Wytyczne dotyczące znaków towarowych
Airbnb z zaangażowaniem służy swojej społeczności – gospodarzom, gościom, partnerom i innym osobom, które korzystają z naszej platformy i usług. Częścią tego zaangażowania jest ochrona naszych znaków towarowych i marki. Nie chcemy, aby ktokolwiek miał wątpliwości, czy Airbnb coś rekomenduje, zatwierdza, kontroluje lub czymś zarządza. Te wytyczne mają na celu ochronę naszej marki, a także pomoc naszej społeczności w odpowiedzialnym dzieleniu się informacjami na temat Airbnb.
Wytyczne te są częścią naszych Warunków świadczenia usług. Korzystając z którejkolwiek z usług Airbnb, akceptujesz te wytyczne, nasze warunki świadczenia usług i inne nasze zasady.
1. Znaki towarowe Airbnb
Znaki towarowe Airbnb obejmują nazwę Airbnb, logo Airbnb, logo Bélo, znaczek Superhost i nazwę AirCover, a także wszystkie słowa, slogany, ikony, logo, grafiki, wzory i inne znaki identyfikujące firmę Airbnb, powiązane z nią podmioty, jej usługi lub produkty. Włożyliśmy wiele wysiłku w to, żeby wszystko, co zapewniamy gościom i gospodarzom, było najwyższej jakości. Nasza marka jest odzwierciedleniem tych starań. Dlatego też chronimy tę markę, rejestrując znaki towarowe i wzór użytkowy Airbnb w Stanach Zjednoczonych i innych krajach na świecie.
NIE wolno używać logo Airbnb, logo Bélo ani żadnych znaków towarowych, logo czy ikon należących do Airbnb bez pisemnej zgody odpowiednich zespołów biznesowych lub prawnych Airbnb, Inc. Jedynym wyjątkiem są ograniczone zastosowania „Airbnb” wyszczególnione w sekcji 2 poniżej.
Unikaj wprowadzania w błąd za pomocą znaków towarowych Airbnb
Na co zezwalamy
- Możesz korzystać z nazwy, logo i tożsamości marki, w tym koloru i czcionki lub kroju pisma, które odróżniają się od znaków towarowych i elementów marki Airbnb.
Na co NIE zezwalamy
- Nie możesz korzystać z logo Bélo w jakiejkolwiek formie, w tym osobno lub w połączeniu z nazwą firmy, znakiem towarowym, nazwą konta w mediach społecznościowych lub innym terminem o znaczeniu ogólnym.
- Nie możesz używać słów „Airbnb”, „Air”, „bnb”, „b&b” lub podobnych terminów w nazwie witryny, nazwie firmy, nazwie produktu, znakach towarowych, zarejestrowanych nazwach domen, nazwach używanych w mediach społecznościowych, znakach marki itp.
- Nie możesz eksponować charakterystycznego koloru Airbnb (Rausch) w swoich treściach, w tym w znakach towarowych, logo, wzorach graficznych lub innych elementach marki.
- Nie możesz używać słowa „Airbnb” jako oznaczenia „wynajmu krótkoterminowego” lub podobnych terminów.
Przykłady
Super! | O nie… |
Bob’s Best Island Rental | Airbnbike |
Red's Rental Cleaning | Sunbnb lub Sun Bnb |
Anna’s Island Escape | Nauczyciel BNB |
rentmyskihaus.com | Bikebandb lub Bikeb&b |
Bike and Stay Rentals | nicebnb.com |
STR Management Co | airmansion |
2. Używanie naszej nazwy „Airbnb”
Możesz wspominać o Airbnb (firmie) lub używać słowa „Airbnb”, aby rzetelnie opisać swoją ofertę. Zawsze przestrzegaj przy tym następujących wytycznych:
Trzymaj się faktów i wyrażaj się jasno
Na co zezwalamy
- Możesz używać nazwy „Airbnb”, ale tylko w sposób, który uczciwie i zgodnie z prawdą opisuje Twoje relacje z firmą Airbnb lub produktami pochodzącymi od Airbnb lub zatwierdzonymi przez Airbnb, takimi jak „gospodarz Airbnb”, „oferta Airbnb”, „aplikacja Airbnb” i inne.
- Używaj słowa „Airbnb” tylko w tekście głównym (a nie np. w tytułach lub nagłówkach) i w takim samym rozmiarze, kolorze, stylu i czcionce jak reszta tekstu.
Na co NIE zezwalamy
- Nie używaj nazwy „Airbnb” w sposób sugerujący partnerstwo, sponsorowanie lub rekomendację, w tym w ramach nazwy firmy lub oznaczenia marki (np. „Zarządzanie Obiektami Airbnb”).
- Nie używaj słowa „Airbnb” częściej, niż jest to konieczne, aby właściwie opisać swoje relacje z Airbnb. Nie używaj słowa „Airbnb”, jeśli dane wyrażenie lub zdanie ma takie samo znaczenie bez niego.
- Nigdy nie używaj słowa „Airbnb” do opisywania wynajmu krótkoterminowego, tymczasowego lub ogólnie zarządzania wynajmem.
Używaj poprawnie
Na co zezwalamy
- Poprawny zapis to „Airbnb” – jednym słowem z wielką literą „A”. Nie jest to „AirBNB”, „AirBnB” ani „AirBnb” i nigdy nie należy dzielić go na „Air BNB” czy „Air B&B”.
Na co NIE zezwalamy
- Nie zmieniaj, nie dodawaj ani nie odejmuj niczego od „Airbnb” – niedopuszczalne jest użycie słów typu „Abb”, „Airbnb-owy” czy „Airbnb-er”.
- Nie używaj słowa „Airbnb” jako czasownika.
- Powtarzamy, bo to ważne – nigdy nie używaj słowa „Airbnb” do opisywania wynajmu krótkoterminowego, tymczasowego lub ogólnie zarządzania wynajmem.
Przykłady
Poprawnie: oparte na faktach i opisowe | Niepoprawnie: mylące, wprowadzające w błąd |
Jesteśmy firmą zarządzającą nieruchomościami, która specjalizuje się w obiektach oferowanych na Airbnb | Jesteśmy firmą zarządzającą Airbnb |
Zapewniamy profesjonalne usługi sprzątania dla obiektów oferowanych na Airbnb | Profesjonalne usługi sprzątania Airbnb |
Moje wskazówki, jak zostać gospodarzem na Airbnb | Program Coachingu Airbnb |
Nie mogę się doczekać, by zacząć przyjmować gości na Airbnb | Airbnb oferuje nasz dom |
Staram się o pracę w Airbnb | Airbnb wystawiło ofertę wynajmu naszego wspaniałego domu |
Grupa w mediach społecznościowych dla gospodarzy Airbnb | Grupa [polskich/krakowskich] gospodarzy Airbnb |
Dla firm zarządzających nieruchomościami
Jeśli chcesz reklamować swoją firmę zarządzającą nieruchomościami przeznaczonymi na wynajem krótkoterminowy, powyższe wytyczne obowiązują także Ciebie. Pamiętaj również, aby nie nazywać swojej działalności „Firmą zarządzającą Airbnb” ani nie sugerować, że prowadzisz współpracę z Airbnb „na wyłączność”. Mogłyby to wprowadzić użytkowników w błąd, że Twoja firma jest podmiotem stowarzyszonym z Airbnb. Możesz wspomnieć, że zarządzasz domami oferowanymi na Airbnb lub je obsługujesz, ale marka Airbnb nie powinna być głównym tematem na Twojej stronie internetowej ani w innych materiałach reklamowych.
Jeśli masz stronę internetową, musisz w wyraźny sposób umieścić na niej następujące zastrzeżenie: „[nazwa Twojej firmy] jest niezależną firmą zewnętrzną, która nie jest rekomendowana przez Airbnb, Inc. ani powiązana z tą spółką lub jej podmiotami stowarzyszonymi”. Jeśli na stronie masz kalkulator zarobków, formularz kontaktowy lub jakiekolwiek inne rozwiązanie do zbierania danych o użytkownikach, umieść to zastrzeżenie w widocznym miejscu pod przyciskiem z wezwaniem do działania.
Dla partnerów
Partnerzy muszą mieć pisemną zgodę na używanie naszych znaków towarowych. Jeśli masz zgodę na używanie naszych znaków towarowych, musisz przestrzegać najnowszych wytycznych dotyczących marki podanych przez osobę, z którą się kontaktujesz w Airbnb. Osoba ta może odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące tych lub dodatkowych wytycznych.
Powiązane artykuły
- Warunki prawne•Podstawy Airbnb
Warunki świadczenia usług
Zapoznaj się z naszymi Warunkami świadczenia usług. - Warunki prawne•Podstawy Airbnb
Warunki korzystania z treści wygenerowanych przez użytkownika Airbnb
Zapoznaj się z Warunkami korzystania z treści wygenerowanych przez użytkownika Airbnb.