Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Instrukcje
Gospodarz

Modyfikacja rezerwacji przez gospodarza

Czasami zdarzają się nieprzewidziane sytuacje i nie możesz przyjąć gości zgodnie z planem. Wcześniejszych rezerwacji nie można zmienić, ale aby edytować potwierdzoną lub aktywną rezerwację, wyślij swojemu gościowi prośbę o zmianę rezerwacji, proponując nowy termin, cenę lub liczbę gości. Możesz nawet zasugerować, aby zatrzymali się w innym miejscu, jeśli dysponujesz więcej niż jednym.

Wyślij do gościa prośbę o zmianę rezerwacji

Jeśli nie możesz przyjąć gościa w zarezerwowanym przez niego miejscu, ale możesz zaproponować miejsce w innym obiekcie, przed wysłaniem prośby o zmianę rezerwacji musisz o to zapytać:

  • Napisz do gościa wiadomość, aby poinformować go o zmianie, i dodaj link do proponowanej oferty. Jeśli koszty będą się różnić, nie zapomnij o tym powiedzieć.
  • Jeśli gość wyrazi zgodę, prześlij mu prośbę o zmianę rezerwacji.
  • Jeśli się nie zgodzi i chce zrezygnować z rezerwacji, musisz ją anulować, aby gość mógł zarezerwować pobyt w innym miejscu.

Upewnij się, że zmiany nie są sprzeczne z ustawieniami oferty. Warto też wysłać do gościa wiadomość z wyjaśnieniem, dlaczego prosisz o zmiany.

Aby wysłać prośbę o zmianę rezerwacji:

  1. Kliknij Dzisiaj > Rezerwacje.
  2. Kliknij Nadchodzące i wybierz rezerwację, którą chcesz zmienić.
  3. Kliknij Szczegóły, a następnie Zmień rezerwację.
  4. Zmień ofertę, daty, liczbę gości lub cenę.
  5. Sprawdź zmiany i kliknij Wyślij prośbę.

Jak to działa

Jeżeli gość odrzuci prośbę lub nie odpowie, rezerwacja się nie zmieni. Jeśli ją zaakceptuje, rezerwacja zostanie zaktualizowana. Gość może również wysłać do Ciebie prośbę o zmianę (skrócenie pobytu lub dodanie nocy do rezerwacji). Dowiedz się więcej na temat odpowiadania na prośbę gościa o zmianę rezerwacji oraz odrzucania prośby o zmianę rezerwacji.

Jeśli cena się zmieni, w razie potrzeby pobierzemy od gościa dopłatę lub prześlemy zwrot. Jeśli w ciągu 48 godzin nie otrzymamy od gościa płatności, zmiana zostanie automatycznie odrzucona, a rezerwacja powróci do poprzedniego stanu.

Jeśli daty rezerwacji się zmienią, w przypadku nowych dat będą obowiązywać stosowane przez Ciebie zasady anulowania.

Pamiętaj, że możesz wysłać tylko jedną prośbę do gościa naraz. Zdarzyła Ci się pomyłka? Nie możesz zmienić prośby po wysłaniu, ale możesz ją anulować i wysłać nową, powtarzając powyższe kroki.

Jeśli po wprowadzeniu zmian okaże się, że chcesz zmodyfikować coś jeszcze, musisz wysłać kolejną prośbę zgodnie z opisem powyżej.

Pozostałe informacje

O czym warto pamiętać, zanim poprosisz o zmianę rezerwacji:

  • Jeśli chcesz wprowadzić zmiany w ofertach, nowa oferta musi pozostać na tym samym koncie gospodarza-administratora (nie może to być oferta na koncie współgospodarza).
  • Nie ma pokrywających się rezerwacji – nawet w przypadku dat wypadających w przeszłości, jeśli zmiana została dokonana w trakcie pobytu.
  • Nie możesz wprowadzać zmian, jeśli data wymeldowania gościa już minęła.
  • Po rozpoczęciu pobytu gość nie może już zmienić liczby gości.
    • Jeśli gość chce dodać więcej osób do rezerwacji, skorzystaj z Centrum rozliczeń, aby doliczyć płatności uzgodnione wcześniej z gościem.
  • Jeśli przed otrzymaniem prośby o zmianę rezerwacji zaktualizujesz cenę za dni, których dotyczy ta zmiana, w przypadku nowej rezerwacji będzie obowiązywać zmieniona cena (chyba że gość rezerwuje ofertę specjalną). Dowiedz się więcej o zmianie ceny potwierdzonej lub oczekującej rezerwacji.
  • Zmiana terminu rezerwacji może wpłynąć na to, czy gościowi będzie przysługiwać zniżka za pobyt tygodniowy lub miesięczny.
  • W przypadku każdej zmiany rezerwacji zawsze przeliczamy kwotę podatku, aby stosowana była aktualna stawka obowiązująca w danym miejscu.

Zasady zmiany cen

W określonych przypadkach cena pierwotnej rezerwacji zostanie zachowana. Oznacza to, że cena zmieni się tylko wtedy, gdy rezerwacja zostanie przedłużona o kolejne dni.

W przypadku oferty specjalnej lub wstępnej akceptacji:

  • Jeśli nastąpią jakiekolwiek zmiany dat, cena zostanie przeliczona jak w przypadku anulowania ze zmianą rezerwacji pobytu.
  • Jeśli daty się nie zmienią, cena też nie ulegnie zmianie.

Dłuższe pobyty

Jeśli rezerwacja obejmuje co najmniej 28 nocy, obowiązują zasady anulowania pobytów długoterminowych.

Jeśli jesteś gospodarzem i gość chce zmienić rezerwację, musi uzyskać Twoją zgodę, jeśli:

  • wysyła prośbę przed rozpoczęciem pobytu, a do dnia zameldowania zostało mniej niż 30 dni;
  • pobyt już się rozpoczął, a do dnia wymeldowania zostało mniej niż 30 dni;
  • gość zmienia dzień zameldowania lub wydłuża czas pobytu.

Zmiana może zostać wprowadzona automatycznie, jeśli:

  • gość wysyła prośbę przed rozpoczęciem pobytu, a do dnia zameldowania pozostało więcej niż 30 dni;
  • pobyt już się rozpoczął, a do dnia wymeldowania zostało nie mniej niż 30 dni.

Jeśli czas dłuższego pobytu zostanie skrócony do nie więcej niż 27 nocy (krótki pobyt), gość jest zobowiązany do zapłacenia za kolejnych 30 dni od daty anulowania lub za wszystkie dni do końca rezerwacji, jeśli pozostało ich mniej niż 30.

Gdy rezerwacja zostanie zmieniona z dłuższego pobytu na krótki (nie więcej niż 27 nocy), w przypadku przyszłych zmian lub anulowań zmodyfikowanej rezerwacji będą obowiązywać wybrane przez Ciebie zasady anulowania.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj