Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Opcje anulowania i zwrotu znajdziesz w swoim panelu gospodarza. Rezerwacje objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych mogą zostać anulowane przed zameldowaniem bez kar i bez wpływu na Twój status Superhost.

    Jak wybrać zasady anulowania mojej oferty?

    Jako gospodarz możesz wybrać jedną z podanych niżej zasad anulowania, które będą obowiązywać gości dokonujących u Ciebie rezerwacji.

    Elastyczne

    Jest to najbardziej elastyczna opcja, która umożliwia gościom anulowanie pobytu do 24 godzin przed zameldowaniem i uzyskanie pełnego zwrotu. Oznacza to, że nie otrzymasz zapłaty, jeśli gość anuluje rezerwację najpóźniej 24 godziny zameldowaniem. Jeśli anuluje po tym czasie, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu, plus za 1 dodatkową noc.

    Średnio rygorystyczne

    Jest to średnio elastyczna opcja, która umożliwia gościom anulowanie pobytu do 5 dni przed zameldowaniem i uzyskanie pełnego zwrotu. Oznacza to, że nie otrzymasz zapłaty, jeśli gość anuluje rezerwację najpóźniej 5 dni przed zameldowaniem. Jeśli anuluje po tym czasie, otrzymasz płatność za każdą noc pobytu, plus za 1 dodatkową noc, plus 50% za wszystkie niewykorzystane noce.

    Rygorystyczne

    Jest to najmniej elastyczna opcja. Gość otrzyma pełny zwrot kosztów, jeśli anuluje pobyt w ciągu 48 godzin od dokonania rezerwacji i tylko jeśli do zameldowania zostało nie mniej niż 14 dni. Jeśli gość anuluje później, ale maksymalnie 7 dni przed przyjazdem, otrzymasz 50% płatności za wszystkie noce pobytu. Jeśli gość anuluje rezerwację w ciągu 7 dni przed przyjazdem, otrzymasz 100% należności za wszystkie noce.

    Jak sprawdzić lub zmienić zasady anulowania

    Jeśli nie wiesz, które zasady anulowania obejmują Twoją ofertę, lub chcesz je zmienić:

    1. Otwórz Twoje oferty i wybierz ofertę.
    2. Kliknij Ustawienia rezerwacji.
    3. Obok sekcji Zasady kliknij Edytuj.
    4. W sekcji Zasady anulowania wybierz zasady, a następnie kliknij Zapisz.

    Uwaga: zmiana zasad anulowania obejmie tylko przyszłe rezerwacje i nie będzie miała wpływu na oczekujące lub potwierdzone rezerwacje

    Opcja bezzwrotna

    Jeśli korzystasz z elastycznych, średnio rygorystycznych lub rygorystycznych zasad anulowania, oprócz stawki standardowej możesz również zaoferować stawkę bezzwrotną, która jest objęta zniżką. Podczas wymeldowania goście mogą wybrać standardową stawkę, którą obejmują elastyczne, średnio rygorystyczne lub rygorystyczne zasady anulowania, lub stawkę bezzwrotną ze zniżką. Jeśli goście wybiorą bezzwrotną stawkę i zdecydują się anulować pobyt przed zameldowaniem, otrzymasz pełny zwrot za wszystkie zarezerwowane noce, bez opłaty za sprzątanie. Obniżona bezzwrotna stawka pojawi się w wynikach wyszukiwania. Dowiedz się więcej

    Pobyty długoterminowe

    Nasze zasady anulowania rezerwacji długoterminowych dotyczą wszystkich pobytów trwających co najmniej 28 dni i mają pierwszeństwo przed standardowymi zasadami anulowania tych pobytów. Zasady anulowania pobytów długoterminowych umożliwiają gościom anulowanie pobytu i uzyskanie pełnego zwrotu kosztów wyłącznie w ciągu 48 godzin od dokonania rezerwacji i tylko jeśli anulowanie nastąpi nie później niż 28 dni przed zameldowaniem. Jeśli gość anuluje rezerwację po tym czasie, otrzymasz pełną kwotę za wszystkie noce spędzone przez niego w Twoim miejscu, a także za 30 dodatkowych nocy. Jeśli w momencie anulowania rezerwacji pozostało mniej niż 30 dni, otrzymasz 100% należności za wszystkie pozostałe dni.

    Pamiętaj

    • Nie otrzymasz opłaty za sprzątanie, jeśli gość anuluje rezerwację przed zameldowaniem.
    • Twoje zasady anulowania mogą zostać zastąpione, a gość może otrzymać pełny zwrot kosztów (zgodnie z naszymi Warunkami świadczenia usług) w następujących przypadkach:
      • Gość nie jest w stanie wejść do oferowanego miejsca, jest brudno, niebezpiecznie lub znajduje się tam zwierzę, o którym nie poinformowano gościa. Dowiedz się więcej
      • Gość nie może skontaktować się z gospodarzem lub gospodarz nie rozwiąże poważnego problemu, a gość skontaktuje się z nami w ciągu 24 godzin od jego wykrycia.
      • Jeśli gość musi anulować rezerwację z powodu okoliczności wyjątkowych. Anulowanie może być spowodowane klęską żywiołową lub inną sytuacją awaryjną, która uniemożliwia gościom bezpieczną podróż.
    • Inne zasady mają zastosowanie do rezerwacji ofert we Włoszech i rezerwacji ofert z rygorystycznymi zasadami anulowania dokonywanych przez gości z Korei Południowej.
    • Oferujemy również zasady super rygorystyczne 30 i super rygorystyczne 60. Mogą z nich skorzystać tylko w szczególnych okolicznościach gospodarze, którym zaoferowaliśmy tę opcję.
    • Jeśli mówimy, że goście mają prawo do pełnego zwrotu, dotyczy to Twojej stawki za noc. To, czy Airbnb zwraca opłatę gości, zależy od kilku czynników.

    Specjalny komunikat dla gospodarzy nieruchomości w Niemczech

    • Upewnij się, że Twoje zasady anulowania są zgodne z obowiązującym prawem. Sprawdź w szczególności, czy kwoty zwrócone gościom są właściwe, a zatrzymane kwoty nie przekraczają strat oczekiwanych w normalnych okolicznościach. W przypadku ofert miejsc znajdujących się na terenie Niemiec zalecamy skorzystanie z elastycznych zasad anulowania. Więcej informacji znajdziesz w artykule pomocy dotyczącym anulowania rezerwacji w Niemczech.
    • Twój gość ma prawo do częściowego lub pełnego zwrotu, jeśli może udowodnić, że kwota zatrzymana przez Ciebie ze względu na wybrane zasady anulowania jest wyższa niż poniesiona przez Ciebie strata lub że strata nie wystąpiła.
    Powiązane artykuły
    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?