Na czym polega proces rezerwacji na Airbnb?

Dowiedz się więcej na temat pytań, rezerwacji natychmiastowej i próśb o rezerwację.
Autor: Airbnb, 9 lut 2021
Obejrzysz w 2 min
Zaktualizowano 18 sie 2022

Najważniejsze wskazówki

  • Jeśli goście mają pytania na temat Twojej oferty, mogą wysyłać pytanie o rezerwację

  • Możesz korzystać z rezerwacji natychmiastowej lub wymagać, by goście samodzielnie przesyłali prośby o rezerwację

  • Przyjmowanie gości zgodnie z zasadami integracji społecznej jest kluczową częścią sukcesu każdego gospodarza

Proces rezerwacji w Airbnb został zaprojektowany tak, by przebiegał możliwie sprawnie i prosto. Ale jako nowy gospodarz możesz mieć pytania o to, jak to działa.

Gdy dowiesz się, jak odczytywać pytania o rezerwację i odpowiadać na nie, włączać lub wyłączać rezerwację natychmiastową, śledzić rezerwacje i planować z wyprzedzeniem dostępność w swoim kalendarzu, możesz zacząć przyjmować pierwszych gości.

Otrzymywanie pytań dotyczących rezerwacji

Niektórzy goście mogą mieć dodatkowe pytania – na przykład o wcześniejszą godzinę zameldowania lub dokładną lokalizację. Przed rezerwacją możesz otrzymać od nich pytanie o ofertę. W przypadku takiego pytania otrzymasz e-maila, powiadomienie w skrzynce odbiorczej Airbnb lub jedno i drugie (w zależności od ustawień na Twoim koncie).

Nawet jeśli oferujesz rezerwację natychmiastową, goście mogą najpierw wysłać Ci pytanie, aby uzyskać więcej informacji przed dokonaniem rezerwacji. Będziesz mieć 24 godziny na odpowiedź na taką wiadomość. Gdy już odpowiesz na pytania, masz trzy możliwości:

  • wstępna akceptacja pozwalająca gościom na samodzielną rezerwację oferty w ciągu 24 godzin (już bez Twojego udziału, jeśli masz wyłączoną rezerwację natychmiastową);
  • oferta specjalna, która polega na możliwości zaoferowania gościom zniżki (często stosowana w przypadku dłuższych pobytów);
  • powiadomienie o odrzuceniu rezerwacji, jeśli nie możesz przyjąć gościa (o ile jest to zgodne z naszą polityką antydyskryminacyjną).

Na ekranie zapytania o rezerwację dostępne są trzy opcje: wstępna akceptacja, oferta specjalna i odrzucenie.
Jeśli chcesz uzyskać status Superhost, musisz mieć wskaźnik aktywności na poziomie 90% (a także spełnić inne warunki), więc postaraj się odpowiadać gościom w ciągu 24 godzin.

Jak goście mogą zarezerwować Twoją ofertę

Goście, którzy nie mają żadnych pytań, mogą zarezerwować pobyt za pomocą rezerwacji natychmiastowej (jeśli masz włączoną tę funkcję). Jeśli z niej nie korzystasz, goście mogą przesłać prośbę o rezerwację.

Domyślną opcją jest
  • rezerwacja natychmiastowa. Jeśli z niej korzystasz, goście, którzy spełniają Twoje wymagania i akceptują Twój regulamin domu, będą mogli od razu zarezerwować ofertę na dowolny dostępny termin. Rezerwacja natychmiastowa oznacza również, że przyjmujesz każdą osobę, która spełnia Twoje kryteria, co jest ważnym elementem zasad integracji społecznej.
  • Prośby o rezerwację dają Ci do 24 godzin na sprawdzenie i zaakceptowanie lub odrzucenie każdej przesłanej prośby. Będziesz mieć dostęp do recenzji i profili gości. Niektórzy gospodarze (zwłaszcza ci, którzy oferują wyjątkowe miejsca lub nie pracują regularnie) wolą otrzymać prośbę o rezerwację.
Gdy otrzymasz zapytanie o rezerwację, przewiń w dół, aby przejrzeć profil gościa i najnowsze recenzje.
Staramy się odpowiadać jak najszybciej i akceptować jak najwięcej próśb. To niezawodny sposób na podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania.
Superhosts Danielle and Eli,
Tannersville (Nowy Jork)

Aktualizowanie kalendarza

Możesz dostosować cenę i ustawienia do lokalnego zapotrzebowania w różnych porach roku. Kilka wskazówek dotyczących kalendarza:

  • Zablokuj konkretne dni, w które nie możesz przyjąć gości
  • Ustal minimalną i maksymalną długość pobytu
  • Jeśli używasz innych kalendarzy online, zsynchronizuj z nimi swój kalendarz Airbnb, aby zawsze wiedzieć o nadchodzących rezerwacjach

Dowiedz się więcej na temat kalendarza i ustawień rezerwacji

Gdy zrozumiesz już, jak proces rezerwacji wygląda ze strony gości, możesz skupić się na najprzyjemniejszej części pracy gospodarza: powitaniu ich w swoim domu.

Od momentu opublikowania tego artykułu informacje w nim zawarte mogły się zmienić.

Najważniejsze wskazówki

  • Jeśli goście mają pytania na temat Twojej oferty, mogą wysyłać pytanie o rezerwację

  • Możesz korzystać z rezerwacji natychmiastowej lub wymagać, by goście samodzielnie przesyłali prośby o rezerwację

  • Przyjmowanie gości zgodnie z zasadami integracji społecznej jest kluczową częścią sukcesu każdego gospodarza

Airbnb
9 lut 2021
Czy udało nam się pomóc?