Jak działają wyniki wyszukiwania
Chcesz zrozumieć, jak działają wyniki wyszukiwania na Airbnb? Jesteś we właściwym miejscu. Airbnb używa algorytmu do generowania wyników wyszukiwania, które są atrakcyjne dla gości. Algorytm przeszukuje miliony ofert na Airbnb, aby za każdym razem znaleźć odpowiednie miejsca na pobyt. Goście wpisują kryteria wyszukiwania, a algorytm wyświetla odpowiadające im oferty.
Czynniki, które mają wpływ na wyniki wyszukiwania
Algorytm bierze pod uwagę wiele zmiennych, aby określić, jak uporządkować wyniki wyszukiwania, ale niektóre czynniki mają większy wpływ na rezultat niż inne. O widoczności oferty w wynikach wyszukiwania decydują zwłaszcza takie elementy jak jej jakość, popularność, cena i lokalizacja. Wyniki wyszukiwania generowane przez algorytm są zróżnicowane. Dzięki temu goście mogą zobaczyć oferty różnych gospodarzy, różniące się od siebie pod względem ceny i innych cech.
- Jakość. Algorytm ocenia jakość oferty i pobytu na podstawie wielu elementów, w tym zdjęć, ocen i recenzji, cech i udogodnień oraz informacji dotyczących obsługi klienta i wskaźnika anulowanych rezerwacji. Oferty wyższej jakości z lepszymi ocenami i recenzjami zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
- Popularność. Algorytm ocenia popularność oferty na podstawie wielu różnych informacji, w tym zainteresowania gości ofertą. Zainteresowanie gości przejawia się np. tym, jak często zapisują ofertę na liście życzeń, rezerwują pobyt lub wysyłają wiadomości do gospodarza. Popularniejsze oferty zwykle mają wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
- Cena. Aby określić, jak atrakcyjna jest cena oferty, algorytm bierze pod uwagę różne dane – między innymi porównuje cenę całkowitą z cenami podobnych ofert w tym rejonie i terminie. Oferty, których cena jest niższa niż cena porównywalnych miejsc na pobyt w okolicy, z podobnymi udogodnieniami i dla tej samej liczby gości, będą często zajmować wyższą pozycję na liście wyników.
- Lokalizacja. Duży wpływ na sposób wyświetlania oferty w wynikach wyszukiwania ma również lokalizacja. Na przykład domy położone w pobliżu popularnych miejsc turystycznych będą pojawiać się wyżej w wynikach wyświetlanych gościom.
Jak korzystać z filtrów i ustawień wyszukiwania
Oferujemy różne filtry wyszukiwania i inne ustawienia, z których goście mogą korzystać, aby dostosować swoje wyniki wyszukiwania. Goście mogą filtrować wyniki na przykład według rodzaju miejsca, zakresu cen, liczby pokoi i łóżek, udogodnień, opcji rezerwacji i ułatwień dostępu. Oferujemy również możliwość znalezienia wyników wyszukiwania na mapie. Aby pomóc gościom zrozumieć rozmieszczenie geograficzne ofert, które spełniają ich kryteria wyszukiwania, oferty widoczne na mapie mogą różnić się od tych widocznych w formie listy. Goście mogą również przeglądać lub wyszukiwać kategorie atrakcji i miejsc na pobyt. Gdy goście szukają ofert w ramach określonej kategorii, ich wyniki będą ograniczone do tej kategorii.
W jaki sposób gospodarze mogą wpływać na wyniki wyszukiwania
- Dostępność. Im więcej terminów zarezerwowania oferty jest dostępnych, tym większe prawdopodobieństwo, że to miejsce na pobyt będzie odpowiadało planom gości. Dlatego warto rozszerzyć dostępność swojej oferty. Podobnie jest z długością pobytu: im większą elastycznością gospodarz się wykaże w tej kwestii, tym większa szansa, że oferta będzie odpowiadać planom gości i pojawi się w wynikach wyszukiwania.
- Ceny. Ponieważ duży wpływ na wyniki wyszukiwania ma cena pobytu, gospodarze mogą mieć największy bezpośredni wpływ na pozycję swojej oferty w wynikach wyszukiwania właśnie przez dostosowanie ceny lub oferowanie zniżek. Na przykład wielu gospodarzy oferuje zniżki lub obniża cenę, aby zainteresować gości nową ofertą lub zachęcić ich do pobytu w mniej popularnych terminach.
- Świetne zdjęcia. Aby przyciągnąć uwagę i zwiększyć popularność wśród gości, warto dodać do swojej oferty wysokiej jakości zdjęcia, zwłaszcza atrakcyjne zdjęcie główne. Może to poprawić jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Szczegółowy opis oferty i dokładna lista udogodnień pozwolą gościom ocenić Twoje miejsce i podjąć świadomą decyzję o rezerwacji. Niektórzy goście szukają konkretnych udogodnień lub cech, takich jak łóżeczko dla dzieci, jacuzzi, bezprogowe wejście lub zgoda na pobyt ze zwierzęciem. Dodanie do oferty poszukiwanych przez gości udogodnień lub cech może zwiększyć jej atrakcyjność i poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania, do których zastosowano takie kryteria.
- Gościnność i ustawienia. Na pozycję oferty w wynikach wyszukiwania wpływają również jej ustawienia i działania gospodarza. Oferty gospodarzy zapewniających wyjątkowo wysoką jakość pobytów z reguły pojawią się wyżej w wynikach wyszukiwania. Algorytm uwzględnia na przykład kryteria brane pod uwagę przy nadawaniu statusu Superhost – liczbę rezerwacji anulowanych przez gospodarza, szybkość udzielania odpowiedzi oraz oceny i recenzje ofert – a także sam status Superhost. W przypadku ofert, których nie można zarezerwować natychmiastowo, algorytm bierze pod uwagę, jak szybko gospodarze odpowiadają na pytania gości i jak często odrzucają prośby o rezerwację. Oznacza to, że oferty, które można zarezerwować natychmiastowo, mogą mieć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ odpowiedzi są automatyczne, a rezerwacja jest potwierdzana bez konieczności akceptacji prośby przez gospodarza.
W jaki sposób goście mogą wpływać na to, co się im wyświetla w wynikach wyszukiwania
Goście mają wpływ na wyniki wyszukiwania, wpisując takie informacje, jak lokalizacja, termin i liczba gości czy zwierząt. Mogą również wyświetlać oferty w określonych kategoriach i korzystać z filtrów lub mapy, aby zawęzić wyszukiwane rezultaty. Jeśli nie ma wystarczającej liczby wysokiej jakości ofert spełniających wyszukiwane kryteria, możemy wyświetlić inne propozycje, które naszym zdaniem mają szanse spodobać się gościom, nawet jeśli nie spełniają wszystkich kryteriów.
Korzystamy również z posiadanych przez nas informacji o gościach, aby zasugerować oferty, kierunki podróży lub kategorie, które mogą im się spodobać, oraz wybrać i uporządkować wyniki wyszukiwania. Jeśli na przykład poprzednie rezerwacje gościa mają pewne cechy wspólne, algorytm może wyświetlić oferty lub kategorie o tych cechach wyżej niż pozostałe. Jeśli gość już zarezerwował pobyt, algorytm może wyświetlić w pierwszej kolejności te atrakcje, które są dostępne w pobliżu zarezerwowanego miejsca i w tym samym terminie.
Jak działa wyszukiwanie ostatnio aktywowanych ofert
Aby pomóc gospodarzom dopiero rozpoczynającym działalność, algorytm został zaprojektowany tak, by nowe oferty miały niecą lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nowe oferty zazwyczaj pojawiają się w wynikach wyszukiwania w ciągu 24 godzin od opublikowania, ale w niektórych przypadkach może to potrwać dłużej.
Uwaga
Algorytmy będą stale ewoluować, aby odzwierciedlać zmiany w naszej firmie, w technologii, naszej społeczności i na całym rynku. W Centrum wiedzy dowiesz się, co wpływa na Twoją pozycję w rankingu i jak możesz ją poprawić.
Powiązane artykuły
Jak przełączyć się na nowe oprogramowanie?
Odłącz poszczególne oferty, zablokuj dostęp do swojego konta u aktualnego dostawcy oprogramowania, a następnie połącz się z nowym dostawcą o…- Gospodarz
Potwierdź, że goście mogą znaleźć Twoją ofertę
Jeżeli chcesz się przekonać, czy Twoja oferta pojawia się w wynikach wyszukiwania, wystarczy sprawdzić liczbę wyświetleń jej strony w statys… - Gospodarz
Odpowiedzialne wynajmowanie w Chorwacji
Przygotowaliśmy materiały, dzięki którym gospodarze Airbnb mogą dowiedzieć się, jakie mają obowiązki, i poznać ogólne informacje o różnych p…