Przejdź do treści
Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Nowa funkcja umożliwia zaplanowanie wiadomości do gości

    Nowa funkcja umożliwia zaplanowanie wiadomości do gości

    Najlepsi gospodarze podpowiadają, jakie wiadomości podobają się gościom – ustaw je także u siebie.
    Autor: Airbnb, 19 lis 2020
    Przeczytasz w 3 min
    Zaktualizowano 2 lut 2021

    Najważniejsze wskazówki

    • Zaplanuj wiadomości: oszczędzaj czas, automatyzując wiadomości dotyczące rezerwacji, zameldowania, pobytu i wymeldowania

    • Masz kontrolę: wybierz, kiedy pominąć lub edytować wiadomości, i przeglądaj ich pełną historię

    • Personalizacja dla każdego gościa: uwzględnij szczegóły dotyczące oferty i rezerwacji ze skrótami

    W ciągu kilku ostatnich miesięcy podczas rozmów z nami gospodarze sygnalizowali, że powinniśmy zastanowić się nad rozwiązaniem, które ułatwiłoby pisanie wiadomości do gości, ponieważ niektóre zawarte w nich informacje bardzo często się powtarzają. Wielu doświadczonych gospodarzy korzysta z funkcji szybkich odpowiedzi (poprzednio nazywanych „szablonami wiadomości”), by oszczędzić sobie pracy i upewnić się, że wysyłane gościom wiadomości są spójne.

    Aby jeszcze bardziej uprościć procedurę przyjmowania gości, wprowadzamy nowe narzędzie do przesyłania zaplanowanych wiadomości. To narzędzie pozwala zaplanować wiadomości, które będą automatycznie wysyłane, gdy goście podejmą działania, takie jak dokonanie rezerwacji, zameldowanie lub wymeldowanie.

    Najlepsze jest to, że masz kontrolę nad wszystkimi zaplanowanymi wiadomościami, więc możesz je wcześniej dostosować, pominąć lub wysłać w innym momencie. Masz też dostęp do pełnej historii wysłanych informacji. Możesz również korzystać z gotowych fragmentów, zwanych skrótami, które będą automatycznie uzupełniały takie informacje jak na przykład imię gościa, data i instrukcje zameldowania, wskazówki dojazdu czy hasło do Wi-Fi. Wszystko to pobierane jest ze szczegółów Twojej oferty.

    Dowiedz się, jak przygotować zaplanowaną wiadomość, lub przejrzyj przygotowane przez nas podpowiedzi i zadbaj o spójną komunikację z gośćmi. Skorzystaj z linku „Przekaż opinię” na lewym pasku bocznym skrzynki odbiorczej i powiedz nam, co myślisz o tej funkcji i jak możemy ją udoskonalić.

    Najlepsi gospodarze przedstawiają 6 sytuacji, na które warto zaplanować wiadomości

    Rozmawialiśmy z doświadczonymi gospodarzami o tym, jak planują swoje wiadomości, i dostaliśmy kilka świetnych wskazówek. Oto propozycje sytuacji, w których warto wysłać zaplanowane wiadomości.

    Uwaga: możesz wybierać spośród zestawu skrótów, aby spersonalizować wiadomości. Są one przedstawione poniżej za pomocą ukośników (/) i pobierają informacje ze szczegółów rezerwacji lub oferty. Dowiedz się więcej

    Tuż po otrzymaniu rezerwacji
    Natychmiastowa wiadomość z podziękowaniami pozwoli poinformować gości, że ich prośba do Ciebie dotarła, pomoże Ci wywrzeć dobre pierwsze wrażenie oraz przekazać najważniejsze informacje i wskazówki na temat nadchodzącego pobytu.

    Jeśli chodzi o moment wysłania tego typu wiadomości, to możesz to zrobić tuż po potwierdzeniu rezerwacji i utworzyć zaplanowaną wiadomość, korzystając z opcji Po uzyskaniu rezerwacji.

    Oto kilka pomysłów, które warto uwzględnić w tego typu wiadomości:

    • Cześć /imię gościa/, dziękuję za wybór mojej oferty.
    • Cieszę się, że już /data zameldowania/ przywitam Cię w /nazwa oferty/.
    • Jeśli możesz, przekaż mi swoje plany na podróż, dzięki czemu zaplanujemy Twoje zameldowanie. U mnie zazwyczaj można się meldować od /godzina zameldowania/.
    • Przekazuję kilka najważniejszych informacji na temat okolicy:
      /okolice/
    • Tak jest najlepiej poruszać się po okolicy:
      /poruszanie się po okolicy/
    • Daj mi znać, czy przygotować Ci jakieś wskazówki na temat /miasto/.
    • Kilka dni przed Twoim wyjazdem prześlę informacje na temat zameldowania.

    Przypomnienie o nadchodzącym pobycie
    Kilka dni przed przyjazdem gości warto im przypomnieć o szczegółach zbliżającego się pobytu, aby mogli sobie wszystko zaplanować.

    Tego typu wiadomość możesz wysłać, korzystając z opcji Przed zameldowaniem. Mogą się tutaj również przydać pomysły z powyższej sekcji. Kluczowe informacje możesz przekazać na przykład w taki sposób:

    • Możesz się zameldować /data zameldowania/ w dowolnym momencie po /godzina zameldowania/.
    • Adres oferowanego przeze mnie miejsca to: /adres/. Najłatwiej dojechać tu według tych wskazówek: /wskazówki/.

    Instrukcje zameldowania w dniu przyjazdu
    Dzień zameldowania to wyjątkowe wydarzenie. Prawdopodobnie goście otrzymali już od Ciebie instrukcje zameldowania, ale wielu gości z chęcią przypomni sobie najważniejsze rzeczy w dniu przyjazdu.

    Tego typu wiadomości możesz przesłać, korzystając z opcji Przed zameldowaniem. Do tych wiadomości odnosi się również wiele pomysłów z powyższych sekcji – możesz na przykład przesłać gościom wskazówki dojazdu i przypomnieć o porze zameldowania. Możesz również wykorzystać takie wiadomości:

    • Z radością witam Cię w /nazwa oferty/.
    • Oto sposób zameldowania: /instrukcje zameldowania/
    • Przypominam też o regulaminie domu:
      /regulamin domu/
    • Nazwa sieci Wi-Fi to: /nazwa Wi-Fi/, a hasło to: /hasło do Wi-Fi/

    Pierwszy dzień pobytu
    Pierwszy poranek pobytu gości to idealny moment na krótkie przywitanie i upewnienie się, że wszystko jest w porządku. Warto też przypomnieć, że jest się do dyspozycji gości w razie pytań.

    Aby przygotować wiadomość na przywitanie gości, skorzystaj z opcji Po zameldowaniu. Przy tych wiadomościach sprawdzi się wiele pomysłów z powyższych sekcji – możesz też puścić wodze fantazji. Podrzucamy kilka pomysłów:

    • Mamy nadzieję, że spędzacie miło czas i bez problemów korzystacie ze wszystkich udogodnień.
    • Chcę tylko się przywitać i zapytać, czy mogę zrobić coś jeszcze, aby mieszkało Wam się jeszcze lepiej.

    Wymeldowanie
    Dzień przed wymeldowaniem warto przypomnieć gościom, gdzie zostawić klucze, co zrobić z ewentualnym praniem, śmieciami itp.

    Korzystając z opcji Przed wymeldowaniem, możesz wysłać na przykład taką wiadomość:

    • Przypominam, że jutro (/data wymeldowania/) kończy się Wasz pobyt. Możecie się wymeldować o dowolnej porze przed /godzina wymeldowania/. Dziękuję, że zatrzymaliście się właśnie u mnie.
    • Mam nadzieję, że pobyt w /nazwa oferty/ Wam się podobał

    Podziękowanie po wymeldowaniu
    Dzień po wymeldowaniu można podziękować gościom za pobyt, przypomnieć, jak ważna dla Ciebie jest ich recenzja, i przekazać pozdrowienia.

    Korzystając z opcji Po wymeldowaniu, możesz napisać coś takiego:

    • Dziękuję za wybór mojego mieszkania w czasie podróży do /miasto/.
    • Dziękuję, że wybraliście właśnie /nazwa listing name/.
    • Twoja recenzja pobytu w /nazwa oferty/ jest dla mnie bardzo ważna. Jeszcze raz dziękuję za pobyt.

    Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

    Najważniejsze wskazówki

    • Zaplanuj wiadomości: oszczędzaj czas, automatyzując wiadomości dotyczące rezerwacji, zameldowania, pobytu i wymeldowania

    • Masz kontrolę: wybierz, kiedy pominąć lub edytować wiadomości, i przeglądaj ich pełną historię

    • Personalizacja dla każdego gościa: uwzględnij szczegóły dotyczące oferty i rezerwacji ze skrótami

    Airbnb
    19 lis 2020
    Czy udało nam się pomóc?