Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Jak działają wyniki wyszukiwania

    Airbnb używa algorytmu do generowania wyników wyszukiwania, które są atrakcyjne dla gości. Algorytm przeszukuje miliony ofert na Airbnb, aby za każdym razem znaleźć odpowiednie miejsca na pobyt. Goście wprowadzają kryteria wyszukiwania, a algorytm wyświetla oferty odpowiadające tym kryteriom.

    Udostępniamy różne filtry, które pomogą gościom zawęzić wyniki wyszukiwania. Algorytm bierze pod uwagę wiele czynników, aby określić, jak uporządkować wyniki wyszukiwania, ale niektóre czynniki mają większy wpływ na rezultat niż inne. O widoczności oferty w wynikach wyszukiwania decydują zwłaszcza takie czynniki jak jej jakość, popularność i cena.

    • Jakość. Algorytm ocenia jakość na podstawie wielu elementów, w tym zdjęć, recenzji i cech oferty. Oferty wyższej jakości zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
    • Popularność. Algorytm ocenia popularność oferty na podstawie wielu różnych informacji, w tym zainteresowania gości ofertą i częstotliwości rezerwacji. Zainteresowanie gości ofertą przejawia się np. w zapisywaniu jej na liście życzeń, rezerwowaniu na pobyt i wysyłaniu wiadomości do gospodarza. Popularniejsze oferty zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
    • Cena. Aby określić, jak atrakcyjna jest cena oferty, algorytm bierze pod uwagę różne dane, w tym porównanie do stawek za podobne oferty w tym rejonie i terminie. Oferty, które są wycenione niżej niż porównywalne miejsca na pobyt – inne oferty w okolicy z podobnymi udogodnieniami i dla tej samej liczby gości – będą często zajmować wyższą pozycję w rankingu.

    Algorytm generuje też zróżnicowane wyniki wyszukiwania – dzięki temu goście mogą zobaczyć oferty innych gospodarzy, różniące się od siebie pod względem ceny i cech.

    Czy lokalizacja miejsca na pobyt ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

    Tak, lokalizacja ma również duży wpływ na sposób wyświetlania oferty w wynikach wyszukiwania. Miejsca na pobyt zlokalizowane w okolicach lubianych przez gości będą pojawiać się wyżej – na przykład oferty w pobliżu popularnych miejsc.

    Czy rodzaj atrakcji Airbnb ma wpływ na wyniki wyszukiwania?

    Tak, rodzaj atrakcji Airbnb ma również duży wpływ na wyniki wyszukiwania oferty. Wyjątkowe zajęcia organizowane przez kogoś o dużej wiedzy i umiejętnościach cieszą się większą popularnością wśród gości i są wyżej oceniane.

    W jaki sposób gospodarze decydują o tym, co wyświetla się gościom w wynikach wyszukiwania?

    Gospodarze mogą na kilka sposobów wpływać na pozycję oferty w wynikach wyszukiwania.

    Im więcej terminów jest dostępnych dla oferty, tym większe prawdopodobieństwo, że to miejsce na pobyt będzie odpowiadało planom gościa. Dlatego warto rozszerzyć dostępność swojej oferty – jej widoczność również się zwiększy. Podobnie jest z długością pobytu: im bardziej elastyczny jest gospodarz w tej kwestii, tym większa szansa, że oferta pojawi się w wynikach wyszukiwania u gościa, który szuka miejsca na pobyt konkretnej długości.

    Ponieważ cena ma duży wpływ na wyniki wyszukiwania, gospodarze mogą najbardziej bezpośrednio wpływać na wyniki swojej oferty w wyszukiwarce właśnie poprzez zmianę ceny lub oferowanie zniżek. Na przykład, wielu gospodarzy oferuje niższe ceny lub zniżki, aby przyciągnąć gości do nowszych ofert lub zachęcić do pobytów w mniej popularnych terminach.

    Najlepsze jakościowo zdjęcia oferty, a szczególnie atrakcyjne zdjęcie główne, pomagają przyciągnąć uwagę gości i zwiększyć ich zainteresowanie. Kompleksowy opis oferty i dokładna lista udogodnień pozwolą gościom ocenić Twoje miejsce i podjąć świadomą decyzję o rezerwacji. Niektórzy goście szukają konkretnych udogodnień lub elementów, takich jak łóżeczko dla niemowląt, wanna z hydromasażem, bezprogowe wejście lub zgoda na pobyt ze zwierzęciem. Dodanie do oferty poszukiwanych przez gości udogodnień lub elementów może zwiększyć jej atrakcyjność i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania z filtrem takich opcji.

    Na pozycję oferty w rankingu wpływają również jej ustawienia i zachowanie gospodarza. Oferty wyjątkowo gościnnych gospodarzy z czasem pojawią się wyżej w wynikach wyszukiwania. Algorytm uwzględnia na przykład kryteria oceny Superhosta – liczbę anulowań dokonanych przez gospodarza, szybkość odpowiedzi oraz oceny i recenzje ofert – a także sam status Superhost. W przypadku ofert, których nie można zarezerwować natychmiastowo, algorytm bierze pod uwagę, jak szybko gospodarze odpowiadają na pytania gości i jak często odrzucają prośby o rezerwację. Oznacza to, że oferty, które można zarezerwować natychmiastowo, mogą mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ odpowiedzi są automatyczne, a rezerwacja jest potwierdzana bez konieczności akceptacji prośby przez gospodarza.

    W jaki sposób goście decydują o tym, co im się wyświetla w wynikach wyszukiwania?

    Wyświetlane przez nas wyniki wyszukiwania zależą od kryteriów wyszukiwania wybranych przez gościa. Goście mają wpływ na wyniki wyszukiwania, wprowadzając takie informacje, jak lokalizacja, termin i liczba gości. Goście mogą również skorzystać z filtrów lub mapy, aby zawęzić otrzymywane rezultaty. Mogą na przykład filtrować pobyty według rodzaju obiektu, liczby łóżek i konkretnych udogodnień. Jeśli nie ma wystarczającej liczby dostępnych ofert spełniających szukane kryteria lub jeśli gość korzysta z elastycznego wyszukiwania, możemy wyświetlić inne propozycje, które naszym zdaniem mogą się spodobać.

    Wykorzystujemy również posiadane przez nas informacje o gościu, aby określić i uszeregować wyniki wyszukiwania. Na przykład, jeśli poprzednie rezerwacje gościa mają określone cechy, algorytm może uszeregować oferty o tych cechach dla tego gościa wyżej. Jeśli gość ma rezerwację pobytu, algorytm może wyświetlić w pierwszej kolejności takie atrakcje Airbnb, które są dostępne w pobliżu zarezerwowanego miejsca w terminie tej rezerwacji.

    Jak działa wyszukiwanie ostatnio aktywowanych ofert?

    Ostatnio aktywowane oferty mogą nie pojawić się od razu w wynikach wyszukiwania – może minąć do 24 godzin, nim staną się widoczne. Aby pomóc gospodarzom w rozpoczęciu działalności, algorytm został zaprojektowany tak, by nowe oferty miały dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Czy algorytm rankingu Airbnb będzie się z czasem zmieniał?

    Tak. Algorytmy będą z czasem ewoluować, aby odzwierciedlić zmiany w naszej firmie, w społeczności i na całym świecie.

    Centrum wiedzy dowiesz się, co wpływa na Twoją pozycję w rankingu i jak możesz ją poprawić.

    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?

    Powiązane artykuły