Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady dla społeczności • Gospodarz domu

Korzystanie z kamer monitorujących, urządzeń rejestrujących, mierników hałasu i urządzeń inteligentnego domu oraz informowanie o nich gości w Japonii

Ten artykuł został przetłumaczony automatycznie.

Oto nasze wytyczne dotyczące korzystania z kamer monitorujących, urządzeń rejestrujących, monitorów hałasu w decybelach i inteligentnych urządzeń domowych w Japonii:

Kamery monitorujące i urządzenia rejestrujące

  • Kamery monitorujące i urządzenia rejestrujące to każde urządzenie, które nagrywa lub transmituje wideo, obrazy lub dźwięk, takie jak monitor dziecięcy lub kamera z dzwonkiem do drzwi.
  • Ukryte kamery monitorujące są surowo zabronione.
  • Po 31 lipca 2024 roku gospodarze w Japonii nie mogą mieć kamer monitorujących i urządzeń rejestrujących, które monitorują jakąkolwiek część wnętrza oferty, taką jak korytarz, sypialnia, łazienka, salon lub domek gościnny, nawet jeśli są wyłączone lub odłączone. Zakazy te dotyczą również części wspólnych i przestrzeni wspólnych ofert pokoi prywatnych (np. salonu).
    • Zwolnienie dla niektórych gospodarzy z licencją na działalność hotelową. Japońskie oferty, które muszą mieć kamerę monitorującą wejście do domu, zgodnie z Ustawą o działalności hotelarskiej, mogą mieć kamery monitorujące wnętrze oferty, tylko wtedy, gdy spełnione są następujące wymagania:
      • Oferta działa zgodnie z licencją na działalność hotelową, ale nie jest to „hotel” (obejmuje to ryokany, aparthotel, hostel, ośrodki wypoczynkowe i hotele butikowe);
      • Oferta nie ma całodobowego stanowiska do zameldowania lub gospodarz nie jest w stanie zainstalować zewnętrznej kamery monitorującej, aby spełnić wymagania zezwolenia na prowadzenie działalności hotelowej;
      • Kamera jest ujawniona gościom w opisie oferty, a ujawnienie wskazuje, że kamera monitoruje wejście zgodnie z Ustawą o działalności hotelarskiej; oraz
      • Kamera monitoruje tylko wejście do domu, nie monitoruje żadnej z pomieszczeń mieszkalnych oferowanego miejsca i nie jest w stanie nagrywać dźwięku.

Uwaga: jeśli te wymagania nie zostaną spełnione, obecność kamer w ofercie może skutkować usunięciem oferty lub konta.

Zachęcamy również gospodarzy do wyraźnego zaznaczenia lokalizacji kamery dla gości za pomocą oznakowania na stronie oferty.

  • Gospodarze nie mogą umieszczać kamer monitorujących i urządzeń rejestrujących na zewnątrz oferty, w których użytkownicy oczekują większej prywatności, takich jak wnętrze zamkniętego prysznica na zewnątrz lub w saunie.
  • Gospodarze mogą mieć zewnętrzne kamery monitorujące i urządzenia rejestrujące oraz są zobowiązani do upewnienia się, że wszystkie zewnętrzne kamery monitorujące i urządzenia rejestrujące pod ich kontrolą są podane w opisie oferty (np. „Mam kamerę na podwórku”, „Mam kamerę nad tarasem”, „Mam kamerę nad basenem” lub „Mam kamerę z dzwonkiem monitorującą drzwi wejściowe i wejście do apartamentu”).

Motyle hałasu

  • Monitory hałasu w decybelach to urządzenia, które oceniają poziom dźwięku i ich czas trwania, ale nie nagrywają dźwięku.
  • Gospodarze mogą mieć we wnętrzu oferty monitory hałasu w decybelach, o ile gospodarz ujawni swoją obecność i nie znajdują się w sypialniach, łazienkach ani w miejscach do spania. Gospodarze nie muszą informować, gdzie znajdują się monitory hałasu w decybelach.

Urządzenia inteligentnego domu

  • Inteligentne urządzenia domowe to urządzenia, które łączą się i wchodzą w interakcje z innymi urządzeniami lub sieciami, takimi jak Alexa i Google's Nest.
  • Gospodarze mogą mieć inteligentne urządzenia domowe.
  • Zachęcamy gospodarzy do ujawnienia swojej obecności w ofercie, ale nie jest to wymagane. Zachęcamy również gospodarzy, aby dali gościom możliwość odłączenia lub wyłączenia inteligentnych urządzeń.

Ujawnij swoją kamerę monitorującą lub urządzenie rejestrujące

  1. Kliknij Oferty i wybierz ofertę, którą chcesz edytować.
  2. Edytorze oferty kliknij Twoje miejsce.
  3. Kliknij Bezpieczeństwo gości.
  4. Kliknij Urządzenia zabezpieczające, a następnie Zainstalowana kamera monitorująca na zewnątrz lub przy wejściu.
  5. Kliknij Dodaj szczegóły i opisz każde urządzenie oraz jego umiejscowienie (np. „Mam kamerę monitorującą drzwi wejściowe i korytarz mojego apartamentowca” albo „Mam kamerę na podwórku”).
  6. Kliknij Dalej, a następnie Zapisz.

Poinformuj gości o miernikach hałasu:

Podawanie informacji o miernikach hałasu w oferowanym miejscu na komputerze

  1. Kliknij Oferty i wybierz ofertę, którą chcesz edytować.
  2. Edytorze oferty kliknij Twoje miejsce.
  3. Kliknij Bezpieczeństwo gości.
  4. Kliknij Urządzenia zabezpieczające, a następnie Kamery monitorujące lub urządzenia rejestrujące dźwięk.
  5. Kliknij Mierniki hałasu, a następnie Zapisz.
Czy ten artykuł jest pomocny?

Powiązane artykuły

Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
Zaloguj się lub zarejestruj