Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Aby znaleźć opcje anulowania i zwrotu, wybierz rezerwację na stronie Podróże. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy określonych rezerwacji. Jeśli termin Twojego zameldowania przypada po 15 września, zajrzyj tu 15 sierpnia 2020 roku, aby dowiedzieć się więcej.

    Co oznaczają poszczególne statusy rezerwacji?

    Jeśli chcesz sprawdzić status swojej rezerwacji, znajdziesz go w swojej skrzynce odbiorczej, w wątku wiadomości z danym gościem lub gospodarzem.

    Poniżej wyjaśniamy znaczenie poszczególnych statusów.

    Statusy rezerwacji

    Pytanie: gość napisał wiadomość do gospodarza w sprawie konkretnego terminu, lecz nie wysłał formalnej prośby o rezerwację. W odpowiedzi, gospodarz może przesłać wiadomość, wstępnie akceptować pobyt, wysłać Ofertę Specjalną lub odrzucić sugerowane w pytaniu daty.

    Prośba o rezerwację: gość napisał wiadomość do gospodarza, przesyłając prośbę o rezerwację konkretnego terminu. W odpowiedzi, gospodarz musi zaakceptować lub odrzucić tę prośbę w ciągu 24 godzin, w przeciwnym razie prośba wygaśnie.

    Oczekujące: gość oczekuje na odpowiedź gospodarza w kwestii prośby o rezerwację. Gospodarz ma 24 godziny na odpowiedź zanim prośba wygaśnie.

    Potwierdzona: gospodarz zaakceptował prośbę o rezerwację od gościa lub gość otrzymał automatyczną akceptację dzięki Rezerwacji Natychmiastowej. Airbnb pobrało pełną płatność od gościa, a rezerwacja jest dokonana.

    Odrzucona: gospodarz odrzucił prośbę o rezerwację od gościa. Nie nastąpi żadne pobranie.

    Wygasła: gospodarz odpowiedział na oczekującą prośbę o rezerwację później, niż w ciągu 24 godzin. Jeśli gospodarz chce przyjąć gościa, którego prośba wygasła, musi wysłać mu wstępną akceptację lub Ofertę Specjalną, lub też gość musi przesłać kolejną prośbę o rezerwację.

    Anulowana: gospodarz lub gość anulował potwierdzoną rezerwację.

    Wstępna akceptacja: gość skontaktował się z gospodarzem w sprawie konkretnego terminu, a gospodarz w odpowiedzi zaprosił go do rezerwacji wspomnianego przedziału czasowego. Jeśli gość zaakceptuje wstępną rezerwację w ciągu 24 godzin, rezerwacja zostanie potwierdzona.

    Oferta Specjalna: gość skontaktował się z gospodarzem w sprawie konkretnego terminu, a gospodarz w odpowiedzi zaprosił go do rezerwacji wspomnianego przedziału czasowego za inną cenę, niż ta widoczna w kalendarzu oferty, Jeśli gość zaakceptuje Ofertę Specjalną w ciągu 24 godzin, rezerwacja zostanie potwierdzona.

    Oczekująca płatność: gospodarz zdecydował się na zaakceptowanie prośby o rezerwację od gościa, ale płatność gościa nie została dokonana. Gość ma 24 godziny na skuteczne zaktualizowanie informacji o płatności, aby rezerwacja została zaakceptowana. W przeciwnym razie, rezerwacja zostanie anulowana bez nałożenia kart.

    Wymagane działanie: gość przesłał prośbę o rezerwację do gospodarza, który wymaga ukończenia procesu Weryfikacji Dokumentu, a gość tego jeszcze nie zrobił. Prośba o rezerwację zostaje wstrzymana do momentu zweryfikowania dokumentu.

    Zamknięta: gość nie potrzebuje już miejsca pobytu dla terminu, o który wcześniej prosił.

    Niemożliwa: gość skontaktował się z gospodarzem w sprawie konkretnego terminu, a gospodarz w odpowiedzi wysłał Ofertę Specjalną lub wstępną akceptację, lecz część lub całość terminu nie jest już dostępna w kalendarzu gospodarza.

    Powiązane artykuły
    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?