Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Aby znaleźć opcje anulowania i zwrotu, wybierz rezerwację na stronie Podróże. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy określonych rezerwacji. Aktualizacje udostępniamy 1 i 15 dnia każdego miesiąca.

    Co się dzieje, jeśli gospodarz chce wypłaty depozytu?

    Depozyty wymagane przez gospodarza różnią się od innych depozytów tym, że nie blokują środków. Pobranie od gości nastąpi tylko wtedy, gdy gospodarz zażąda rekompensaty za szkody, a gość zgodzi się zapłacić, lub gdy gospodarz zażąda wypłaty depozytu, a prośba zostanie zatwierdzona przez Airbnb.

    Jeśli gospodarz zażąda wypłaty depozytu, prośba zostanie rozpatrzona zgodnie z Warunkami Gwarancji dla Gospodarzy. Gwarancja dla Gospodarzy Airbnb chroni gospodarza w przypadku, gdy oferowane przez niego miejsce lub jego mienie zostanie uszkodzone przez gościa lub zwierzę towarzyszące gościowi. Nie zapewnia ochrony na wypadek kradzieży gotówki i papierów wartościowych, szkód niematerialnych ani szkód powstałych w wyniku zwykłego zużycia. Nie zapewnia ochrony również na wypadek obrażeń ciała lub uszkodzenia mienia gości lub innych osób (w tym przypadku może się sprawdzić Program Ubezpieczenia Gospodarzy).

    Czego się spodziewać, gdy gospodarz zażąda wypłacenia depozytu

    Jeśli gospodarz, który wymaga depozytu, stwierdzi, że jego własność została uszkodzona podczas pobytu gościa, procedura wygląda następująco:

    1. W ciągu 14 dni od daty wymeldowania gospodarz skontaktuje się z gościem za pośrednictwem naszego bezpiecznego Centrum rozliczeń. Opisze zniszczone przedmioty, udokumentuje powstałe szkody i zażąda zwrotu kosztów. W zależności od tego, co zostało uszkodzone, kwota, o którą prosi gospodarz, może, ale nie musi być taka sama jak depozyt.
    2. Gość ma 72 godziny na odpowiedź na prośbę gospodarza. Jeśli gość zgodzi się zapłacić żądaną kwotę, przetworzymy ją i prześlemy gospodarzowi, co zwykle trwa 5–7 dni roboczych. Gość może zapłacić pełną kwotę lub jej część albo odrzucić prośbę. Gość może dołączyć wiadomość do gospodarza.
    3. Jeśli gość nie zgodzi się zapłacić żądanej kwoty, gospodarz może zaangażować w sprawę Airbnb. Specjalista ds. obsługi klienta Airbnb skontaktuje się z gościem i rozpatrzy tę prośbę zgodnie z Warunkami Gwarancji dla Gospodarzy. Jeśli prośba zostanie zatwierdzona zgodnie z tymi warunkami, wówczas Airbnb – a nie gospodarz – prześle gościowi zgłoszenie wypłaty.

      Dokumentacja gospodarza

      Gospodarz dostarcza dokumentację w trakcie zgłaszania uszkodzenia lub brakującego mienia w Centrum rozliczeń. Mogą być to zdjęcia i/lub filmy oraz rachunki, faktury, pisemna wycena lub linki do podobnych przedmiotów z podaniem kosztów naprawy lub wymiany. Jeśli na podstawie dokumentacji i rozmów z obiema stronami uznamy, że żądanie wypłaty depozytu jest uzasadnione, przystąpimy do pobrania należnej sumy. Zastrzegamy sobie prawo pobrania od Ciebie należności, wykorzystując do tego Twoje dane do płatności.

      Powiązane artykuły
      Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?