Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Ustalanie strategii cenowej

Dostosuj swoją dostępność i oferuj zniżki, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie ze strony gości.
Autor: Airbnb, 1 gru 2020
Zaktualizowano 14 lip 2025
Ustalanie strategii cenowej
Konkurencyjność cenowa
Ustalanie strategii cenowej

Regularne sprawdzanie cen i dostępności może pomóc Ci zachować konkurencyjność i osiągać zamierzony zysk. Zobacz, jak możesz opracować swoją strategię cenową.

Regularnie sprawdzaj ustawienia

Podczas ustawiania cen i dostępności warto wziąć pod uwagę kilka rzeczy.

  • Udostępnij więcej nocy: dzięki temu Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Jeśli Twoje ustawienia blokują daty, znajdziesz wskazówki, jak je odblokować. Jeśli na przykład minimalna długość pobytu wynosi 5 nocy, a między rezerwacjami masz 4 niezarezerwowane noce, zobaczysz wskazówkę, aby zmniejszyć minimalną długość pobytu na ten okres.
  • Zaktualizuj ustawienia dostępności: dzięki temu możesz przyjmować gości zgodnie z harmonogramem, który Ci odpowiada. Możesz łatwo dostosować długość pobytu, okres wyprzedzenia, czas przygotowania i inne ustawienia.
  • Sprawdź wskazówki cenowe i podobne oferty: te narzędzia pomogą Ci ustalić konkurencyjne ceny na różne dni, pory roku i wydarzenia specjalne. Jeśli korzystasz z inteligentnej wyceny, nie zobaczysz wskazówek cenowych ani podobnych ofert.

„Regularnie przeglądam podobne oferty, aby porównać swoje ceny i upewnić się, że nie mam zbyt wysokiej albo zbyt niskiej stawki. Chcę po prostu znaleźć złoty środek” – mówi Karen, Superhostka z Nelson w Kanadzie.

Dostosowując ceny, pamiętaj o łącznej cenie, którą płacą goście – obejmuje ona wszelkie dodane przez Ciebie opłaty.

Przygotuj się na okres poza sezonem

Nawet najpopularniejsze oferty miewają okresy, gdy rezerwacji jest mniej. Oto kilka sposobów na wyróżnienie oferty.

  • Zaoferuj zniżki: zniżki tygodniowe i miesięczne mogą pomóc Ci zapełnić kalendarz i zmniejszyć rotację gości. Zniżka last minute może przyciągnąć uwagę gości rezerwujących pobyt od 1 do 28 dni przed datą zameldowania.
  • Skróć wymagane wyprzedzenie: umożliwienie gościom zarezerwowania pobytu bliżej planowanej daty zameldowania może pomóc Ci zdobyć więcej rezerwacji. Jako wyprzedzenie możesz wybrać nawet ten sam dzień – wszystko zależy od tego, ile czasu potrzebujesz na przygotowanie.
  • Zezwalaj na krótsze pobyty: obniżenie minimalnej długości pobytu przyciągnie uwagę gości szukających miejsca na krótki pobyt. Możesz ustawić minimalną długość pobytu na podstawie dnia zameldowania.

„Zdecydowanie mam coraz więcej pobytów, które trwają krócej” – mówi Jimmy, Superhost z Palm Springs w Kalifornii. „To zwykle pobyty last minute, niekoniecznie planowane od dawna. Niespodziewane dwa wolne dni mogą okazać się świetnymi wakacjami. Elastyczność jest atrakcyjna”.

Maksymalnie wykorzystaj szczyt sezonu

Różne narzędzia Airbnb mogą pomóc Ci w pełni wykorzystać czas, w którym zapotrzebowanie ze strony gości jest wyższe. Oto kilka strategii, które warto wziąć pod uwagę.

  • Zwracaj uwagę na święta i wydarzenia specjalne: zaktualizuj dostępność i ceny przed dużymi koncertami, festiwalami, wydarzeniami sportowymi i innymi, aby zwiększyć liczbę rezerwacji i zarobki. W kalendarzu pokazujemy większość świąt i ważnych wydarzeń w Twojej okolicy.
  • Dodaj zniżkę za wcześniejszą rezerwację: obniż cenę rezerwacji dokonanych od 1 do 24 miesięcy przed zameldowaniem, aby przyciągnąć gości, którzy planują podróż z wyprzedzeniem.
  • Wydłuż okno dostępności: przekroczenie minimum 3 miesięcy oznacza, że Twoja oferta będzie częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Dostępność terminów możesz ustawić nawet z dwuletnim wyprzedzeniem.

„Czasami goście rezerwują pobyt na wakacje z rocznym wyprzedzeniem, a w okresie bożonarodzeniowym – pół roku wcześniej” – mówi Anne, Superhostka z Tarragony w Hiszpanii. „Osoby, które dokonują rezerwacji z wyprzedzeniem, zazwyczaj nie anulują pobytu. Jest to również ważne dlatego, że wiesz, co Cię czeka w zbliżającym się sezonie”.

Przez cały czas masz kontrolę nad swoimi cenami i innymi ustawieniami. Nie gwarantujemy osiągnięcia konkretnych wyników.

Gospodarze cytowani w tym artykule otrzymali wynagrodzenie za udział w wywiadach.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Ustalanie strategii cenowej
Konkurencyjność cenowa
Ustalanie strategii cenowej
Airbnb
1 gru 2020
Czy udało nam się pomóc?