Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Jak działa wyszukiwanie w Airbnb

    Dowiedz się, co wpływa na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania i jak możesz ją poprawić.
    Autor: Airbnb, 5 mar 2020
    Przeczytasz w 3 min

    Najważniejsze wskazówki

    • Airbnb pozycjonuje ofertę w wynikach wyszukiwania w oparciu o ponad 100 czynników

    • Aby poprawić swoją pozycję: włącz rezerwację natychmiastową, proponuj konkurencyjne ceny i przyjmuj więcej rezerwacji

    • Aby odnaleźć swoją ofertę: dopasuj kryteria wyszukiwania do ustawień rezerwacji, wymagań i dostępnych terminów oferty

    Masz już gotową ofertę, widoczną na stronie, a teraz Twoi znajomi i rodzina chcą ją obejrzeć. Jak ją znajdą? W jaki sposób algorytm rankingu wyszukiwania Airbnb decyduje, które z mnóstwa ofert obecnych na portalu pokazać podróżnikowi szukającemu miejsca na pobyt w Twojej okolicy? Dowiedz się, jakie czynniki wpływają na pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania i jak znaleźć własną ofertę, używając wyszukiwarki.

    Podstawy wyszukiwania na Airbnb

    Algorytm wyszukiwania Airbnb pozycjonuje ofertę w wynikach wyszukiwania w oparciu o ponad 100 czynników. Został tak zaprojektowany, aby dopasować oferty dla gości na podstawie milionów przykładowych wyszukiwań z przeszłości, które zakończyły się rezerwacją. Uwzględnia też indywidualne kryteria związane z gościem, np. lokalizację, poprzednie podróże i zapisane oferty. Czynniki mają różną wagę. Oferowane miejsce na pobyt nie musi być wcale idealne, a jego okolica – bezkonkurencyjna, żeby oferta miała szansę na dobrą pozycję.

    Trzy kluczowe czynniki wpływające na Twoją pozycję

    1. Jak atrakcyjna dla gości jest Twoja oferta
    Algorytm Airbnb uwzględnia, jak często goście klikają Twoją ofertę, jak często próbują się z Tobą skontaktować z poziomu strony Twojej oferty i ile próśb o rezerwację akceptujesz. Jeśli wielu gości doda Twoją ofertę do swoich kolekcji, jej pozycja będzie wyższa, a użytkownicy ci prawdopodobnie zobaczą ją ponownie w kolejnych wyszukiwaniach.

    2. Cena
    Airbnb uwzględnia stopień konkurencyjności Twojej oferty w porównaniu z innymi podobnymi nieruchomościami na Twoim rynku. Algorytm wyszukiwania uwzględnia Twoją całkowitą cenę przed opodatkowaniem, w tym wszelkie zniżki lub dodatkowe opłaty. Konkurencyjna cena może wpłynąć na wyższą pozycję w wyszukiwarce, ponieważ oferty w najlepszych cenach w danym rejonie są zazwyczaj prezentowane wyżej.

    Dowiedz się, jak zaktualizować cenę

    3. Rezerwacja natychmiastowa
    Z analiz Airbnb wynika, że jeśli to jedyne kryterium wyróżniające ofertę na tle innych, to goście zarezerwują właśnie to miejsce. Opcja ta umożliwia szybkie zarezerwowanie, bez ryzyka odrzucenia prośby. Ciesząca się wielka popularnością zarówno wśród gości, jak i gospodarzy rezerwacja natychmiastowa zwykle zwiększa szanse oferty na wyszukanie. Rezerwacja natychmiastowa to tylko jeden z ponad stu czynników wpływających na Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Możesz mieć równie dobrą pozycję w wyszukiwaniu bez włączania rezerwacji natychmiastowej.

    Dowiedz się, jak włączyć rezerwację natychmiastową

    Wskazówka: dobra pozycja w wynikach wyszukiwania uzależniona jest również od tego, jak szybko odpowiadasz na prośby, tj. w ciągu 24 godzin od ich otrzymania.

    Jak jeszcze można poprawić swoją pozycję

    • Zadbaj o świetne pierwsze wrażenie: Pierwsze zdjęcie powinno przedstawiać oferowane miejsce. Najlepiej sprawdzi się poziomy, jasny kadr wysokiej jakości. Im więcej zaciekawionych podróżnych kliknie Twoją ofertę, tym wyżej zawędruje w wynikach wyszukiwania. Zaprezentuj swoją ofertę na dobrych, realistycznych zdjęciach.
    • Reaguj: jeśli odpowiadasz na prośby w ciągu 24 godzin, Twoja pozycja rośnie.
    • Akceptuj rezerwacje: odrzucenie rezerwacji to dla gości nic przyjemnego. Jeśli więc nagminnie odrzucasz prośby, to musisz liczyć się z tym, że stracisz dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak czasami konieczne jest odrzucenie rezerwacji.
    • Bądź Superhost: chociaż Airbnb nie promuje gospodarzy Superhost w wynikach wyszukiwania, to czynniki wymagane do uzyskania statusu Superhost – pozytywne oceny, wysoki wskaźnik aktywności i regularne rezerwacje – zwykle pomagają Twojej ofercie awansować na wyższą pozycję. Goście mają również możliwość filtrowania wyników wyszukiwania, aby wyświetlać tylko oferty Superhost.

    Jak znaleźć ofertę w wynikach wyszukiwania

    Specjaliści z działu obsługi społeczności Airbnb często otrzymują pytania od nowych gospodarzy, którzy twierdzą, że nie mogą znaleźć swojej oferty w wynikach wyszukiwania. Oto dwa powody:

    1. Występuje opóźnienie publikacji. Od momentu opublikowania oferty do jej pojawienia się w wynikach wyszukiwania musi minąć trochę czasu. Jeśli nie znajdziesz swojej oferty w ciągu 24 godzin, możesz skontaktować się z obsługą społeczności i spytać, z czego to wynika.

    2. Twoje wyszukiwanie jest zbyt ogólne. Wyszukiwanie miejsc pobytu w obrębie całego miasta wygeneruje nawet kilka tysięcy wyników, a Twoja oferta może nie być wysoko na liście. Prawdziwi goście korzystają z portalu zupełnie inaczej. Szukając swojej oferty, staraj się myśleć jak podróżny: wskaż konkretne daty, powiększ mapę lub poszukaj konkretnych udogodnień za pomocą filtrów.

    Podpowiedzi, jak znaleźć własną ofertę w wynikach wyszukiwania

    • Upewnij się, że kryteria wyszukiwania odpowiadają ustawieniom i wymaganiom ustalonym dla Twojej oferty.
    • Sprawdź, czy wybrany termin spełnia wymagania minimalnej liczby nocy i czy szukasz dat dostępnych w Twoim kalendarzu.
    • Nie podawaj większej liczby gości, niż maksymalna wskazana w ustawieniach Twojej oferty.
    • Jeśli masz włączoną rezerwację natychmiastową i wymagasz od gości wcześniejszych pozytywnych recenzji, , pamiętaj, żeby się zalogować, a na koncie Airbnb musisz mieć pozytywne recenzje jako gość.Tylko wtedy znajdziesz swoją ofertę w wyszukiwarce.

    Najważniejsze wskazówki

    • Airbnb pozycjonuje ofertę w wynikach wyszukiwania w oparciu o ponad 100 czynników

    • Aby poprawić swoją pozycję: włącz rezerwację natychmiastową, proponuj konkurencyjne ceny i przyjmuj więcej rezerwacji

    • Aby odnaleźć swoją ofertę: dopasuj kryteria wyszukiwania do ustawień rezerwacji, wymagań i dostępnych terminów oferty

    Airbnb
    5 mar 2020
    Czy udało nam się pomóc?