Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Instrukcje
Gospodarz

Aktualizacja kalendarza gospodarza

Najlepszym sposobem na zarządzanie rezerwacjami i unikanie anulowania jest częste aktualizowanie kalendarza. Możesz oznaczyć daty jako dostępne lub zablokowane, więc jest to czytelne dla gości, którzy są zainteresowani Twoją ofertą.

Aby zaznaczyć daty jako dostępne lub zablokowane:

  1. Otwórz Kalendarz i wybierz ofertę
  2. Wybierz datę lub kilka dat
  3. W sekcji Dostępność wybierz Dostępne lub Zablokowane.
  4. Kliknij Zapisz

Dostępne dni w kalendarzu są zaznaczone na biało. Niedostępne daty są szare, jeśli zostały zablokowane automatycznie, lub przekreślone, jeśli zostały zablokowane przez Ciebie ręcznie.

Uwaga: możesz odblokować dowolny termin w swoim kalendarzu z wyjątkiem rezerwacji anulowanych przez Ciebie lub dat zarezerwowanych za pośrednictwem połączonych lub zsynchronizowanych kalendarzy. Poniżej znajdziesz więcej informacji na temat połączonych i zsynchronizowanych kalendarzy.

Dlaczego daty w kalendarzu mogą być zablokowane

Daty w Twoim kalendarzu mogą zostać zablokowane z różnych powodów:

  • Ustawienia Twojej oferty: możesz zdecydować, z jakim wyprzedzeniem chcesz otrzymywać rezerwacje i ile czasu potrzebujesz na przygotowanie oferowanego miejsca między pobytami gości. Daty w Twoim kalendarzu zostaną zablokowane automatycznie zgodnie z Twoimi ustawieniami (np. gdy chcesz mieć 48-godzinne okienko między rezerwacjami, aby dokładnie posprzątać). Dowiedz się, jak ustawić czas na przygotowanie między rezerwacjami.
  • Inne kalendarze: możesz mieć połączone kalendarze kilku ofert lub kalendarz Airbnb zsynchronizowany z kalendarzami na innych stronach. W takich przypadkach Twój kalendarz zostanie zablokowany, aby zapobiec rezerwowaniu Twojej oferty przez różnych gości na ten sam termin.
  • Oczekująca prośba o rezerwację: jeśli masz prośbę o rezerwację czekającą na Twoje potwierdzenie, daty pozostaną zablokowane do momentu zaakceptowania lub odrzucenia prośby. Jeśli nie odpowiesz w ciągu 24 godzin, daty te pozostaną zablokowane – możesz jednak odblokować je ręcznie. Aby otrzymywać powiadomienia o oczekujących prośbach o rezerwację, dostosuj ustawienia powiadomień.
  • Potwierdzone rezerwacje: gdy zaakceptujesz prośbę o rezerwację, daty z rezerwacji zostaną zablokowane w Twoim kalendarzu.
  • Anulowane rezerwacje: jeśli anulujesz potwierdzoną rezerwację, daty pozostaną zablokowane. Dowiedz się więcej o tym, co dzieje się w przypadku anulowania rezerwacji.
  • Wygasłe prośby o rezerwację: jeśli prośba o rezerwację wygaśnie, daty z tej podróży zostaną automatycznie zablokowane. Możesz je odblokować ręcznie w swoim kalendarzu.
  • Niewystarczające informacje: Airbnb może zablokować Twój kalendarz, jeśli nie podasz wszystkich wymaganych informacji, więc sprawdź, czy wszystkie dane są aktualne.

W jaki sposób pytania lub zaproszenia wpływają na dostępność

  • Goście mogą pytać o możliwość zarezerwowania konkretnych dat przed wysłaniem prośby o podróż: te daty będą dostępne, więc kilku gości może wysyłać pytania, dopóki nie otrzymasz prośby o rezerwację. Jeśli zdecydujesz się na wysłanie zaproszenia do rezerwacji, a rezerwacja natychmiastowa nie jest włączona, te daty zostaną automatycznie zablokowane w Twoim kalendarzu do czasu, aż gość zarezerwuje ofertę lub zaproszenie wygaśnie po upływie 24 godzin – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  • Jeśli wyślesz zaproszenie do rezerwacji i pozwolisz gościom rezerwować natychmiastowo: możesz zablokować te daty do czasu, aż gość dokona rezerwacji, lub do czasu wygaśnięcia zaproszenia po upływie 24 godzin – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej. Dzięki temu gość ma szansę na rezerwację. Możesz zmienić zdanie w dowolnym momencie, wycofując zaproszenie do rezerwacji.

Centrum wiedzy znajdziesz wskazówki, jak przygotować strategię cenową, żeby zdobyć więcej rezerwacji.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj