Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.

Ci zarządcy nieruchomości skorzystali z narzędzi Airbnb, aby zwiększyć obłożenie

Małżeństwo z Paryża zaprezentowało swoją ofertę dzięki wysokiej jakości zdjęciom i przewodnikom dla gości.
Autor: Airbnb, 20 wrz 2019
Zaktualizowano 8 lis 2023

Kiedy Angie i Chris zaczęli remontować i wynajmować turystom designerskie lofty w Paryżu, mieli problem z przyciągnięciem gości. Pomimo wystawienia ofert na trzech platformach i własnej stronie internetowej, obłożenie rzadko przekraczało 50%.

Sytuacja zmieniła się jednak w 2014 roku, kiedy małżeństwo opublikowało na Airbnb oferty swoich siedmiu loftów w Paryżu. Globalny zasięg platformy pomógł przyciągnąć młodych gości korzystających z nowoczesnych technologii.

„Airbnb otworzyło branżę turystyczną na zupełnie nowy typ użytkowników i podróżnych” – stwierdza Chris. „Dzięki temu stała się ona przykładem, jak korzystać z innowacji, technologii i dbać o zadowolenie klientów”.

Gospodarzom takim jak Angie i Chris platforma Airbnb zaoferowała narzędzia, które pozwoliły im zaprezentować piękne zdjęcia oferowanych miejsc – miniloftów, które wcześniej służyły za piekarnie czy pracownie artystyczne i modowe.

Wyeksponowana galeria pozwala podkreślić estetykę miejsca – plakaty w stylu art déco, krzesła z lat 50. XX wieku czy narzuty w czerwoną szachownicę. Airbnb zapewnia również platformę do dzielenia się z gośćmi lokalnymi wskazówkami – gospodarze mogą udostępniać na niej spersonalizowane przewodniki z informacjami o miejscach, w których paryżanie jedzą, bawią się i robią zakupy.

„Przyjmujemy gości, ponieważ kochamy podróże” – opowiada Chris. „Uwielbiamy to poczucie, że poznajemy miasto jak jego mieszkańcy, a nie jak turyści. Chcieliśmy, żeby nasi goście podczas pobytu w oferowanych przez nas miejscach też mogli się tak poczuć”.

Przed dołączeniem do Airbnb Chrisowi i Angie trudno było jednocześnie zarządzać kalendarzami rezerwacji na kilku platformach i we własnym programie, którego używali do tych celów. „To był koszmar” – wspomina Chris.

Airbnb umożliwiło im zsynchronizowanie kalendarzy, aby nie zdarzały się sytuacje, gdy kilkoro gości rezerwuje ten sam termin. W Centrum wiedzy i Centrum pomocy są też artykuły, które pomagają gospodarzom dowiedzieć się, jak zoptymalizować działalność na Airbnb. Kiedy Angie i Chris zastosowali się do jednej ze wskazówek i skrócili minimalną długość pobytu, szybko zaczęli zyskiwać kolejne rezerwacje.

Małżeństwo skorzystało również z dostępnych na platformie narzędzi do wyceny, które z wyprzedzeniem wskazują optymalne stawki przez cały rok – na podstawie sezonu, dni tygodnia czy wydarzeń odbywających się w okolicy. „Airbnb zapewnia profesjonalne narzędzia do zarządzania nieruchomościami nawet osobom, które prowadzą działalność na mniejszą skalę” – mówi Chris.

Dzięki sukcesowi odniesionemu w Paryżu Angie i Chris rozszerzają teraz działalność na Portugalię. Narzędzia dla współgospodarzy Airbnb umożliwiają im zatrudnienie osoby, która pomoże zarządzać nieruchomością, gdy sami będą w innym kraju. „Uważam, że możliwość nawiązania współpracy ze współgospodarzami zmieniła sposób, w jaki prowadzi się tę działalność” – stwierdza Chris. „Airbnb regularnie wprowadza nowe rozwiązania i potrafi przewidzieć potrzeby swoich użytkowników”.

Chcesz zostać gospodarzem profesjonalnym na Airbnb?
Dowiedz się więcej

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Airbnb
20 wrz 2019
Czy udało nam się pomóc?