Przygotuj strategię cenową

Dostosuj swoją dostępność i oferuj zniżki, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie ze strony gości.
Autor: Airbnb, 1 gru 2020
Przeczytasz w 3 minuty
Zaktualizowano 9 sty 2025
Przygotuj strategię cenową
Konkurencyjność cenowa
Przygotuj strategię cenową

Regularne sprawdzanie cen pomaga zachować konkurencyjność. Podczas opracowywania strategii cenowej weź pod uwagę poniższe wskazówki.

Co warto robić regularnie

Zdecyduj, jak często chcesz aktualizować swoją cenę. Kilka działań, które sprawdzą się w Twoim przypadku.

  • Udostępnij więcej dni: odblokuj wszystkie terminy w kalendarzu, o których wiesz, że możesz wtedy przyjmować gości. Dzięki temu Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania, a Twoje zarobki mogą być wyższe.
  • Dostosuj długość pobytów: przyjrzyj się wolnym terminom między rezerwacjami. Jeśli wolny termin jest krótszy niż minimalna długość pobytu, goście nie mogą dokonać rezerwacji. Ustawienie krótszego minimalnego pobytu w określonym terminie może pomóc Ci zapełnić kalendarz.
  • Porównaj podobne oferty: sprawdzenie cen zarezerwowanych i niezarezerwowanych ofert w Twojej okolicy pomoże Ci ustalić konkurencyjną cenę.

„Regularnie przeglądam podobne oferty, aby porównać swoje ceny i upewnić się, że nie mam zbyt wysokiej albo zbyt niskiej stawki. Chcę po prostu znaleźć złoty środek” – mówi Karen, Superhostka z Nelson w Kanadzie.

W dowolnym momencie możesz też włączyć inteligentną wycenę, aby automatycznie dostosowywać stawki na podstawie lokalnego zapotrzebowania. To narzędzie jest szczególnie pomocne, jeśli chcesz optymalizować ceny, ale nie masz czasu ich ciągle monitorować.

Przygotowanie na okres poza sezonem

Nawet najpopularniejsze oferty miewają okresy, gdy rezerwacji jest mniej. Oto kilka sposobów na wyróżnienie oferty, gdy zbliża się okres mniejszego zainteresowania ze strony gości.

  • Zaoferuj zniżki: zniżki na pobyty tygodniowe i miesięczne mogą pomóc Ci zapełnić kalendarz i zmniejszyć rotację gości. Dodanie zniżki last minute może przyciągnąć uwagę gości rezerwujących pobyt od 1 do 28 dni przed datą przyjazdu.
  • Skróć wymagane wyprzedzenie: umożliwienie gościom zarezerwowania pobytu bliżej planowanej daty zameldowania może pomóc Ci zdobyć więcej rezerwacji. Jako wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz od momentu rezerwacji do przyjazdu gościa.
  • Zezwalaj na krótsze pobyty: obniżenie minimalnej długości pobytu przyciągnie uwagę gości rezerwujących krótsze pobyty. Minimalną długość pobytu możesz ustawić nawet na jeden dzień, jeśli ten termin przypada poza weekendem.

„Zdecydowanie mam coraz więcej pobytów, które trwają krócej” – mówi Jimmy, Superhost z Palm Springs w Kalifornii. „To zwykle pobyty last minute, niekoniecznie planowane od dawna. Niespodziewane dwa wolne dni mogą okazać się świetnymi wakacjami. Elastyczność jest atrakcyjna”.

Przygotowanie na szczyt sezonu

Różne narzędzia Airbnb mogą pomóc Ci w pełni wykorzystać czas, w którym zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe. Oto kilka strategii, które warto wziąć pod uwagę.

  • Dodaj zniżkę za wcześniejszą rezerwację: zaoferowanie zniżki na rezerwacje dokonane od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem pomoże Ci przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem. Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 3%, goście zobaczą specjalne powiadomienie w wynikach wyszukiwania i na stronie Twojej oferty. Obniżona cena będzie widoczna obok przekreślonej ceny pierwotnej.
  • Ustaw promocję niestandardową: wprowadzenie promocji to świetny sposób na zwiększenie liczby rezerwacji w określonych okresach. Jeśli oferujesz zniżki w wysokości co najmniej 15%, goście zobaczą specjalne powiadomienie na stronie Twojej oferty i w wynikach wyszukiwania. Obowiązują pewne wymagania dotyczące stosowania promocji – na przykład co najmniej jedna ukończona rezerwacja w ciągu ostatniego roku.
  • Zwiększ okno dostępności: możesz udostępnić terminy w kalendarzu nawet z dwuletnim wyprzedzeniem. Dzięki temu Twoja oferta pojawi się w większej liczbie wyszukiwań, a jeśli w danym momencie będzie mniej dostępnych miejsc, lista takich wyników będzie też krótsza.

„Czasami goście rezerwują pobyt na wakacje z rocznym wyprzedzeniem, a w okresie bożonarodzeniowym – pół roku wcześniej” – mówi Anne, Superhostka z Tarragony w Hiszpanii. „Osoby, które dokonują rezerwacji z wyprzedzeniem, zazwyczaj nie anulują pobytu. Jest to również ważne dlatego, że wiesz, co Cię czeka w zbliżającym się sezonie”.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Przygotuj strategię cenową
Konkurencyjność cenowa
Przygotuj strategię cenową
Airbnb
1 gru 2020
Czy udało nam się pomóc?