Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Instrukcje
Gospodarz

Jak działają wyniki wyszukiwania

Airbnb używa algorytmu do generowania wyników wyszukiwania, które są atrakcyjne dla gości. Algorytm przeszukuje miliony ofert na Airbnb, aby za każdym razem znaleźć odpowiednie miejsca na pobyt. Goście wpisują kryteria wyszukiwania, a algorytm wyświetla oferty odpowiadające tym kryteriom.

Czynniki, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania

Algorytm bierze pod uwagę wiele zmiennych, aby określić, jak uporządkować wyniki wyszukiwania, ale niektóre czynniki mają większy wpływ na rezultat niż inne. O widoczności oferty w wynikach wyszukiwania decydują zwłaszcza takie elementy jak jej jakość, popularność, cena i lokalizacja. Algorytm generuje też zróżnicowane wyniki wyszukiwania – dzięki temu goście mogą zobaczyć też oferty innych gospodarzy, różniące się od siebie pod względem ceny i innych cech.

  • Jakość. Algorytm ocenia jakość oferty i pobytu na podstawie wielu elementów, w tym zdjęć, ocen i recenzji, cech i udogodnień oferty oraz informacji dotyczących obsługi klienta i wskaźnika anulowania. Oferty wyższej jakości z lepszymi ocenami i recenzjami zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • Popularność. Algorytm ocenia popularność oferty na podstawie wielu różnych informacji, w tym zainteresowania gości ofertą. Zainteresowanie gości przejawia się np. zapisaniem oferty na liście życzeń, zarezerwowaniem na pobyt lub wysyłaniem wiadomości do gospodarza. Popularniejsze oferty zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
  • Cena. Aby określić, jak atrakcyjna jest cena oferty, algorytm bierze pod uwagę różne dane, w tym cenę całkowitą i porównanie do innych ofert w tym samym rejonie i terminie. Oferty, które są wycenione niżej niż porównywalne miejsca na pobyt (inne oferty w okolicy z podobnymi udogodnieniami i dla tej samej liczby gości) będą często zajmować wyższą pozycję w rankingu.
  • Lokalizacja. Duży wpływ na sposób wyświetlania oferty w wynikach wyszukiwania ma również lokalizacja. Na przykład domy położone w pobliżu popularnych miejsc turystycznych będą pojawiać się wyżej w wynikach wyświetlanych gościom.

Jak korzystać z filtrów i ustawień wyszukiwania

Oferujemy różne filtry wyszukiwania i inne ustawienia, z których goście mogą korzystać, aby dostosować swoje wyniki wyszukiwania. Goście mogą filtrować pobyty na przykład według rodzaju miejsca, zakresu cen, liczby pokoi i łóżek, udogodnień, opcji rezerwacji i ułatwień dostępu. Oferujemy również możliwość przeglądania wyników wyszukiwania na mapie. Aby pomóc gościom zrozumieć rozmieszczenie geograficzne ofert, które spełniają ich kryteria wyszukiwania, oferty widoczne na mapie mogą różnić się od tych widocznych w widoku listy. Goście mogą również przeglądać lub wyszukiwać kategorie atrakcji i miejsc na pobyt. Gdy goście szukają ofert w określonej kategorii, ich wyniki będą ograniczone do tej kategorii.

W jaki sposób gospodarze mogą wpływać na to, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania

Im więcej dostępnych jest terminów na zarezerwowanie oferty, tym większe prawdopodobieństwo, że to miejsce na pobyt będzie odpowiadało planom gości. Dlatego warto rozszerzyć dostępność swojej oferty – jej widoczność również się wówczas zwiększy. Podobnie jest z długością pobytu: im bardziej elastyczny jest gospodarz w tej kwestii, tym większa szansa, że oferta pojawi się w wynikach wyszukiwania gości, którzy szukają miejsca na pobyt konkretnej długości.

Ponieważ duży wpływ na wyniki wyszukiwania ma cena pobytu, gospodarze najbardziej bezpośrednio mogą wpływać na wyniki swojej oferty w wyszukiwarce właśnie przez dostosowanie ceny lub oferowanie zniżek. Wielu gospodarzy oferuje zniżki lub obniża ceny, aby na przykład zainteresować gości nową ofertą lub zachęcić ich do pobytu w mniej popularnych terminach.

Aby przyciągnąć uwagę i zwiększyć zaangażowanie gości, warto dodać wysokiej jakości zdjęcia oferty, a zwłaszcza atrakcyjne zdjęcie główne – może to poprawić pozycję oferty w wynikach wyszukiwania. Wszechstronny opis oferty i dokładna lista udogodnień pozwolą gościom ocenić Twoje miejsce i podjąć świadomą decyzję o rezerwacji. Niektórzy goście szukają konkretnych udogodnień lub warunków, takich jak łóżeczko dla dzieci, jacuzzi, bezprogowe wejście lub zgoda na pobyt ze zwierzęciem. Dodanie do oferty poszukiwanych przez gości udogodnień lub funkcji pozwoli zwiększyć jej atrakcyjność i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania z ustawionym filtrem takich opcji.

Na pozycję oferty w rankingu wpływają również jej ustawienia i działania gospodarza. Oferty gospodarzy zapewniających wyjątkowo wysoką jakość pobytów z reguły pojawią się wyżej w wynikach wyszukiwania. Algorytm uwzględnia na przykład kryteria brane pod uwagę przy nadawaniu statusu Superhost – liczbę rezerwacji anulowanych przez gospodarza, szybkość udzielania odpowiedzi oraz oceny i recenzje ofert – a także sam status Superhost. W przypadku ofert, których nie można zarezerwować natychmiastowo, algorytm bierze pod uwagę, jak szybko gospodarze odpowiadają na pytania gości i jak często odrzucają prośby o rezerwację. Oznacza to, że oferty z włączoną opcją rezerwacji natychmiastowej mogą mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ odpowiedź na prośbę gościa jest automatyczna, a rezerwacja jest potwierdzana bez konieczności akceptacji przez gospodarza.

W jaki sposób goście mogą wpływać na to, co wyświetla się im w wynikach wyszukiwania

Goście mają wpływ na wyniki wyszukiwania, wpisując takie informacje, jak lokalizacja, termin i liczba gości czy zwierząt. Mogą również wyświetlać oferty w określonych kategoriach i korzystać z filtrów lub mapy, aby zawęzić otrzymywane rezultaty. Jeśli nie ma wystarczającej liczby wysokiej jakości ofert spełniających wyszukiwane kryteria, możemy wyświetlić inne propozycje, które naszym zdaniem mają szanse spodobać się gościom, nawet jeśli nie spełniają wszystkich kryteriów.

Korzystamy również z posiadanych przez nas informacji o poszczególnych gościach, aby zasugerować oferty, miejsca docelowe lub kategorie, które mogą im się spodobać, oraz określić i uporządkować wyniki wyszukiwania. Jeśli na przykład poprzednie rezerwacje gościa mają pewne wspólne cechy, algorytm może uszeregować oferty lub kategorie o tych cechach wyżej w wynikach wyświetlanych tej osobie. A jeśli gość ma już zarezerwowany pobyt, algorytm może wyświetlić mu w pierwszej kolejności te atrakcje Airbnb, które są dostępne w pobliżu zarezerwowanego miejsca i w tym samym terminie.

Jak działa wyszukiwanie ostatnio aktywowanych ofert

Aby pomóc gospodarzom dopiero rozpoczynającym działalność, algorytm został zaprojektowany tak, by nowe oferty miały niecą lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nowe oferty zazwyczaj pojawiają się w wynikach wyszukiwania w ciągu 24 godzin od opublikowania, ale w niektórych przypadkach może to potrwać dłużej.

Uwaga

Algorytmy będą stale ewoluować, aby odzwierciedlać zmiany w naszej firmie, w technologii, naszej społeczności i na całym rynku. W Centrum wiedzy dowiesz się, co wpływa na Twoją pozycję w rankingu i jak możesz ją poprawić.

Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj