Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Czas oczekiwania jest obecnie dłuższy niż zwykle
    Ze względu na koronawirusa (COVID-19) mamy obecnie wiele zgłoszeń i dodatkowo pracujemy w zmniejszonym składzie. Jeśli do rozpoczęcia pobytu zostało Ci więcej niż 72 godziny, skontaktuj się z nami bliżej terminu zameldowania, abyśmy najpierw mogli pomóc osobom potrzebującym natychmiastowej pomocy. Aby zmienić lub anulować rezerwację, przejdź do strony podróży lub panelu gospodarza.

    Jakie mam możliwości anulowania rezerwacji pobytu z powodu koronawirusa (COVID-19)?

    W zależności od daty złożenia rezerwacji przy jej anulowaniu może Ci przysługiwać pełny zwrot kosztów w ramach naszej polityki okoliczności wyjątkowych. Jeśli Twoja rezerwacja nie jest automatycznie objęta tą polityką, mamy dla Ciebie dodatkowe opcje.

    Dla gości

    Jeśli Twoja rezerwacja nie spełnia warunków polityki okoliczności wyjątkowych, możesz sprawdzić, czy nie zawiera ona elastycznych opcji anulowania. Możliwe, że możesz skorzystać ze standardowych dostępnych opcji zmiany lub anulowania rezerwacji.

    Prośba o anulowanie rezerwacji przez gospodarza

    Jeśli rezerwacja została dokonana przed 10 marca 2020 roku z datą zameldowania przypadającą przed 1 czerwca 2020 roku lub została dokonana między 10 marca a 1 czerwca 2020 roku, możesz zażądać anulowania rezerwacji bezpośrednio od gospodarza i uzyskać pełny zwrot kosztów.

    Aby to zrobić, musisz zalogować się na swoje konto w przeglądarce internetowej (nie w aplikacji Airbnb). Z banera na stronie Zmień lub anuluj uzyskasz informacje o tym, jak poprosić gospodarza o zwrot kosztów.

    1. Przejdź do zakładki Podróże i znajdź podróż, którą chcesz anulować.
    2. Kliknij Pokaż szczegóły podróży.
    3. W sekcji informacji ogólnych kliknij Pokaż szczegóły.
    4. Kliknij Zmień lub anuluj.
    5. W sekcji Anuluj rezerwację kliknij Dalej.
    6. Jako powód anulowania rezerwacji wybierz COVID-19 (koronawirus).
    7. Kliknij Poproś o pełny zwrot kosztów.

    Gospodarz na odpowiedź ma 48 godzin lub 24 godziny, jeśli zarezerwowany pobyt rozpoczyna się w ciągu tygodnia. Jeśli gospodarz zgodzi się anulować rezerwację, na konto Twojej pierwotnej formy płatności prześlemy zwrot kosztów wraz z opłatą serwisową. Dowiedz się więcej o tym, jak funkcjonują zwroty

    Jeśli gospodarz się nie zgodzi, nadal możesz anulować pobyt, a zwrot będzie zależał od standardowych zasad anulowania gospodarza.

    Inne możliwości

    Jeśli Twoja rezerwacja nie spełnia warunków polityki okoliczności wyjątkowych lub Twój gospodarz nie zgadza się na anulowanie, zawsze możesz napisać do gospodarza, aby dowiedzieć się, czy może przyznać Ci częściowy zwrot w Centrum rozliczeń.

    Dla gospodarzy

    Jeśli gość poprosi o anulowanie, otrzymasz e-maila z pytaniem, czy zgadzasz się na pełny zwrot kosztów. Jeśli czas zameldowania przypada w ciągu 7 dni, będziesz mieć 24 godziny na odpowiedź. W innym przypadku będziesz mieć na to 48 godzin. Aby odpowiedzieć na prośbę:

    1. W otrzymanej wiadomości kliknij Odpowiedz gościowi. Otworzy się strona Airbnb.
    2. Kliknij Przekaż pełny zwrot lub Odrzuć zwrot.

    Jeśli zgodzisz się na pełny zwrot kosztów, anulowanie rezerwacji nie będzie miało wpływu na Twój status Superhost.

    Inne możliwości

    Jeśli chcesz anulować rezerwację z powodu COVID-19, która nie spełnia warunków naszej polityki okoliczności wyjątkowych, wyślij gościowi prośbę o anulowanie rezerwacji. Kary dla gospodarzy nie są stosowane w przypadku anulowań inicjowanych przez gości.

    Jeśli gość nie zgodzi się anulować rezerwacji, nadal możesz ją anulować, ale w takim przypadku kary obowiązują.

    Zaloguj się, by uzyskać niezbędną pomoc

    Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
    Zarejestruj się