Wskazówki dla milionów użytkowników Airbnb
Lista kontrolna bezpieczeństwa gości
Warunkiem wstępnym bezpiecznej podróży jest zwiększenie świadomości w zakresie bezpieczeństwa oraz uniknięcie ryzyka związanego z podróżą. Ta lista kontrolna zawiera wskazówki dotyczące bezpieczeństwa dotyczące sprawdzania ofert Airbnb i całego pobytu, takie jak sposób przekazania kluczy z gospodarzem, sposób zapewnienia bezpieczeństwa pobytu, na co powinniśmy zwracać uwagę podczas podróży z dziećmi, itp.
Lista kontrolna bezpieczeństwa w zakresie zameldowania
Potwierdź szczegóły oferty z wyprzedzeniem
  • Przed zameldowaniem należy ustalić z gospodarzem godzinę przyjazdu oraz sposób przekazania kluczy. Poinformuj gospodarza również o potencjalnym spóźnieniu.
  • Pamiętaj, aby zapisać adres oferty i numer telefonu gospodarza na wypadek, gdyby nie można było korzystać z aplikacji Airbnb z powodu problemów z połączeniem internetowym.
  • Z wyprzedzeniem zapoznaj się z okolicą, zwłaszcza z głównymi drogami i drogowskazami, i upewnij się, że wiesz, jak dostać się do oferty.
  • Jeśli podróżujesz z rodziną, warto raz jeszcze przejrzeć wraz z gospodarzem regulamin domu pod kątem kwestii związanych z pobytem z dziećmi, np. w zakresie zabezpieczeń okien i schodów.
  • Pamiętaj, aby z wyprzedzeniem udostępnić rodzinie informacje o ofercie i godzinę zameldowania.
  • Zaloguj się na stronie Airbnb, kliknij swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu strony i w zakładce „Edytuj swój profil” dodaj co najmniej jeden kontakt w razie nagłego wypadku.
  • Sprawdź regulamin domu w aplikacji mobilnej Airbnb, w zakładce „Ja” – „Podróże” i skontaktuj się z gospodarzem, aby potwierdzić niektóre szczegóły, takie jak czas zameldowania/wymeldowania albo czy zwierzęta domowe są dozwolone, itp.
Wskazówki dotyczące bezpiecznych pobytów
  • Po zameldowaniu dowiedz się od gospodarza, jaki jest jego numer kontaktowy i numery alarmowe w razie nagłego wypadku.
  • Poproś gospodarza o informacje na temat dróg ewakuacyjnych i schronów, a także o wskazanie, gdzie znajdują się gaśnice, apteczki itp.
  • Sprawdź, czy oferta jest wyposażona w czujnik tlenku węgla i czujnik dymu. Jeśli urządzenia te są zainstalowane, w rozmowie z gospodarzem ustal, czy są włączone; jeśli nie, należy zwrócić uwagę na wentylację wewnętrzną, aby zapobiec ewentualnym wypadkom.
  • Wspólnie z gospodarzem omów instrukcje użytkowania urządzeń, kuchenek gazowych, ogrzewania, oświetlenia i sprzętu łazienkowego.
  • Wspólnie z gospodarzem potwierdź instrukcje użytkowania basenu, zjeżdżalni, huśtawki i innych obiektów rekreacyjnych.
  • Poproś gospodarza o rady dotyczące poruszania się po danej okolicy, np. czy należy stosować środki ostrożności późnym wieczorem.
  • Jeśli podróżujesz z dziećmi, skontaktuj się z gospodarzem w celu uzyskania informacji na temat środków bezpieczeństwa, np. czy okna, klatki schodowe lub baseny są wyposażone w barierki ochronne.
  • Jeśli podróżujesz z dziećmi, upewnij się, że zawsze będą pod opieką i nie zostawiaj ich samych na terenie oferty.
Wskazówki wymeldowania
  • Z wyprzedzeniem ustal z gospodarzem szczegóły wymeldowania, jak np. godzina i sposób przekazania kluczy.
  • Upewnij się, że woda i prąd są wyłączone lub zabezpieczone.
Lista kontrolna bezpiecznej podróży
  • Z góry wykup polisę ubezpieczeniową na czas podróży.
  • Jeszcze przed podróżą sprawdź informacje o miejscu docelowym, aby dowiedzieć się więcej na temat bezpieczeństwa, pogody, ruchu, komunikacji itp.
  • Przygotuj kopie swoich dokumentów i trzymaj je oddzielnie od oryginałów.
  • Nie przenoś dużej ilości gotówki.
  • Poznaj lokalne przepisy prawa i zwyczaje, i przestrzegaj ich.
  • Zwróć uwagę na prognozy pogody w zakresie możliwych klęsk żywiołowych, takich jak burze deszczowe, tajfuny i powodzie; unikaj przebywania na zewnątrz, jeśli są takie prognozy.
  • Nie przenoś i nie przechowuj materiałów łatwopalnych i niebezpiecznych.
W nagłych przypadkach można zadzwonić po pomoc:
  • Globalne telefon alarmowy Ministerstwa Spraw Zagranicznych Chin: +86-10-12308lub +86-10-59913991 (po połączeniu naciśnij „0”, a następnie „9” w celu obsługi ręcznej).
  • 24-godzinna obsługa klienta Airbnb w Chinach: 400-022-1666
  • W aplikacji mobilnej Airbnb kliknij przycisk „Ja” – „Podróże”, a następnie „Telefon alarmowy” w karcie podróży; nastąpi bezpośrednie połączenie z lokalną infolinią alarmową (obecnie mamy połączenie z 69 krajami i regionami).