Sugestie pojawią się po wpisaniu danych wyszukiwania. Do przeglądania użyj strzałek w górę i w dół. Naciśnij Enter, aby wybrać. Jeśli wybierasz frazę, zostanie ona przesłana do wyszukiwania. Jeśli sugestia jest linkiem, przeglądarka przejdzie do tej strony.
Zasady

Wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia w przypadku pobytów na Airbnb

Podczas pandemii COVID-19 musimy pamiętać o zdrowiu i bezpieczeństwie. W oparciu o wskazówki Światowej Organizacji Zdrowiaamerykańskiego Centrum Kontroli i Prewencji Chorób opracowaliśmy następujące wytyczne obowiązkowe dla gospodarzy i gości Airbnb. Każdy powinien być też na bieżąco z ogólnymi zasadami dotyczącymi zdrowia i bezpieczeństwa w związku z COVID-19, z komunikatami dla podróżnych i ograniczeniami w podróżach i przestrzegać wszystkich krajowych i lokalnych wytycznych.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo społeczności Airbnb wprowadziło wytyczne i programy, ale nie mogą one wyeliminować wszystkich zagrożeń. Jeśli należysz do grupy podwyższonego ryzyka (np. osoby powyżej 65 roku życia lub osoby z istniejącymi wcześniej schorzeniami, takimi jak cukrzyca lub choroby serca), decydując się na rezerwację pobytu lub atrakcji na Airbnb, zasięgnij fachowej porady i podejmij dodatkowe środki ostrożności. Dowiedz się więcej o zasadach dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa obowiązujących gospodarzygości atrakcji Airbnb.

Zasady bezpieczeństwa związane z COVID-19 (wymagane)

Noś maseczkę i ograniczaj bezpośrednie kontakty

Gdy wymagają tego lokalne przepisy lub wytyczne, wszyscy gospodarze i goście muszą:

  • mieć założoną maseczkę lub osłonę na nos i usta podczas bezpośrednich spotkań z gospodarzami i gośćmi;
  • utrzymywać przez cały czas odległość 2 metrów od innych osób.

Przestrzegaj instrukcji dokładniejszego sprzątania Airbnb w 5 krokach między każdym pobytem

Wszyscy goście i gospodarze muszą przestrzegać wymienionych powyżej zasad bezpieczeństwa w związku z COVID-19 (w tym instrukcji dokładniejszego sprzątania w 5 krokach od Airbnb między pobytami gości). Każdy gospodarz lub gość, który wielokrotnie naruszy te zasady, może ponieść konsekwencje – łącznie z zawieszeniem konta lub usunięciem ze społeczności.

Dodatkowe wskazówki dotyczące podróżowania i przyjmowania gości w czasie pandemii COVID-19

Nie podróżuj ani nie przyjmuj gości, jeśli masz objawy COVID-19 lub zdarzył Ci się kontakt z osobą chorą lub zakażoną koronawirusem

Aby chronić zdrowie i bezpieczeństwo naszej społeczności, gospodarze (i wszystkie osoby, które mogą być obecne w oferowanym miejscu przed pobytem lub w jego trakcie) nie powinni przebywać w miejscu pobytu ani wchodzić w interakcje z gośćmi, a goście nie powinni przyjeżdżać na miejsce, jeśli doszło do jednej z tych sytuacji:

  • Aktualnie chorujesz na COVID-19 lub niedawno wynik Twojego testu na koronawirusa był dodatni.
  • Podejrzewasz, że chorujesz lub ktoś mógł Cię zarazić, i czekasz na wynik testu na koronawirusa.
  • Masz objawy COVID-19 lub obawiasz się, że mogło u Ciebie dojść do zarażenia.
  • Masz za sobą dłuższy kontakt z osobą, która choruje na COVID-19 albo wobec której istnieje podejrzenie, że jest chora.

Więcej szczegółów na temat odpowiedzialnego podróżowania w czasie pandemii COVID-19 znajdziesz w naszym artykule na temat pobytów na kwarantannie i w izolacji.

    Regularnie myj ręce

    Pamiętaj, aby często myć ręce – zwłaszcza jeśli masz kontakt z osobami spoza wynajmowanego domu i dotykasz powierzchni albo przyborów we wspólnej przestrzeni.

    • Myj ręce wodą i mydłem przez co najmniej 20 sekund.
    • Jeśli nie możesz skorzystać z wody i mydła, użyj środka do dezynfekcji rąk zawierającego co najmniej 60% alkoholu: rozprowadź środek na dłoniach i wcieraj go, aż wyschnie.

    W przestrzeniach wspólnych przestrzegaj lokalnych przepisów i wytycznych dotyczących zachowania dystansu i noszenia maseczek

    Kiedy przebywasz we wspólnej przestrzeni lub pomieszczeniu współdzielonym (jako gospodarz lub gość), utrzymuj przez cały czas odpowiednią odległość od wszystkich obcych osób. Gospodarze powinni pomyśleć o zapewnieniu gościom bezkontaktowego zameldowania.

    Jeśli obawiasz się pobytu w pokoju prywatnym lub przestrzeni wspólnej, pomyśl o zarezerwowaniu całego miejsca. Jeśli obawiasz się udostępniać gościom pokój prywatny lub przestrzeń wspólnną, możesz opublikować ofertę całego miejsca lub (jeśli to nie jest możliwe) wstrzymać przyjmowanie gości.

    Gospodarze powinni również przestrzegać lokalnych wytycznych dotyczących łącznej liczby osób, które mogą przebywać w oferowanym miejscu, oraz przyjmowania gości w pokojach prywatnych i przestrzeniach wspólnych.

    Uwaga: Airbnb wprowadziło globalny zakaz organizowania imprez i wydarzeń w wynajmowanych obiektach. Więcej informacji znajdziesz w naszych zasadach dotyczących organizowania imprez i wydarzeń.

    Dodatkowe wytyczne dla gospodarzy prywatnych pokoi i wspólnych przestrzeni

    Gospodarze pokoi prywatnych lub przestrzeni wspólnych powinni również:

    • ograniczyć liczbę gości, aby umożliwić zachowanie dystansu we wszystkich wspólnych miejscach, jeśli wymagają tego lokalne przepisy lub wytyczne;
    • wietrzyć podczas pobytu pomieszczenia wspólne (o ile jest to bezpieczne) zgodnie z instrukcjami dokładniejszego sprzątania w 5 krokach;
    • czyścić i dezynfekować wspólne miejsca (takie jak łazienki i kuchnie) tak często, jak to możliwe.

    Niektóre władze ograniczają możliwość przyjmowania gości w prywatnych lub współdzielonych pokojach albo nakładają na gospodarzy tych miejsc dodatkowe obowiązki lub wymagania. Zapoznaj się z wszelkimi dodatkowymi wytycznymi dotyczącymi bezpieczeństwa i sprzątania wydanymi przez lokalne władze lub instytucje zdrowia publicznego.

    Co zrobić, jeśli wynik Twojego testu na obecność COVID-19 jest pozytywny w trakcie pobytu lub po jego zakończeniu

    Jeśli wynik Twojego niedawnego testu na obecność COVID-19 był dodatni lub masz jakieś objawy tej choroby, skontaktuj się z lekarzem i poinformuj o tym wszystkie osoby, które mogły się od Ciebie zarazić, a także właściwe lokalne służby.

    Czy ten artykuł jest pomocny?

    Powiązane artykuły

    Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
    Zaloguj się lub zarejestruj