Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Jak zorganizować przyjemną atrakcję

Najwyżej oceniani gospodarze radzą, jak niezawodnie i szybko reagować.
Autor: Airbnb, 13 maj 2025
Zaktualizowano 13 maj 2025

Goście doceniają starania gospodarza, aby zapewnić bezproblemową obsługę. Chodzi tu o takie kwestie, jak szybkie reagowanie, przekazywanie jasnych instrukcji dotyczących przyjazdu, dokładny opis atrakcji oraz punktualność i dobra organizacja.

Szybkie reagowanie

Korzystaj z narzędzi Airbnb do komunikacji z gośćmi, aby szybko odpowiadać na wiadomości gości przed atrakcją i po jej zakończeniu.

  • Korzystaj z szybkich odpowiedzi. Te szablony wiadomości uwzględniają szczegóły Twojej oferty i rezerwacji gości, dzięki czemu możesz szybko reagować. Możesz je edytować, a także zaplanować wysyłkę w określonych godzinach, np. tuż po dokonaniu rezerwacji przez gościa.
  • Skonfiguruj powiadomienia. Natychmiastowe wyświetlanie wiadomości od gości może poprawić Twój czas odpowiedzi. Zwróć na to szczególną uwagę zwłaszcza w miarę zbliżania się Waszego spotkania.

„Szybkie udzielanie odpowiedzi jest bardzo ważne” – twierdzi Jib, który prowadzi lekcje gotowania w Bangkoku. „Im szybciej rozwiążesz problemy gości lub odpowiesz na ich pytania, tym bardziej wzrośnie ich zaufanie do Ciebie”.

Jasne instrukcje dotyczące przyjazdu

Upewnij się, że goście wiedzą, gdzie się spotkać – w ten sposób pokażesz im, że mogą na Tobie polegać.

  • Napisz szczegółowe instrukcje. Podaj szczegółowe informacje, które pomogą gościom znaleźć miejsce spotkania i Cię rozpoznać.
  • Udostępnij wskazówki dojazdu z wyprzedzeniem. Zaplanuj szybką odpowiedź z instrukcjami dotyczącymi przyjazdu dzień lub dwa przed atrakcją, aby Twoi goście mieli czas na zadawanie pytań.

Dani, organizatorka wycieczek po Brooklynie, wysyła gościom wiadomość powitalną po dokonaniu rezerwacji, objaśniając korzystanie z systemu metra i podając szczegółowe informacje dotyczące miejsca spotkania i zakończenia atrakcji. „Dzięki temu goście mają dużo czasu na zaplanowanie reszty dnia” – mówi.

Dokładne opisywanie atrakcji

Twoja oferta powinna szczegółowo opisywać, czego goście mogą się spodziewać podczas atrakcji.

  • Dodaj współgospodarzy. Przejdź do kalendarza, aby dodać współgospodarzy, z którymi współpracujesz, do edycji, przy których będą Ci pomagać. Dzięki temu goście będą wiedzieć, kogo wypatrywać.
  • Dodaj szczegółowe informacje. Pomóż gościom przygotować się na atrakcję, udostępniając wszystko, co powinni wiedzieć, w opisie oferty i na zdjęciach. Możesz na przykład poinformować ich, co spakować, na przykład buty turystyczne i wodę, lub pokazać zdjęcia stromych schodów.

„Informuję gości, że pójdziemy na targ, na którym czekają nich głośne dźwięki i bogactwo aromatów” – mówi Graciela, która prowadzi lekcje gotowania w stolicy Meksyku. „Dzięki temu przyjeżdżają przygotowani i żądni wrażeń”.

Organizacja i punktualność

Przestrzeganie programu sprawi, że Twoja atrakcja będzie przebiegać sprawnie.

  • Zaplanuj atrakcję z wyprzedzeniem. Przygotuj lokalizację i potrzebne materiały, aby Twoja atrakcja przebiegała zgodnie z programem. Zadbaj na przykład o to, aby w pomieszczeniu było czysto, a w środku znajdowała się wystarczająca liczba krzeseł i miejsc do pracy.
  • Określ optymalne tempo. Rozpocznij i zakończ atrakcję o czasie oraz uwzględnij przerwy tak, aby nie pospieszać uczestników.

„Poświęciłem sporo czasu na zaplanowanie trasy” – mówi Evren, gospodarz wycieczki muzycznej po londyńskim Soho. „Następnie wielokrotnie ją wypróbowałem, aby upewnić się, że ma sens”.

Wszyscy gospodarze, zdjęcia i szczegóły oferty muszą spełniać standardy i wymagania dotyczące atrakcji Airbnb.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
13 maj 2025
Czy udało nam się pomóc?