Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Napisz wskazówki dla gości, aby podzielić się informacjami na temat miejsca, które im udostępniasz

Oszczędzaj czas i przekaż ważne informacje w przygotowanej wcześniej instrukcji.
Autor: Airbnb, 18 lis 2020
Zaktualizowano 7 lis 2021

Najważniejsze wskazówki

  • Przygotuj wskazówki dla gości

  • Niech będzie krótkie i łatwe do zrozumienia

  • Najpierw podaj hasło do Wi-Fi

  • naszym przewodniku znajdziesz więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę

„Jak połączyć się z Wi-Fi? Gdzie jest termostat? Do czego służą poszczególne piloty?”. To tylko kilka z pytań, które mogą mieć goście podczas pobytu w wynajmowanym przez Ciebie miejscu. Możesz pomóc im uzyskać odpowiedzi – i zadbać o to, by urządzenia domowe i inne rozwiązania były prawidłowo używane – przy pomocy narzędzia Airbnb do tworzenia wskazówek dla gości.

Dzięki wskazówkom możesz przekazać gościom przejrzyste instrukcje i poinformować ich, gdzie mogą znaleźć ważne rzeczy, takie jak urządzenia gwarantujące bezpieczeństwo lub router do Wi-Fi. Opracuj instrukcję raz, a nie trzeba będzie ponownie pisać lub wysyłać e-maili przy każdej nowej rezerwacji – to duża oszczędność czasu. Goście mają do niej dostęp bezpośrednio w aplikacji, więc mogą ją sprawdzić w dowolnym miejscu i czasie. Neilowi, gospodarzowi z Mountain View w Kalifornii, podoba się to, że ta funkcja pomaga mu uniknąć „pisania wiadomości w środku nocy, szalonych rozmów telefonicznych oraz najgorszego: złych recenzji”.

Skorzystaj w pełni ze wskazówek dla gości dzięki tym podpowiedziom od gospodarzy.

Zacznij od hasła do Wi-Fi

Jest to jedna z pierwszych rzeczy, o które goście proszą po przyjeździe, więc wielu gospodarzy umieszcza ją we wskazówkach dla gości na samej górze. „Wszyscy chcą hasła do Wi-Fi, więc to jest moja sztuczka, aby chciało im się otworzyć wskazówki dla gości i je przeczytać” – mówi Marit Anne z Troms w Norwegii.

Łatwo dostępne hasło do Wi-Fi jest szczególnie ważne w przypadku osób pracujących zdalnie, które podczas pobytu w oferowanym przez Ciebie miejscu często biorą udział w wideokonferencjach, wysyłają e-maile czy piszą raporty tuż po przyjeździe.

Dołącz informacje o parkingach

Przepisy i znaki dotyczące parkowania na ulicy mogą być mylące, zwłaszcza jeśli goście mówią w innym języku. Dobrym pomysłem jest przekazanie jasnych instrukcji, tak jak to zrobili Ben i Angel, gospodarze z Wellington w Nowej Zelandii: „Zapraszamy do zaparkowania przed białym płotem po prawej stronie podjazdu, w pobliżu żywopłotu”.

Podkreśl funkcje, które spodobają się właścicielom zwierząt i rodzinom

Jeśli przyjmujesz dziecizwierzęta, warto wyróżnić wszystkie funkcje przygotowane z myślą o nich – szczególnie, że możesz udostępnić wskazówki dla gości przed rozpoczęciem pobytu i ułatwić gościom planowanie podróży. Możesz wykorzystać te wskazówki, aby:

  • opisać, gdzie znajdują się miski na jedzenie i wodę dla zwierząt;
  • określić, które ręczniki są przeznaczone do brudnych stóp i łap;
  • wymienić wszelkie udogodnienia dla dzieci, takie jak łóżeczko czy krzesełko do karmienia;
  • wskazać pomieszczenia z czujnikiem dymu i czadu.

Powiedz gościom, gdzie znajdą udogodnienia (i jak z nich korzystać)

Po długiej podróży ciężko znaleźć niektóre niezbędne rzeczy i z nich skorzystać. Joh i Gian, gospodarze z San Francisco, podają następujące przykłady:

  • „Grzejnik: termostat znajduje się na ścianie koło telewizora. Pamiętaj, aby go wyłączyć przed wyjazdem.
  • Toaleta: wyrzucaj do niej tylko papier toaletowy. Wszystkie inne rzeczy możesz wrzucić do kosza na śmieci.
  • Przedmioty kuchenne: naczynia i kubki znajdują się w górnych szafkach po obu stronach mikrofalówki. Sztućce znajdują się w szufladzie po lewej stronie piekarnika, a patelnie są w szafce. Używaj tych przyrządów, gdy chcesz przygotować coś pysznego. Gdy skończysz, możesz włożyć brudne naczynia do zmywarki. Uruchomimy ją, gdy zostanie w pełni załadowana”.

Zdaniem gospodarzy, którzy nie mieszkają na terenie wynajmowanego obiektu lub w jego pobliżu, warto jest też wspomnieć o zasadach dotyczących śmieci czy użycia wody:

  • „Śmieci: umieść odpady w 33-galonowym koszu na śmieci znajdującym się w piwnicy. Nie wynoś worka ze śmieciami na zewnątrz ani na werandę, do której mogą dostać się ptaki, szopy i inne stworzenia” – Kim, Upson, Wisconsin
  • „Woda i energia: rozważnie korzystaj tylko z takiej ilości wody i energii, jakiej na pewno potrzebujesz. Ilość ciepłej wody jest ograniczona” – Fred, Placencia, Belize

Na zakończenie przedstaw instrukcje korzystania z urządzeń

Szczegółowe instrukcje są ważne – mówią gospodarze Joh i Gian. Tak opisują korzystanie z usług streamingowych w swoim domu:

„Jak połączyć się z usługami takimi jak Netflix czy Prime Video:

  1. Włącz telewizor w sypialni i poczekaj chwilę. Najpierw zobaczysz tylko śnieg.
  2. Po minucie naciśnij kolorowy przycisk w kształcie diamentu.
  3. Wybierz aplikację, z którą chcesz się połączyć, i naciśnij główny przycisk. W przypadku Netfliksa zapraszamy do skorzystania z konta gościa, które utworzyliśmy specjalnie dla Ciebie”.

Pisz krótko i w przyjaznym tonie

Wielu gospodarzy uważa, że wskazówki powinny być krótkie i treściwe. „Nie chcesz, aby goście czuli się tak, jakby musieli przejść przez pole minowe, żeby gospodarz był zadowolony” – mówi Tina, gospodyni z Nanaimo w Kanadzie. „Znajdź równowagę pomiędzy swoimi potrzebami a sprawianiem, by Twoi goście czuli się mile widziani w Twoim domu”.

Kiedy napiszesz wskazówki, możesz przygotować i położyć w oferowanym miejscu zalaminowaną (i przez to łatwą w czyszczeniu) instrukcję logowania do Wi-Fi. To jeden z wielu sposobów, aby zapewnić gościom łatwy dostęp do informacji. Dzięki temu uzyskasz pozytywne recenzje.

Dowiedz się, jak dodać wskazówki dla gości

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Najważniejsze wskazówki

  • Przygotuj wskazówki dla gości

  • Niech będzie krótkie i łatwe do zrozumienia

  • Najpierw podaj hasło do Wi-Fi

  • naszym przewodniku znajdziesz więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę
Airbnb
18 lis 2020
Czy udało nam się pomóc?