Jak zorganizować przyjemną atrakcję
Goście doceniają starania gospodarza, aby zapewnić bezproblemową obsługę. Chodzi tu o takie kwestie, jak szybkie reagowanie, przekazywanie jasnych instrukcji dotyczących przyjazdu, dokładny opis atrakcji oraz punktualność i dobra organizacja.
Szybkie reagowanie
Korzystaj z narzędzi Airbnb do komunikacji z gośćmi, aby szybko odpowiadać na wiadomości gości przed atrakcją i po jej zakończeniu.
- Korzystaj z szybkich odpowiedzi. Te szablony wiadomości uwzględniają szczegóły Twojej oferty i rezerwacji gości, dzięki czemu możesz szybko reagować. Możesz je edytować, a także zaplanować wysyłkę w określonych godzinach, np. tuż po dokonaniu rezerwacji przez gościa.
- Skonfiguruj powiadomienia. Natychmiastowe wyświetlanie wiadomości od gości może poprawić Twój czas odpowiedzi. Zwróć na to szczególną uwagę zwłaszcza w miarę zbliżania się Waszego spotkania.
„Szybkie udzielanie odpowiedzi jest bardzo ważne” – twierdzi Jib, który prowadzi lekcje gotowania w Bangkoku. „Im szybciej rozwiążesz problemy gości lub odpowiesz na ich pytania, tym bardziej wzrośnie ich zaufanie do Ciebie”.
Jasne instrukcje dotyczące przyjazdu
Upewnij się, że goście wiedzą, gdzie się spotkać – w ten sposób pokażesz im, że mogą na Tobie polegać.
- Napisz szczegółowe instrukcje. Podaj szczegółowe informacje, które pomogą gościom znaleźć miejsce spotkania i Cię rozpoznać.
- Udostępnij wskazówki dojazdu z wyprzedzeniem. Zaplanuj szybką odpowiedź z instrukcjami dotyczącymi przyjazdu dzień lub dwa przed atrakcją, aby Twoi goście mieli czas na zadawanie pytań.
Dani, organizatorka wycieczek po Brooklynie, wysyła gościom wiadomość powitalną po dokonaniu rezerwacji, objaśniając korzystanie z systemu metra i podając szczegółowe informacje dotyczące miejsca spotkania i zakończenia atrakcji. „Dzięki temu goście mają dużo czasu na zaplanowanie reszty dnia” – mówi.
Dokładne opisywanie atrakcji
Twoja oferta powinna szczegółowo opisywać, czego goście mogą się spodziewać podczas atrakcji.
- Dodaj współgospodarzy. Przejdź do kalendarza, aby dodać współgospodarzy, z którymi współpracujesz, do edycji, przy których będą Ci pomagać. Dzięki temu goście będą wiedzieć, kogo wypatrywać.
- Dodaj szczegółowe informacje. Pomóż gościom przygotować się na atrakcję, udostępniając wszystko, co powinni wiedzieć, w opisie oferty i na zdjęciach. Możesz na przykład poinformować ich, co spakować, na przykład buty turystyczne i wodę, lub pokazać zdjęcia stromych schodów.
„Informuję gości, że pójdziemy na targ, na którym czekają nich głośne dźwięki i bogactwo aromatów” – mówi Graciela, która prowadzi lekcje gotowania w stolicy Meksyku. „Dzięki temu przyjeżdżają przygotowani i żądni wrażeń”.
Organizacja i punktualność
Przestrzeganie programu sprawi, że Twoja atrakcja będzie przebiegać sprawnie.
- Zaplanuj atrakcję z wyprzedzeniem. Przygotuj lokalizację i potrzebne materiały, aby Twoja atrakcja przebiegała zgodnie z programem. Zadbaj na przykład o to, aby w pomieszczeniu było czysto, a w środku znajdowała się wystarczająca liczba krzeseł i miejsc do pracy.
- Określ optymalne tempo. Rozpocznij i zakończ atrakcję o czasie oraz uwzględnij przerwy tak, aby nie pospieszać uczestników.
„Poświęciłem sporo czasu na zaplanowanie trasy” – mówi Evren, gospodarz wycieczki muzycznej po londyńskim Soho. „Następnie wielokrotnie ją wypróbowałem, aby upewnić się, że ma sens”.
Wszyscy gospodarze, zdjęcia i szczegóły oferty muszą spełniać standardy i wymagania dotyczące atrakcji Airbnb.
Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.