Wybór odpowiednich zasad anulowania

Znajdź zasady najbardziej odpowiednie dla Ciebie i Twojej działalności.
Autor: Airbnb, 5 lut 2020
Przeczytasz w 4 minuty
Zaktualizowano 19 sty 2023

Highlights

  • Wybranie zasad anulowania pasujących do Twojej oferty może pomóc Ci zdobyć rezerwacje, które najbardziej Ci odpowiadają

  • Przy wyborze zasad weź pod uwagę swoje potrzeby, cele i idealnych gości

  • Wybrane zasady możesz zmienić w dowolnym momencie

Przy wyborze zasad anulowania musisz wziąć pod uwagę różne czynniki. Możesz unikać anulowania rezerwacji, nie tracąc przy tym na atrakcyjności. A goście potrzebują więcej elastyczności podczas planowania podróży.

Każdy gospodarz ma inne potrzeby, dlatego opracowaliśmy kilka wariantów zasad anulowania. Możesz wybrać takie, które najbardziej Ci odpowiadają*.

Zasady standardowe

Twoje standardowe zasady anulowania dotyczą krótszych rezerwacji, czyli takich, które obejmują mniej niż 28 nocy naraz.

  • Elastyczne zasady anulowania: goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 24 godziny przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot kosztów, a Ty nie otrzymasz zapłaty. Jeśli anulują w ciągu 24 godzin przed zameldowaniem (i nie przyjadą), otrzymasz płatność za pierwszą noc. Jeśli rezerwacja zostanie anulowana po zameldowaniu, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu plus za 1 dodatkową noc.
  • Średnio rygorystyczne zasady anulowania: goście mogą anulować rezerwację najpóźniej 5 dni przed zameldowaniem, aby uzyskać pełny zwrot, a Ty nie otrzymasz zapłaty. Jeśli rezerwacja zostanie anulowana po tym czasie, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu plus za 1 dodatkową noc i 50% płatności za wszystkie niewykorzystane noce.
  • Rozszerzone zasady anulowania: aby otrzymać pełny zwrot, goście muszą anulować rezerwację co najmniej 30 dni przed zameldowaniem. Mogą też otrzymać pełny zwrot kosztów, jeśli anulują rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania, jeśli anulowanie nastąpi nie później niż 14 dni przed przyjazdem. Jeśli gość anuluje rezerwację między 7 a 30 dniem przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu. Jeśli gość anuluje rezerwację mniej niż 7 dni przed przyjazdem, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce pobytu.
  • Rygorystyczne zasady anulowania: aby otrzymać pełny zwrot kosztów, goście muszą anulować rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania, a anulowanie musi nastąpić nie później niż 14 dni przed zameldowaniem. Jeśli gość anuluje rezerwację między 7 a 14 dniem przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu. Jeśli anuluje po tym czasie, otrzymasz 100% płatności za wszystkie noce.

Zasady anulowania pobytów długoterminowych

Twoje zasady anulowania rezerwacji długoterminowych dotyczą pobytów obejmujących co najmniej 28 kolejnych nocy. Są one nadrzędne w stosunku do zasad standardowych.

  • Rozszerzone zasady anulowania pobytów długoterminowych: aby otrzymać pełny zwrot, goście muszą anulować rezerwację co najmniej 30 dni przed zameldowaniem. Jeśli gość anuluje rezerwację po tym czasie, otrzymasz pełną kwotę za wszystkie wykorzystane noce, a także za 30 dodatkowych nocy. Jeśli w momencie anulowania rezerwacji pozostało mniej niż 30 nocy, otrzymasz 100% należności za wszystkie pozostałe noce.
  • Rygorystyczne zasady anulowania pobytów długoterminowych: gość anulujący rezerwację może otrzymać pełny zwrot kosztów tylko wtedy, gdy anuluje rezerwację w ciągu 48 godzin od jej dokonania i nie później niż 28 dni przed datą zameldowania. Jeśli anuluje rezerwację po tym czasie, otrzymasz płatność za wszystkie noce, które gość wykorzystał, oraz za 30 dodatkowych nocy od daty anulowania. Jeśli gość anuluje rezerwację mniej niż 30 dni przed datą zameldowania, otrzymasz 100% należności za wszystkie pozostałe noce.

Uwaga: jeśli gość anuluje rezerwację przed rozpoczęciem pobytu, opłaty za sprzątanie zawsze są zwracane – niezależnie od zasad anulowania wybranych przez gospodarza. Zwroty opłat serwisowych gości Airbnb zależą od kilku czynników. Dowiedz się więcej o zwrotach opłat

Możesz zaktualizować swoje zasady w dowolnym momencie, aby kontrolować, z jakim wyprzedzeniem goście mogą anulować rezerwację przed zameldowaniem i otrzymać zwrot.

Które zasady są dla mnie najlepsze?

Wszystko zależy od tego, jakie konsekwencje dla Ciebie i Twojej działalności będzie miało anulowanie pobytu. Pomyśl o swoich potrzebach i celach, a także o gościach, którzy najbardziej Ci odpowiadają, i na tej podstawie wybierz swoje zasady.

Wybranie elastycznych zasad anulowania jest dobrym pomysłem, jeśli:

  • Zapotrzebowanie na zakwaterowanie jest od jakiegoś czasu niskie, a Ty chcesz przyciągnąć gości, dla których ważna jest elastyczność planowania.
  • To szczyt sezonu i masz pewność, że Twoja oferta zostanie ponownie zarezerwowana, jeśli poprzedni gość odwoła pobyt.
  • Twoja okolica cieszy się sporą popularnością i nie przejmujesz się, że gość może odwołać pobyt w ostatniej chwili.

Wybranie średnio rygorystycznych zasad anulowania jest dobrym pomysłem, jeśli:

  • Chcesz zniechęcić gości do odwoływania rezerwacji w ostatniej chwili.
  • Chcesz mieć czas na uzyskanie nowej rezerwacji, jeśli gość odwoła pobyt.
  • Nadal chcesz zachęcić gości, których plany wymagają większej koordynacji – np. osoby podróżujące służbowo, które muszą wybierać oferty z opcją zwrotu kosztów.

Wybranie rozszerzonych zasad anulowania jest dobrym pomysłem, jeśli:

  • Chcesz uniknąć anulowania rezerwacji, ale jeśli już do niej dojdzie, poradzisz sobie, o ile nastąpi to z wyprzedzeniem.
  • Wolisz mieć więcej czasu na uzyskanie nowej rezerwacji, jeśli gość odwoła pobyt.
  • Twoja oferta cieszy się powodzeniem przez cały rok.

Zasady rozszerzone różnią się od rygorystycznych tym, że w przypadku tych pierwszych goście nadal mogą otrzymać pełny zwrot kosztów, jeśli anulują rezerwację 30 dni przed zameldowaniem.

Wybranie rygorystycznych zasad anulowania jest dobrym pomysłem, jeśli:

  • Chcesz unikać anulowania rezerwacji i nie masz czasu na szukanie rezerwacji zastępczych.
  • Przyjmujesz gości samodzielnie, a anulowanie w ostatniej chwili mocno obciąża Twój harmonogram.
  • Twoja oferta cieszy się dużym zainteresowaniem, a rygorystyczne zasady nie zniechęcą gości do rezerwowania.

Niektórzy gospodarze zarabiają więcej dzięki temu, że dodali do swoich zasad anulowania opcję rezerwacji bezzwrotnej. Opcja ta pozwala gościom wybrać bardziej rygorystyczne zasady anulowania po obniżonej cenie (zazwyczaj 10% od ceny podstawowej). Jeśli gość z niej skorzysta i później anuluje pobyt, zachowasz wypłatę za wszystkie zarezerwowane noce.

Wybierz te zasady anulowania, które najlepiej sprawdzą się dla Ciebie i Twoich gości. Pamiętaj tylko, że wielu gości podczas podróży chce zachować elastyczność. Aby zachęcić ich do rezerwacji, utwórz ofertę z tak elastycznymi zasadami anulowania, jak pozwala Ci na to Twoja codzienność.

Więcej informacji o tym, jak przygotować atrakcyjną ofertę, znajdziesz w naszym poradniku

* W przypadku rezerwacji w Niemczech, Włoszech i Korei Południowej obowiązują inne zasady.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Highlights

  • Wybranie zasad anulowania pasujących do Twojej oferty może pomóc Ci zdobyć rezerwacje, które najbardziej Ci odpowiadają

  • Przy wyborze zasad weź pod uwagę swoje potrzeby, cele i idealnych gości

  • Wybrane zasady możesz zmienić w dowolnym momencie
Airbnb
5 lut 2020
Czy udało nam się pomóc?