Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    250 milionów dolarów na wsparcie gospodarzy, których goście anulowali rezerwacje

    250 milionów dolarów na wsparcie gospodarzy, których goście anulowali rezerwacje

    Airbnb stara się pomagać naszym gospodarzom w tym trudnym okresie.
    Autor: Airbnb, 30 mar 2020
    Przeczytasz w 5 min

    Najważniejsze wskazówki

    • W przypadku kwalifikujących się rezerwacji pobytów zapłacimy 25% tego, co otrzymaliby gospodarze przy zwykłym anulowaniu

    • Rezerwacje dokonane po 14 marca nie są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych w związku z COVID-19, chyba że gość zachoruje

    • Informacje na temat wsparcia finansowego wypłacanego z funduszu o wartości 250 milionów USD znajdziesz w swoim panelu rezerwacji

      Zaktualizowano 13 maja 2020 roku.

      Powszechna wiedza na temat COVID-19 bardzo się zmieniła, kiedy 11 marca 2020 roku Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiła globalną pandemię.

      Szukamy rozwiązań, które pomogą naszej społeczności w tym trudnym okresie. 30 marca przedstawiliśmy kilka kluczowych inicjatyw i zasad, w tym fundusz o wartości 250 milionów USD przeznaczony na pomoc gospodarzom oferującym zakwaterowanie, których goście anulowali rezerwacje z powodu COVID-19. Jak to działa:

      Wsparcie finansowe przysługuje w przypadku rezerwacji dokonanych najpóźniej 14 marca z datą zameldowania przypadającą między 14 marca a 31 maja 2020 r.. Rezerwacje te muszą też być anulowane przez gościa ze względu na epidemię COVID-19 zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych. W przypadku tych rezerwacji:

        • Airbnb wypłaci 25% kwoty, jaka przysługiwałaby Ci w przypadku anulowania przez gościa zgodnie z wybranymi zasadami anulowania. Na przykład, jeśli przy wybranych zasadach anulowania przysługiwałoby Ci 400 USD, my wypłacimy Ci 25% tej kwoty, czyli 100 USD.
        • Wypłaty będą przekazywane co najmniej raz w miesiącu gospodarzom, których goście anulowali rezerwacje objęte warunkami naszej pomocy. Wypłaty będą dotyczyły każdego takiego anulowania dokonanego przez gości do 31 maja. Gospodarze otrzymają również e-maila z wyszczególnieniem kwalifikujących się rezerwacji i kwoty pomocy.
        • Informacje na temat wsparcia finansowego wypłacanego z funduszu o wartości 250 milionów USD znajdziesz w swoim panelu rezerwacji.

        Rezerwacje z datą zameldowania przypadającą 1 czerwca lub później nie będą kwalifikowały się do pomocy finansowej z funduszu o wartości 250 milionów USD. Zdajemy sobie sprawę, że dla niektórych to może być rozczarowanie, i chcielibyśmy móc zrobić dla Was więcej. Fakty są takie, że fundusz 250 milionów USD to dla Airbnb poważna inwestycja, a kryzys związany z COVID-19 mocno uderzył w naszą firmę – podobnie jak w przypadku działalności wielu z Was.

        Przy rezerwacjach dokonanych po 14 marca zasady anulowania będą obowiązywać bez zmian, a goście nie będą mogli anulować rezerwacji z powodu okoliczności wyjątkowych związanych z COVID-19, chyba że zachorują.

        Dlaczego data 14 marca jest taka istotna? W odpowiedzi na ogłoszenie przez WHO globalnej pandemii, właśnie tego dnia ogłosiliśmy objęcie przypadków związanych z COVID-19 naszą globalną polityką okoliczności wyjątkowych.

        Wiemy, że wiele osób boryka się teraz z poważnymi trudnościami, dlatego pracujemy bez przerwy, aby zaoferować Wam pomoc. Nasza pomoc z funduszu o łącznej wartości 250 milionów USD jest w całości sfinansowana przez Airbnb, goście nie ponoszą żadnych kosztów. Mamy nadzieję, że potraktujecie to wsparcie jako dowód naszego zobowiązania wobec gospodarzy.

        Nadal istnieje duża niepewność co do podróżowania, dlatego będziemy na bieżąco analizować sytuację i, w razie potrzeby, aktualizować naszą politykę okoliczności wyjątkowych. Aby uzyskać najnowsze informacje na temat rezerwacji, których dotyczą zasady, co najmniej raz na dwa tygodnie zaglądaj do naszego artykułu w Centrum pomocy. Więcej o najnowszych działaniach Airbnb w związku z COVID-19 dowiesz się też z Aktualności dla Gospodarzy z udziałem dyrektora generalnego Briana Chesky’ego.

        W międzyczasie odpowiedzieliśmy na niektóre z Twoich najważniejszych pytań dotyczących naszego funduszu na 250 milionów USD.

        Kiedy mogę się spodziewać wypłaty wsparcia finansowego?
        Począwszy od połowy kwietnia środki będą wysyłane na konto domyślnej formy płatności, gdzie powinny dotrzeć w ciągu pięciu do siedmiu dni roboczych. Jeśli saldo Twojego konta jest ujemne, wpłacone przez nas środki wyrównają w pierwszej kolejności stan konta. Jeśli płatność zostanie zrealizowana, nie będzie można jej cofnąć ani wysłać na inne konto. Każda płatność będzie widoczna w historii transakcji, a od Airbnb otrzymasz e-mail ze szczegółami na temat wysokości pomocy dla każdej kwalifikującej się rezerwacji. Dowiedz się więcej o płatnościach

        Kiedy otrzymasz przyszłe płatności?
        Planujemy wysyłać płatności gospodarzom z kwalifikującymi się rezerwacjami co najmniej raz w miesiącu, aż do zakończenia programu.

        Co mogę zrobić, jeśli uważam, że kwalifikuję się do otrzymania pomocy, ale nie dotarła do mnie żadna płatność?
        Sprawdź, czy w powyższych odpowiedziach znajduje się odniesienie do takich rezerwacji, jak Twoje. Uwaga: pomocą z naszego funduszu o łącznej wartości 250 milionów  USD objęte są tylko anulowania inicjowane przez gości, które normalnie skutkowałyby wypłatą dla gospodarzy.

        W połowie kwietnia zaczęliśmy przesyłać wsparcie z tego funduszu kwalifikującym się gospodarzom. Jeśli kwalifikujesz się do uzyskania pomocy, ale Airbnb nie wysłało Ci jeszcze powiadomienia, płatność dla Ciebie jest prawdopodobnie zaplanowana na najbliższe dni lub zostanie przesłana w kolejnej turze. Uwaga: dział wsparcia społeczności nie posiada informacji o Twoich płatnościach, więc nie musisz kontaktować się z Airbnb, aby sprawdzić status przetwarzania.

        Czy Airbnb pobiera opłaty za anulowanie?
        Zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych Airbnb rezygnuje z wszelkich opłat gospodarza i gościa za anulowanie w związku z COVID-19. Zwracamy nasze opłaty lub przekazujemy środki na podróże w kwocie, która je uwzględnia.

        Podobno Airbnb oferuje kupony ze środkami na podróże zamiast zwrotów dla gości. Czy to prawda?
        Kiedy goście anulują rezerwację w związku z COVID-19, mogą wybrać środki na podróże (zamiast gotówki), które można wykorzystać na pobyt w późniejszym terminie. W ten sposób zachęcamy gości do rezerwowania podróży u gospodarzy Airbnb.

        Dlaczego nie przekażecie gościom środków na podróże do wykorzystania na zarezerwowanie konkretnie mojej oferty?
        Braliśmy to pod uwagę, ale takie rozwiązanie nie zawsze może być dobre dla Twojego gościa lub Ciebie. Na przykład termin, w którym będziesz w stanie przyjąć gości, może nie pasować przyjeżdżającym do Ciebie osobom. Goście mogą też nie chcieć wrócić w Twoje okolice. Środki te zapewniają dodatkową elastyczność obu stronom.

        Czy polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy wszystkich rezerwacji?
        Niniejsza polityka nie ma zastosowania w przypadku Luxe, Luxury Retreats lub rezerwacji krajowych w Chinach kontynentalnych, które są objęte odrębnymi zasadami.

        Co się stanie z rezerwacjami, które zostały anulowane przed ogłoszeniem z 30 marca?
        Kiedy obowiązują powyższe kryteria, a gość anuluje rezerwację zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych, zapłacimy 25% kwoty, która trafiłaby do Ciebie w przypadku anulowania przez gościa w zwykłych okolicznościach.

        Dlaczego gospodarze w Chinach kontynentalnych nie kwalifikują się do wsparcia z fundusz na łączną kwotę 250 mln USD?
        Sposób, w jaki nasza firma jest zorganizowana jako niezależna jednostka prowadząca działalność na terenie Chin kontynentalnych, sprawia, że na wspieranie naszej społeczności w Chinach kontynentalnych możemy przeznaczyć 10 milionów USD.

        Czy mogę skorzystać z opcji pomocy w wysokości 25% w przypadku anulowania rezerwacji dokonanej najpóźniej 14 marca, której zameldowanie przypada po 31 maja?
        Nie. Wiemy, że nie ma nic bardziej frustrującego niż anulowanie rezerwacji w ostatniej chwili. Naszym zdaniem najlepiej jest znać swoją sytuację jak najwcześniej, aby móc uzyskać inną rezerwację lub w inny sposób wykorzystać swoją nieruchomość.

        Dlaczego nie mogę otrzymać wsparcia finansowego w wysokości 25% od razu po anulowaniu?
        W ramach wsparcia może Ci przysługiwać kilka płatności. Łatwiej nam będzie się nimi zająć, jeśli wyślemy je gospodarzom partiami.

        Co w sytuacji, gdy rezerwacja została anulowana zgodnie z polityką okoliczności wyjątkowych, zanim Airbnb ogłosiło 14 marca, że zwiększa ich zasięg?
        Zgodnie z naszą polityką okoliczności wyjątkowych możesz otrzymać wsparcie finansowe w przypadku anulowania, jeśli rezerwacja spełnia następujące warunki:

        • We Włoszech lub z gościem z Włoch, rezerwacje dokonane do 29 lutego, z zameldowaniem między 29 lutego a 31 maja i anulowane między 29 lutego a 13 marca 2020 roku.
        • W Korei Południowej lub z gościem z Korei Południowej, rezerwacja dokonana przed 25 lutego, z zameldowaniem między 25 lutego a 23 marca, anulowana między 28 lutego a 13 marca 2020 roku.
        • Poza Chinami kontynentalnymi z gościem z Chin kontynentalnych, rezerwacja dokonana przed 1 lutego, z zameldowaniem między 1 lutego a 14 kwietnia, anulowana między 28 stycznia a 13 marca 2020 roku.
        • W USA, rezerwacja dokonana do 13 marca, z zameldowaniem między 13 marca a 1 kwietnia i anulowana między 13 marca a 14 marca 2020 roku.
        • W strefie Schengen z gościem z USA, rezerwacja dokonana przed 13 marca, z zameldowaniem między 13 marca a 1 kwietnia, anulowana między 13 marca a 14 marca 2020 roku.
        • W Indiach z gościem spoza Indii, rezerwacja dokonana do 10 marca, z zameldowaniem między 12 marca a 15 kwietnia i anulowana między 10 marca a 14 marca 2020 roku.
        • W Izraelu z gościem spoza Izraela, rezerwacja dokonana przed 10 marca, z zameldowaniem między 12 marca a 1 kwietnia, anulowana między 10 marca a 14 marca 2020 roku.

        Mam elastyczne zasady anulowania. Czy te warunki mnie dotyczą?
        Wsparcie finansowe uzależnione jest od tego, jaką kwotę byli Ci winni goście w chwili anulowania, dlatego gospodarze oferujący elastyczne i średnio rygorystyczne zasady anulowania prawdopodobnie nie skorzystają z tej formy pomocy. Szukamy jednak innych sposobów wsparcia naszych gospodarzy. Jednym z nich jest pomoc w jak najszybszym uzyskaniu większej liczby rezerwacji. Dzięki naszemu nowemu filtrowi wyszukiwania goście mogą łatwiej znaleźć Twoją ofertę. Staramy się też wyróżniać oferowane przez gospodarzy miejsca na inne sposoby. Powoli widać, jakie są oczekiwania gości – mamy teraz więcej rezerwacji z elastycznymi zasadami anulowania niż w okresie przed epidemią COVID-19.

        Najważniejsze wskazówki

        • W przypadku kwalifikujących się rezerwacji pobytów zapłacimy 25% tego, co otrzymaliby gospodarze przy zwykłym anulowaniu

        • Rezerwacje dokonane po 14 marca nie są objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych w związku z COVID-19, chyba że gość zachoruje

        • Informacje na temat wsparcia finansowego wypłacanego z funduszu o wartości 250 milionów USD znajdziesz w swoim panelu rezerwacji

          Airbnb
          30 mar 2020
          Czy udało nam się pomóc?