Przejdź do treści
Przejdź do strony głównej pomocy

Jakie czynniki decydują o tym, w jaki sposób moja oferta wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania?

Celem algorytmów wyszukiwarki na Airbnb jest dostarczenie gościom idealnej oferty na ich podróż - oraz pomoc gospodarzom w znalezieniu gości, którzy będą pasować do ich miejsca. W każdym wyszukiwaniu bierzemy pod uwagę prawie 100 różnych wskaźników (bez obaw - nie musisz perfekcyjnie spełniać wszystkich wymagań).

Szczegółowa lista wskaźników jest poufna, ale poniżej znajdziesz główne kategorie:

Potrzeby gości: interesują nas wskaźniki dotyczące gości, takie jak miejsce, z którego prowadzą wyszukiwanie, ich poprzednie podróże, jakie oferty dodali do Wish List lub w które klikali, i inne.

Szczegóły oferty: bierzemy pod uwagę takie elementy, jak liczba 5-gwiazdkowych recenzji, cena, usytuowanie oferty w przypadku korzystania z Rezerwacji Natychmiastowej, jak szybko gospodarz oferty odpowiada na prośby i wiele innych czynników.

Szczegóły podróży: nasze wskaźniki obejmują liczbę podróżujących gości, długość podróży, jak odległa czasowo jest podróż, czy ustawiono cenę minimalną lub maksymalną i inne.

Jeśli interesują Cię szczegóły, oto one:

Zrozumienie toku myślenia osób wyszukujących

Żeby zrozumieć, jak goście reagowali na Twoją ofertę podczas poprzednich wyszukiwań, sprawdzamy liczne sygnały, ale istotne są dwa następujące czynniki:

  • Kliknięcia w wynikach wyszukiwania: jeśli gość klika w ofertę z wyników wyszukiwania, żeby sprawdzić jej szczegóły, uważamy to za pozytywny znak. Chcemy być fair wobec wszystkich gospodarzy w naszej społeczności, dlatego liczymy kliknięcia od różnych gości.
  • Prośby o rezerwację na stronie oferty: sprawdzamy, jak często goście proszą o rezerwacje, kiedy przeglądają Twoją ofertę. Z naszych obserwacji wynika, że wybierane są oferty, które ułatwiają gościom podjęcie decyzji o dokonaniu rezerwacji.

Zrozumienie ofert

Nad niektórymi z podanych niżej czynników gospodarze mają największą kontrolę:

  • Recenzje: ranking wyszukiwania uwzględnia liczbę ukończonych podróży oraz recenzji i ocen pozostawionych przez gości. Najważniejsze dla wyników wyszukiwania są pozytywne recenzje, ale niewielka liczba negatywnych ocen lub nieotrzymanych recenzji nie powinna mieć wpływu na pozycję.
  • Cena: z naszych informacji wynika, że cena jest ogromnym czynnikiem decydującym, na który nasi goście zwracają uwagę podczas porównywania ofert. Dlatego właśnie istotne jest ustawienie konkurencyjnej ceny.
  • Superhost: co prawda, nominacja Superhost nie daje ofercie lepszej pozycji, ale już czynniki decydujące o uzyskaniu statusu Superhost - owszem.
  • Nowe oferty: żeby nowi gospodarze mogli pomyślnie się rozwijać, dbamy o to, by nowe oferty miały dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wrażenia gości w związku z rezerwowaniem

Najskuteczniejszym sposobem zachęcenia gości do korzystania z Airbnb jest zadbanie pozytywne wrażenia, w związku z tym dajemy lepszą pozycję ofertom, których gospodarze mają najlepsze wyniki, jeśli chodzi o udzielanie odpowiedzi.

  • Wskaźnik aktywności i czas na udzielenie odpowiedzi: odpowiadanie na prośby w ciągu 24 godzin podwyższy pozycję oferty w wynikach wyszukiwania.
  • Odmowa: w przypadku gospodarzy korzystających z funkcji Prośby o Rezerwację, ranking wyszukiwania śledzi, ile otrzymanych próśb o rezerwację zostało odrzuconych. Od czasu do czasu odmowa jest konieczna, w związku z czym - podobnie jak w przypadku innych wskaźników - interesują nas bardziej dane z tygodni czy miesięcy, niż odmowy zdarzające się raz na jakiś czas.
  • Rezerwacja Natychmiastowa: goście Airbnb cenią sobie możliwość szybkiej i bezproblemowej rezerwacji, i w większości przypadków skorzystają z oferty z Rezerwacją Natychmiastową. Celem wyszukiwania jest zaprezentowanie ofert, które z największym prawdopodobieństwem zostaną zarezerwowane przez gości, dlatego właśnie oferty z Rezerwacją Natychmiastową mają lepsze miejsce w algorytmie wyszukiwarki. Jeśli jednak oferta z Prośbą o Rezerwację (lub bez Rezerwacji Natychmiastowej) ma dobre wyniki w innych wskaźnikach związanych z rezerwowaniem, całkiem możliwe, że będzie pojawiać się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Miejsce

Wyszukiwarka ma na celu zaprezentowanie ofert w miejscach, w których goście chcą się zatrzymać. Dowiedzieliśmy się, że to bardzo pomaga gościom w znalezieniu ofert na czas podróży oraz generuje więcej rezerwacji dla społeczności gospodarzy. W związku z tym uwzględniamy poprzednie rezerwacje ze społeczności gości. Możemy przewidzieć, które miejsce zarezerwuje gość poszukujący pobytu w konkretnym mieście.

Widoczność w wyszukiwaniu

Choć dla nie stanowi to elementu rankingu wyszukiwania, dostępność i widoczność w wyszukiwaniach na Twoim lokalnym rynku wiąże się z dobrą pozycją w wyszukiwarce. Oto kilka czynników, które warto mieć na uwadze:

  • Opóźnienie aktywacji: aby dać gospodarzom szansę na korektę wybranych przez siebie parametrów, nowa oferta pojawia się w wynikach w wyszukiwania od 6 do 24 godzin od chwili jej utworzenia.
  • Maksymalna i minimalna liczba dni: oferta - jeśli ma się pojawić w wyszukiwarce, gdy gość wprowadzi interesujące go daty - musi mieć przypisaną odpowiednią minimalną i maksymalną liczbę dni. Jeśli gospodarz chciałby, żeby jego oferta pojawiała się w możliwe najwyższej liczbie wyszukiwań, zaleca się podanie jak najniższej liczby minimalnej i najwyższej maksymalnej.
  • Pobyty długoterminowe: część gości Airbnb poszukuje pobytów trwających dłużej niż 28 dni. Jeśli oferta ma się pojawiać w wynikach wyszukiwania takich pobytów, należy zastosować opcję miesięcznej zniżki, która będzie nadrzędna wobec ceny podstawowej; dzięki temu, zaproponowana gościom stawka zostanie uznana za rozsądną.

Nieustannie aktualizujemy nasz system, żeby osiągnąć jak najlepsze wyniki, zarówno dla naszych gospodarzy jak i gości, dlatego wskaźniki mogą być zmieniane i podlegać sprawdzeniu.