Ustalanie strategii cenowej
Regularne sprawdzanie cen i dostępności może pomóc Ci zachować konkurencyjność i osiągać zamierzony zysk. Zobacz, jak możesz opracować swoją strategię cenową.
Regularnie sprawdzaj ustawienia
Podczas ustawiania cen i dostępności warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy.
- Udostępnij więcej nocy: dzięki temu Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoje ustawienia blokują daty, znajdziesz wskazówki, jak je odblokować. Jeśli na przykład minimalna długość pobytu wynosi 5 nocy, a między rezerwacjami masz 4 niezarezerwowane noce, zobaczysz wskazówkę, aby zmniejszyć minimalną długość pobytu na ten okres.
- Zaktualizuj ustawienia dostępności: dzięki temu możesz przyjmować gości zgodnie z harmonogramem, który Ci odpowiada. Możesz łatwo dostosować długość pobytu, okres wyprzedzenia, czas przygotowania i inne ustawienia.
- Sprawdź wskazówki cenowe i podobne oferty: te narzędzia pomogą Ci ustalić konkurencyjne ceny na różne dni, pory roku i wydarzenia specjalne. Jeśli korzystasz z inteligentnej wyceny, nie zobaczysz wskazówek cenowych ani podobnych ofert.
„Regularnie przeglądam podobne oferty, aby porównać swoje ceny i upewnić się, że nie mam zbyt wysokiej albo zbyt niskiej stawki. Chcę po prostu znaleźć złoty środek” – mówi Karen, Superhostka z Nelson w Kanadzie.
Dostosowując ceny, pamiętaj o łącznej cenie, którą płacą goście – obejmuje ona wszelkie dodane przez Ciebie opłaty.
Przygotuj się na okres poza sezonem
Nawet najpopularniejsze oferty miewają okresy, gdy rezerwacji jest mniej. Oto kilka sposobów na wyróżnienie oferty.
- Zaoferuj zniżki: zniżki tygodniowe i miesięczne mogą pomóc Ci zapełnić kalendarz i zmniejszyć rotację gości. Zniżka last minute może przyciągnąć uwagę gości rezerwujących pobyt od 1 do 28 dni przed datą zameldowania.
- Skróć wymagane wyprzedzenie: umożliwienie gościom zarezerwowania pobytu bliżej planowanej daty zameldowania może pomóc Ci zdobyć więcej rezerwacji. Jako wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz na przygotowanie.
- Zezwalaj na krótsze pobyty: obniżenie minimalnej długości pobytu przyciągnie uwagę gości szukających miejsca na krótki pobyt. Możesz ustawić minimalną długość pobytu na podstawie dnia zameldowania.
„Zdecydowanie mam coraz więcej pobytów, które trwają krócej” – mówi Jimmy, Superhost z Palm Springs w Kalifornii. „To zwykle pobyty last minute, niekoniecznie planowane od dawna. Niespodziewane dwa wolne dni mogą okazać się świetnymi wakacjami. Elastyczność jest atrakcyjna”.
Maksymalnie wykorzystaj szczyt sezonu
Różne narzędzia Airbnb mogą pomóc Ci w pełni wykorzystać czas, w którym zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe. Oto kilka strategii, które warto wziąć pod uwagę.
- Zwracaj uwagę na święta i wydarzenia specjalne: zaktualizuj dostępność i ceny przed dużymi koncertami, festiwalami, wydarzeniami sportowymi i innymi, aby zwiększyć liczbę rezerwacji i zarobki. W kalendarzu pokazujemy większość świąt i ważnych wydarzeń w Twojej okolicy.
- Dodaj zniżkę za wcześniejszą rezerwację: obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem, aby przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem.
- Wydłuż okno dostępności: przekroczenie minimum 3 miesięcy oznacza, że Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Dostępność terminów możesz ustawić nawet z dwuletnim wyprzedzeniem.
„Czasami goście rezerwują pobyt na wakacje z rocznym wyprzedzeniem, a w okresie bożonarodzeniowym – pół roku wcześniej” – mówi Anne, Superhostka z Tarragony w Hiszpanii. „Osoby, które dokonują rezerwacji z wyprzedzeniem, zazwyczaj nie anulują pobytu. Jest to również ważne dlatego, że wiesz, co Cię czeka w zbliżającym się sezonie”.
Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.
Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.