Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    30 marca: wiadomość do gospodarzy od dyrektora generalnego Briana Chesky’ego

    30 marca: wiadomość do gospodarzy od dyrektora generalnego Briana Chesky’ego

    Ogłosił cztery inicjatywy mające na celu pomoc gospodarzom, w tym wsparcie z funduszu na łączną sumę 250 milionów dolarów.
    Autor: Airbnb, 30 mar 2020
    Obejrzysz w 18 min
    Zaktualizowano 30 kwi 2020

    Najważniejsze wskazówki

    Drogi Gospodarzu,

    Wielu z nas jest zdruzgotanych sytuacją, w której się znaleźliśmy. Podobnie jak Wy, codziennie rano budzę się z dala od moich przyjaciół i współpracowników, zastanawiając się, czym tego dnia zaskoczy mnie świat. Każdego dnia, gdy oglądam wiadomości, moje myśli biegną w kierunku wszystkich krajów, społeczności i rodzin przytłoczonych skalą i skutkami tego kryzysu.

    Do tego wszystkiego działalność turystyczna na świecie praktycznie nie istnieje. Samoloty są uziemione, a granice – zamknięte. Większość z nas (również nasi goście) musi stosować się do wytycznych swoich rządów, które nakazują pozostawanie w domu. Podróżowanie w formie, jaką znamy, jest właściwie niemożliwe.

    11 marca, kiedy Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła pandemię, stanęliśmy przed dylematem. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że gdybyśmy pozwolili gościom anulować rezerwacje i zaczęli zwracać im wpłacone pieniądze, wpłynęłoby to znacząco na Waszą sytuację finansową. Nie mogliśmy jednak narażać gości i gospodarzy na niebezpieczeństwo, stwarzając w ten sposób zagrożenie dla zdrowia publicznego. Postanowiliśmy umożliwić gościom anulowanie rezerwacji z pełnym zwrotem kosztów – łącznie z naszymi opłatami. Nie była to decyzja biznesowa. Kluczowe dla nas było, żeby ochronić w ten sposób zdrowie publiczne.

    Uważam, że postąpiliśmy słusznie, stawiając zdrowie i bezpieczeństwo na pierwszym miejscu. Przykro mi jednak, że przekazaliśmy tę wiadomość gościom bez skonsultowania się z Wami – a jesteśmy przecież partnerami. Otrzymaliśmy od Was wiele uwag na ten temat i zdajemy sobie sprawę, że mogliśmy lepiej to zorganizować.

    Mimo wszystko jesteście naszymi partnerami. Kiedy Wy tracicie, my też tracimy. Wielu z Was przeżywa obecnie trudne chwile i zamiast pustych słów oczekujecie od nas pomocy.

    Podjęliśmy więc pewne działania, żeby pomóc Wam przetrwać ten kryzys.

    Wypłacimy gospodarzom 250 milionów USD, aby pokryć koszty anulowania w związku z epidemią COVID-19.
    Kiedy z powodu okoliczności związanych z epidemią COVID-19 gość anuluje pobyt, w którym przyjazd wypadał między 14 marca a 31 maja, wypłacimy Ci 25% kwoty, która w zwykłej sytuacji przysługiwałaby Ci na podstawie wybranych przez Ciebie zasad anulowania. Zasada ta działa wstecz i obejmuje wszystkie rezerwacje anulowane w związku z COVID-19. Koszt tych wypłat w całości pokrywa Airbnb. Zaczniemy je przesyłać w kwietniu. Goście, którzy dokonali rezerwacji najpóźniej 14 marca, nadal będą mogli ją anulować i otrzymać standardowy zwrot lub środki na podróże w wysokości 100% poniesionych kosztów. Szczegóły znajdziesz na stronie Airbnb.com/250Msupport.

    Tworzymy Fundusz Wsparcia Superhostów o wartości 10 milionów dolarów.
    Przeznaczony jest on dla Superhostów wynajmujących własne domy, którzy muszą opłacić czynsz lub kredyt hipoteczny, oraz dla doświadczonych gospodarzy atrakcji, którzy mają trudności finansowe. Inicjatywa ta wyszła od naszych pracowników, którzy z własnej kieszeni wyłożyli milion dolarów. Joe, Nate i ja dołożyliśmy od siebie pozostałe 9 milionów. Już w kwietniu gospodarze będą mogli składać wnioski o bezzwrotne dofinansowanie o wartości do 5000 USD. Szczegóły znajdziesz na stronie Airbnb.com/superhostrelief.

    Ułatwiamy Twoim byłym gościom okazanie Ci finansowego wsparcia.
    Skontaktowała się z nami ogromna liczba gości, którzy są wdzięczni gospodarzom za elastyczne podejście i chcą wesprzeć ich finansowo. Goście będą mieli możliwość wysłania wiadomości i pieniędzy dowolnemu gospodarzowi, u którego kiedyś się zatrzymali. Chcemy, aby opcja ta pojawiła się już w kwietniu. W tym trudnym czasie nawet symboliczny gest się liczy.

    Aby wesprzeć gospodarzy, współpracowaliśmy z rządem USA nad opracowaniem niedawno wydanej ustawy o pomocy w związku z epidemią COVID-19.
    Przepisy te pozwalają gospodarzom z USA na skorzystanie z wielu instrumentów pomocowych, w tym dotacji i pożyczek dla małych przedsiębiorstw oraz wsparcia dla bezrobotnych. Kieruję ogromne podziękowania za ponad 105 tys. Waszych telefonów i e-maili do członków Kongresu.

    Pracujemy również nad innymi inicjatywami i w najbliższych tygodniach przedstawimy więcej szczegółów. Między innymi aktywnie współpracujemy z ekspertami i epidemiologami nad standardami czystości, dzięki którym Wy i Wasi goście będziecie bezpieczni, nad ubezpieczeniem podróżnym dla Was i Waszych gości oraz nad programami, które pomogą postawić Waszą działalność z powrotem na nogi.

    Zamierzam odbudować nasze partnerstwo. Kiedy pracujemy razem, jesteśmy najsilniejsi i absolutnie najlepsi. Widziałem tego przykład w naszych wspólnych staraniach, by znaleźć zakwaterowanie dla osób walczących z epidemią COVID-19. Razem pomagamy znaleźć dach nad głową dla ponad 100 tys. pracowników ochrony zdrowia i służb ratunkowych, zapewniając im zakwaterowanie za darmo lub z dofinansowaniem. Ponad 40 tys. gospodarzy zaoferowało już swoją pomoc. Przejdź na stronę Airbnb.com/covid19relief, aby do nich dołączyć.

    Zaufanie jest fundamentem partnerstwa, a jego zbudowanie wymaga czasu. Wiemy, że musimy się postarać, aby wzmocnić u Was to zaufanie, ale stawiamy to sobie za najważniejszy cel i zrobimy wszystko, by go osiągnąć. Kiedy podróżowanie znów będzie możliwe – a przecież będzie – z ogromną przyjemnością wspólnie przywitamy miliony nowych gości.

    – Brian Chesky

    Od daty publikacji informacje w tym artykule mogły ulec zmianie.

    O nagranym filmie z nowymi informacjami od dyrektora generalnego: ten film jest dostępny w języku chińskim uproszczonym, francuskim, hiszpańskim, japońskim, koreańskim, niemieckim, portugalskim (odmiana brazylijska), rosyjskim i włoskim. Możesz wskazać swój język, korzystając z opcji wyboru na dole strony. Tłumaczenie bieżące Aktualności dla Gospodarzy i wypowiedzi dyrektora generalnego Briana Chesky’ego służy ułatwieniu komunikacji i nie stanowi autentycznego ani dosłownego zapisu spotkania. Tylko oryginalne wystąpienie w języku angielskim jest autentyczne.

    Najważniejsze wskazówki

    Airbnb
    30 mar 2020
    Czy udało nam się pomóc?