Wskazówki, jak poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania Airbnb
Najważniejsze wskazówki
Jest wiele czynników, które decydują o miejscu ofert w wynikach wyszukiwania
Ustawienie konkurencyjnych cen, akceptowanie większej liczby rezerwacji i zdobycie statusu Superhost może pomóc Ci w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania
Masz już gotową i opublikowaną stronę oferty, a teraz chcesz, aby goście ją obejrzeli. Jak ją znajdą? Które spośród miejsc dostępnych w Twojej okolicy algorytm umieści wyżej i dlaczego? Co możesz zrobić, by wpłynąć na pozycję Twojej oferty w wyszukiwarce? Tu znajdziesz wszystkie przydatne informacje.
Jak działa wyszukiwanie w Airbnb
Algorytm wyszukiwarki Airbnb uwzględnia wiele czynników, które decydują o pozycji oferty w wynikach. Został zaprojektowany, aby pomóc gościom w szybkim znalezieniu miejsc, które spełniają ich oczekiwania.
Propozycje algorytmu są wynikiem doświadczenia zbieranego z milionów wyszukiwań. Algorytm uwzględnia również konkretne szczegóły podane przez gościa, takie jak kierunek podróży, wcześniejsze podróże i zapisane oferty. Czynniki mają różną wagę. Oferowane miejsce na pobyt nie musi być luksusowe, a jego okolica – bezkonkurencyjna, aby oferta pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania.4 wskazówki, jak uzyskać wyższą pozycję oferty w wynikach wyszukiwania
1. Ulepsz swoją ofertę
Algorytm Airbnb sprawdza, czy Twoja oferta zwraca uwagę gości, kiedy decydują się oni napisać do Ciebie przez stronę oferty, i czy dodają ją do list życzeń.
Aby zwiększyć atrakcyjność oferty:
- Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia, które zachęcą gości. Oferty ze zdjęciami, które jasno pokazują, jakiej kategorii miejsce oferujesz, i mogą przyciągać uwagę, często pojawiają się wyżej w wynikach wyszukiwania.
- Dokładnie i konkretnie opisz, co sprawia, że Twoje miejsce jest jedyne w swoim rodzaju. Dzięki temu goście będą wiedzieli, czego mogą się spodziewać po przyjeździe.
- Udostępnij gościom udogodnienia, których szukają, jak np. szybki internet czy bezpłatny parking.
2. Ustaw bardziej konkurencyjną cenę
Algorytm Airbnb uwzględnia Twoją cenę łączną przed opodatkowaniem, w tym wszystkie zniżki lub dodatkowe opłaty, i porównuje ją z cenami podobnych ofert w Twojej okolicy. Konkurencyjna cena może wpłynąć na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ponieważ oferty z dobrym stosunkiem wartości do ceny są zazwyczaj lepiej punktowane.
3. Udostępnij dodatkowe daty
Algorytm Airbnb uwzględnia dostępność Twojej oferty oraz to, jak szybko odpowiadasz na pytania gości i jak często akceptujesz rezerwacje. Im więcej dostępnych terminów oferujesz w swoim kalendarzu, tym bardziej prawdopodobne, że Twoja oferta spełni kryteria gościa i pojawi się w wynikach wyszukiwania.
Oprócz tego warto:
- Odpowiadać na prośby w ciągu 24 godzin, aby poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania.
- Unikać częstego odrzucania próśb o rezerwację. Czasami nie ma wyjścia i trzeba anulować rezerwację, ale zbyt częste korzystanie z tej opcji może wpłynąć negatywnie na pozycję oferty w wynikach wyszukiwania, ponieważ goście muszą zmieniać swoje plany, a to z kolei nie jest dla nich przyjemne.
- Korzystać z rezerwacji natychmiastowej, aby Twoja oferta pojawiała się w wyszukiwarce, kiedy goście filtrują wyszukiwanie pod tym kątem. Ponieważ odpowiedzi są natychmiastowe i automatyczne, Twoja pozycja w rankingu może również się poprawić.
- Unikać anulowania rezerwacji po ich potwierdzeniu.
4. Zdobądź status Superhost
Algorytm Airbnb uwzględnia status Superhost lub czynniki, które decydują o uzyskaniu tego tytułu – na przykład czy Twoja oferta jest regularnie rezerwowana i czy otrzymujesz od gości pozytywne recenzje. Goście mogą również filtrować wyniki wyszukiwania, aby widzieć tylko oferty Superhostów. Krótko mówiąc, Twoje wyniki będą odzwierciedlać Twoją gościnność.
Najważniejsze wskazówki
Jest wiele czynników, które decydują o miejscu ofert w wynikach wyszukiwania
Ustawienie konkurencyjnych cen, akceptowanie większej liczby rezerwacji i zdobycie statusu Superhost może pomóc Ci w uzyskaniu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania