Przejdź do treści
Use up and down arrow keys to navigate suggestions.
Przejdź do strony głównej pomocy

Czym jest wskaźnik aktywności i czas odpowiedzi oraz w jaki sposób są one obliczane?

Twój wskaźnik aktywności i czas odpowiedzi odzwierciedlają to, jak szybko i konsekwentnie odpowiadasz na pytania i prośby o rezerwacje. Wskaźnik aktywności znajdziesz w Panelu głównymw sekcji Status Superhost.

Wskaźnik aktywności jest bardzo ważny, bo ma wpływ na Twój status Superhost i miejsce w wynikach wyszukiwania. Wskaźnik aktywności pokazuje gościom, jak szybko odpowiadasz na ich prośby lub pytania. Ma on mniejszy wpływ na Twój status gospodarza.

Wskaźnik aktywności

Wskaźnik aktywności to wartość procentowa nowych pytań dotyczących pobytu i próśb o rezerwacje, na które udało Ci się wysłać odpowiedzi w ciągu 24 godzin w minionych 30 dniach.

Jeśli gość wyśle Ci pytanie lub inną wiadomość przez Skontaktuj się z gospodarzem, musisz odpowiedzieć w ciągu 24 godzin, aby utrzymać wysoki wskaźnik aktywności. Jeśli gość wyśle Ci prośbę o rezerwację, musisz ją zaakceptować lub odrzucić w ciągu 24 godzin, by utrzymać wskaźnik aktywności na dobrym poziomie.

Wskaźnik aktywności, od którego zależy status Superhost, obliczany jest inaczej i opiera się na Twoich reakcjach w ostatnich 365 dniach.

Zwiększanie wskaźnika aktywności

Aby poprawić wskaźnik aktywności, w ciągu 24 godzin od otrzymania pytania lub prośby o rezerwację wykonaj następujące czynności jak najszybciej:

  • Zaakceptuj lub odrzuć prośby o rezerwację
  • Wstępnie zaakceptuj lub odrzuć prośby o rezerwację
  • Odpowiedz na nowe pytania od gości

Odpowiedzi udzielone po 24 godzinach liczą się jako spóźnione – obniżą Twój wskaźnik aktywności i zwiększą Twój czas odpowiedzi. Twój wskaźnik aktywności może mieć wpływ na pozycję Twojej oferty w wynikach wyszukiwania.

Na Twój wskaźnik aktywności nie ma wpływu czas odpowiedzi na kolejne wiadomości w rozmowie z gościem. Nie musisz wysyłać ostatniej wiadomości w rozmowie, by utrzymać swój wskaźnik aktywności.

Czas odpowiedzi

to średnia ilość czasu, w jakim udało Ci się odpowiedzieć na nowe wiadomości otrzymane w minionych 30 dniach.

Poprawianie czasu odpowiedzi

Aby poprawić wskaźnik aktywności i czas odpowiedzi, w ciągu 24 godzin od otrzymania pytania lub prośby o rezerwację wykonaj następujące czynności jak najszybciej:

  • Zaakceptuj lub odrzuć prośby o rezerwację
  • Wstępnie zaakceptuj lub odrzuć prośby o rezerwację
  • Odpowiedz na nowe pytania gości

Odpowiedzi udzielone po 24 godzinach liczą się jako spóźnione – obniżą Twój wskaźnik aktywności i zwiększą Twój czas odpowiedzi.

Na Twój czas odpowiedzi nie mają wpływu kolejne wiadomości między gospodarzem a gośćmi. Nie musisz być osobą, która przesyła ostatnią wiadomość w danym wątku, by utrzymać swój wskaźnik aktywności.

Więcej informacji

Jeśli w minionych 30 dniach otrzymasz mniej niż 10 nowych wiadomości, Twój wskaźnik aktywności i czas odpowiedzi zostanie obliczony na podstawie 10 ostatnich wątków wiadomości z minionych 90 dni.