Przejdź do treści
Open Homes · Pomoc w przypadku katastrof
Przyjmij osoby, które potrzebują zakwaterowania w nagłej sytuacji
Oferuj bezpłatne, tymczasowe zakwaterowanie osobom bez dachu nad głową.
Pomaganie sąsiadom po trzęsieniu ziemi:
Pomaganie sąsiadom po trzęsieniu ziemi:
Open Homes · Pomoc w przypadku katastrof
Przyjmij osoby, które potrzebują zakwaterowania w nagłej sytuacji
Oferuj bezpłatne, tymczasowe zakwaterowanie osobom bez dachu nad głową.

Gdzie gospodarze obecnie przyjmują gości

Tropical Storm Barry - Gulf Coast
Flooding and Landslides - Nepal

W przypadku katastrof wiele osób potrzebuje tymczasowego zakwaterowania. Niezależnie od tego, czy w ewakuacji pomogą sąsiedzi, czy pracownicy organizacji charytatywnej, dach nad głową zapewnia potrzebującym schronienie, w którym mogą się w spokoju zastanowić, co dalej robić.
Gospodarze mogą odegrać ważną rolę w działaniach społeczności mających na celu niesienie pomocy – wystarczy, że zaoferują innym swoją wolną przestrzeń. Od 2012 roku gospodarze otworzyli swoje drzwi dla osób, które ucierpiały w wyniku katastrof na całym świecie.

Pobyt u Ciebie może być źródłem pocieszenia w trudnym momencie życia.

Pobyt u Ciebie może być źródłem pocieszenia w trudnym momencie życia.

W przypadku katastrof wiele osób potrzebuje tymczasowego zakwaterowania. Niezależnie od tego, czy w ewakuacji pomogą sąsiedzi, czy pracownicy organizacji charytatywnej, dach nad głową zapewnia potrzebującym schronienie, w którym mogą się w spokoju zastanowić, co dalej robić.
Gospodarze mogą odegrać ważną rolę w działaniach społeczności mających na celu niesienie pomocy – wystarczy, że zaoferują innym swoją wolną przestrzeń. Od 2012 roku gospodarze otworzyli swoje drzwi dla osób, które ucierpiały w wyniku katastrof na całym świecie.

Jak to działa

Marie
Marie
Paryż, Francja
Urodziłam się i wychowałam w Paryżu, z chęcią udostępniam swoją przestrzeń i zapewniam bezpieczne i komfortowe środowisko.
1
Utwórz profil
Aby utworzyć Twój profil, poprosimy Cię o podanie podstawowych danych, takich jak imię i nazwisko, zdjęcie profilowe i adres e-mail. Możesz również opowiedzieć, co zainspirowało Cię do pełnienia roli gospodarza.
Marie
Marie
Paryż, Francja
Urodziłam się i wychowałam w Paryżu, z chęcią udostępniam swoją przestrzeń i zapewniam bezpieczne i komfortowe środowisko.
1
Utwórz profil
Aby utworzyć Twój profil, poprosimy Cię o podanie podstawowych danych, takich jak imię i nazwisko, zdjęcie profilowe i adres e-mail. Możesz również opowiedzieć, co zainspirowało Cię do pełnienia roli gospodarza.
2
Utwórz ofertę
Opowiedz nam o swoim miejscu – gdzie się znajduje, ile osób można w nim zakwaterować oraz kiedy jest dostępne. Jeśli jesteś już gospodarzem, możesz wybrać istniejącą ofertę.
Dom do pomocy
Cały dom
Dom do pomocy
3 gości
Studio
2 łóżka
1 łazienka
Dom do pomocy
Cały dom
Dom do pomocy
3 gości
Studio
2 łóżka
1 łazienka
2
Utwórz ofertę
Opowiedz nam o swoim miejscu – gdzie się znajduje, ile osób można w nim zakwaterować oraz kiedy jest dostępne. Jeśli jesteś już gospodarzem, możesz wybrać istniejącą ofertę.
Cześć Marie!
Pracuję dla organizacji, która pomaga tym, którzy stracili swoje domy w wyniku katastrofy i próbują stanąć na nogi.
Cześć Marie!
3
Odpowiedz na prośby
Goście napiszą do Ciebie, jeśli uznają, że Twoja oferta będzie im odpowiadać lub skontaktuje się z Tobą organizacja non-profit dokonująca rezerwacji w imieniu swoich klientów lub pracowników pomocy humanitarnej, z których wielu jest wolontariuszami. Aby dokonać rezerwacji, goście muszą potwierdzić, że zostali przesiedleni. Możesz zadać pytania, uzgodnić kwestie logistyczne i określić oczekiwania dotyczące pobytu, zanim jeszcze wszystko stanie się oficjalne.
Cześć Marie!
Pracuję dla organizacji, która pomaga tym, którzy stracili swoje domy w wyniku katastrofy i próbują stanąć na nogi.
Cześć Marie!
3
Odpowiedz na prośby
Goście napiszą do Ciebie, jeśli uznają, że Twoja oferta będzie im odpowiadać lub skontaktuje się z Tobą organizacja non-profit dokonująca rezerwacji w imieniu swoich klientów lub pracowników pomocy humanitarnej, z których wielu jest wolontariuszami. Aby dokonać rezerwacji, goście muszą potwierdzić, że zostali przesiedleni. Możesz zadać pytania, uzgodnić kwestie logistyczne i określić oczekiwania dotyczące pobytu, zanim jeszcze wszystko stanie się oficjalne.
4
Przygotuj się na przyjęcie gości
W ramach Open Homes znajdziesz linki do materiałów i odpowiedzi na często zadawane pytania, a nasz zespół udzieli Ci wsparcia w razie jakichkolwiek pytań w trakcie przygotowań do pobytu gościa. Możesz również skontaktować się z organizacją non-profit lub gościem, jeśli masz jakieś pytania dotyczące jego nadchodzącego pobytu.
Gospodarz przygotowuje się
Gospodarz przygotowuje się
4
Przygotuj się na przyjęcie gości
W ramach Open Homes znajdziesz linki do materiałów i odpowiedzi na często zadawane pytania, a nasz zespół udzieli Ci wsparcia w razie jakichkolwiek pytań w trakcie przygotowań do pobytu gościa. Możesz również skontaktować się z organizacją non-profit lub gościem, jeśli masz jakieś pytania dotyczące jego nadchodzącego pobytu.

Komu możesz pomóc

OSOBY BEZPOŚREDNIO POSZKODOWANE
Kiedy jesteś gospodarzem, mogą się z Tobą kontaktować różne osoby, które ucierpiały w wyniku katastrofy. Mogą to być zarówno osoby, które sytuacja zmusiła do ewakuacji, jak i członkowie rodzin osób ocalałych z katastrofy, którzy chcą wesprzeć najbliższych objętych opieką medyczną na miejscu.
Partner clients
Partner clients
OSOBY BEZPOŚREDNIO POSZKODOWANE
Kiedy jesteś gospodarzem, mogą się z Tobą kontaktować różne osoby, które ucierpiały w wyniku katastrofy. Mogą to być zarówno osoby, które sytuacja zmusiła do ewakuacji, jak i członkowie rodzin osób ocalałych z katastrofy, którzy chcą wesprzeć najbliższych objętych opieką medyczną na miejscu.
PRACOWNICY POMOCY
Współpracujemy z organizacjami na całym świecie, aby pomóc w zapewnieniu tymczasowego zakwaterowanie dla tych, którzy niosą pomoc humanitarną i wspierają na drodze do powrotu do zdrowia. Dotyczy to ratowników, wolontariuszy i pracowników organizacji non-profit.
Partner clients
Partner clients
PRACOWNICY POMOCY
Współpracujemy z organizacjami na całym świecie, aby pomóc w zapewnieniu tymczasowego zakwaterowanie dla tych, którzy niosą pomoc humanitarną i wspierają na drodze do powrotu do zdrowia. Dotyczy to ratowników, wolontariuszy i pracowników organizacji non-profit.

Czego potrzebujesz, by przyjmować gości?

Twoim zadaniem jest zapewnienie gościom przyjaznej przestrzeni oraz udzielenie odpowiedzi na wszystkie potencjalne pytania.
  • Wolny pokój lub mieszkanie
  • Wygodne łóżko
  • Podstawowe udogodnienia i przybory toaletowe
  • Dostępność przez 2 lub więcej dni z rzędu

Czego potrzebujesz, by przyjmować gości?

Twoim zadaniem jest zapewnienie gościom przyjaznej przestrzeni oraz udzielenie odpowiedzi na wszystkie potencjalne pytania.
  • Wolny pokój lub mieszkanie
  • Wygodne łóżko
  • Podstawowe udogodnienia i przybory toaletowe
  • Dostępność przez 2 lub więcej dni z rzędu

Jakie wsparcie oferujemy

Wiemy, że to może być duże zobowiązanie. Dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić pomoc i ochronę przed i w trakcie pobytu.
Materiały i pomoc telefoniczna przez całą dobę
Jesteśmy z Tobą. Poza całodobowym wsparciem zespołu obsługi klienta Airbnb będziesz mieć dostęp do specjalistycznego zespołu w razie pytań dotyczących rezerwacji w programie Open Homes.
Odszkodowanie za uszkodzenie mienia
Przypadki uszkodzenia mienia zdarzają się rzadko, jednak rozumiemy, że wymaga ono ochrony. Gwarancja dla Gospodarzy zapewnia każdemu gospodarzowi odszkodowanie z tytułu uszkodzenia mienia o maksymalnej wartości 1 000 000 USD.

Odpowiedzi na Wasze pytania

Jak działa program Open Homes w przypadku osób ewakuowanych i ratowników?

Gdy dojdzie do katastrofy, Airbnb ocenia sytuację, aby ustalić, jak najlepiej wspierać dotkniętą społeczność. W niektórych przypadkach oznacza to uruchomienie programu Open Homes dla osób ewakuowanych i ratowników.

W tym przypadku osoby ewakuowane i ratownicy mają możliwość wyszukiwania i rezerwowania oferty Open Homes bezpośrednio dla siebie. Odwiedź stronę Open Homes: pomoc w przypadku katastrof, aby zobaczyć nasze aktualne aktywne działania. Dostępne oferty pobytu w ramach Open Homes możliwe są w terminach i rejonach wskazanych na tej stronie.

Aby zarezerwować darmową ofertę w ramach Open Homes oferowaną przez naszą społeczność gospodarzy, musisz mieć zweryfikowane konto na Airbnb. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się tutaj: https://www.airbnb.com/signup_login

Open Homes współpracuje ze sprawdzonymi organizacjami non-profit i instytucjami państwowymi, które specjalizują się w reagowaniu na katastrofy. Administratorzy rezerwacji z tych organizacji mogą dokonywać rezerwacji w imieniu swoich pracowników w trakcie trwania katastrofy lub później. Te rezerwacje są dokonywane zgodnie z Warunkami Świadczenia Usług Airbnb, w tym z Gwarancją dla Gospodarzy.

W jaki sposób mogę się zarejestrować jako gospodarz przyjmujący osoby ewakuowane i ratowników?

Jeśli interesuje Cię idea bezpłatnego przyjmowania za pośrednictwem platformy Open Homes osób ewakuowanych lub ratowników działających w związku z katastrofą, możesz Zarejestrować swoją ofertę

Obecnie Open Homes skupia się na wspieraniu następujących grup:

  • osoby ewakuowane w wyniku klęski żywiołowej i pracownicy pomocy humanitarnej oddelegowani do wsparcia w związku z katastrofą
  • uchodźcy i osoby ubiegające się o azyl
  • pacjenci medyczni i opiekunowie podróżujący w celu leczenia lub wymagający wytchnienia od sprawowania ciągłej opieki nad chorym

W momencie rejestracji w Open Homes możesz zdecydować, czy chcesz zarejestrować się jako gospodarz dla jednej, dwóch lub wszystkich wyżej wymienionych grup

Możesz zdecydować, czy chcesz zarejestrować istniejącą ofertę Airbnb, czy też utworzyć nową tylko dla Open Homes. Jeśli zdecydujesz się zarejestrować istniejącą ofertę, będziesz zarządzać zarówno płatnymi pobytami Airbnb, jak i rezerwacjami Open Homes w tym samym kalendarzu.

Potencjalni goście, z którymi współpracuje Open Homes, mogą mieć pytania dotyczące przydatności Twojej oferty. Osoby te skontaktują się przed pobytem za pośrednictwem wątku wiadomości i w razie potrzeby zapytają. Po zarejestrowaniu się w Open Homes możesz pomóc w odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, dostosowując swoją ofertę (w tym opis lub zdjęcia, które pokażą, czy miejsce jest wygodne na pobyt w czasie katastrofy – łóżka z pościelą, łazienka z papierem toaletowym itp.), a także opracowując szczegółowy opis siebie w swoim profilu.

Czy mogę korzystać z programu Open Homes w czasie lub po katastrofie jako gość?

Jeśli jesteś osobą ewakuowaną lub ratownikiem pomagającym w okolicznościach, z powodu których uruchomiono program Open Homes, możesz otrzymać bezpłatne krótkoterminowe zakwaterowanie oferowane przez naszą społeczność gospodarzy. Możesz wyszukać miejsce pobytu, odwiedzając stronę Open Homes: pomoc w przypadku katastrof, na której znajdziesz nasze aktualne aktywne działania.

Aby zarezerwować darmową ofertę, musisz mieć zweryfikowane konto na Airbnb. Jeśli nie masz jeszcze konta, możesz zarejestrować się tutaj: https://www.airbnb.com/signup_login. Zwróć uwagę, że program Open Homes uruchomiony w związku z daną katastrofą będzie działał przez ograniczony czas i tylko we wskazanym rejonie.

Gospodarze programu „Open Homes: pomoc w przypadku katastrof” mogą chcieć uzyskać nieco więcej informacji o swoich gościach. Jeśli to Twoja pierwsza rezerwacja na Airbnb i nie masz żadnych recenzji na swoim profilu, możesz dodać więcej informacji o sobie w opisie swojego profilu lub poprosić znajomych, którzy mają konto Airbnb, o napisanie rekomendacji.

Jakie organizacje współpracują z programem Open Homes w przypadku pomocy ofiarom katastrof?

Open Homes współpracuje ze sprawdzonymi organizacjami non-profit i instytucjami państwowymi, które specjalizują się w reagowaniu na katastrofy. Aby uzyskać więcej informacji na temat partnerstwa Open Homes, skontaktuj się z naszym działem wsparcia pod adresem openhomes@airbnb.com.

Skąd mam wiedzieć, że mój gość jest osobą ewakuowaną lub ratownikiem?

Jako gospodarz możesz komunikować się z gościem przed zaakceptowaniem rezerwacji za pośrednictwem funkcji wiadomości Airbnb. Możesz także zapoznać się z historią gościa na Airbnb, sprawdzając jego profil i czytając recenzje od poprzednich gospodarzy. Jeśli to pierwsza podróż danego użytkownika, możesz skorzystać z wątku wiadomości, aby dowiedzieć się więcej o swoim gościu i upewnić się, że Twoje miejsce będzie odpowiednie na ten pobyt.

Każdy gość zanim dokona rezerwacji na Airbnb, musi najpierw uzupełnić na portalu swoje dane: imię i nazwisko, datę urodzenia, numer telefonu, adres e-mail i dane do płatności. Gospodarze domów mają również możliwość wymagać od gości przesłania na Airbnb oficjalnego dokumentu tożsamości przed dokonaniem rezerwacji. Chociaż żaden system nie jest idealny, na całym świecie sprawdzamy naszych gospodarzy i gości pod kątem popełnionych przestępstw, aktów terroryzmu i poniesionych sankcji.

Airbnb to platforma zbudowana na zaufaniu. W razie jakichkolwiek wątpliwości skontaktuj się z działem wsparcia Open Homes bezpośrednio pod adresem openhomessupport@airbnb.com.

Jakie wsparcie mogę otrzymać jako gospodarz?

Specjalny zespół wsparcia na Airbnb zajmuje się wyłącznie sprawami gości i gospodarzy związanymi z rezerwacjami Open Homes. Nasi specjaliści z działu wsparcia Open Homes dostępni są od poniedziałku do piątku, od godz. 9 do 18 (czasu wschodniego) i od godz. 9 do 18 (czasu Greenwich). Aby uzyskać pomoc, wyślij do nas e-maila na adres openhomes@airbnb.com.

Jeśli potrzebujesz pilnej pomocy poza godzinami pracy działu wsparcia Open Homes, dział pomocy Airbnb jest dostępny dla gości i gospodarzy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Skontaktujesz się z nimi pod tym linkiem.

W sprawach niezwiązanych z Open Homes przejrzyj nasze Centrum Pomocy, aby uzyskać odpowiedzi na często zadawane pytania.

Dołącz do społeczności, która chce pomagać w zupełnie nowy, bardziej osobisty sposób.

Masz pytania?
Jeśli masz pytania, odwiedź Centrum pomocy lub wyślij nam wiadomość na adres openhomessupport@airbnb.com.
Przejdź do Centrum pomocy