grupie w niestandardowej cenie. Na przykład udostępnienie atrakcji rodzinie i znajomym w niższej cenie lub za darmo to świetny sposób na zdobycie pierwszych 5-gwiazdkowych recenzji.
Aby utworzyć prywatną edycję, wybierz datę i godzinę w kalendarzu, kliknij Edytuj i ustaw widoczność jako prywatną. Skopiuj niestandardowy link i udostępnij go konkretnemu gościowi lub grupie. Recenzję mogą napisać tylko goście objęci rezerwacją.
* Na podstawie rezerwacji atrakcji Airbnb od 13 maja 2025 roku do 20 lipca 2025 roku w 30 miastach na całym świecie.
** Zniżka musi wynosić co najmniej 3 USD lub równowartość tej kwoty w lokalnej walucie.
Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.
