Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Aby znaleźć opcje anulowania i zwrotu, wybierz rezerwację na stronie Podróże. Nasza polityka okoliczności wyjątkowych dotyczy określonych rezerwacji. Aktualizacje udostępniamy 1 i 15 dnia każdego miesiąca.

    Jakie mam możliwości anulowania rezerwacji pobytu z powodu koronawirusa (COVID-19)?

    Najlepszym sposobem, by dowiedzieć się więcej o opcjach anulowania i rezerwacji, jest rozpoczęcie procesu anulowania rezerwacji. Po rozpoczęciu procesu pojawią się odpowiednie opcje w zależności od tego, czy Twoja rezerwacja jest automatycznie objęta naszą polityką okoliczności wyjątkowych. W zależności od szczegółów rezerwacji możesz poprosić gospodarza o anulowanie i pełny zwrot kosztów bez konieczności wysyłania do niego wiadomości.

    Dla gości

    Jeśli Twoja rezerwacja nie spełnia warunków polityki okoliczności wyjątkowych, możesz sprawdzić, czy zawiera ona opcję elastycznego anulowania. Możliwe, że możesz skorzystać ze standardowych dostępnych opcji przeniesienia lub anulowania rezerwacji.

    Prośba o anulowanie rezerwacji przez gospodarza

    W zależności od szczegółów rezerwacji możesz zażądać anulowania rezerwacji i pełnego zwrotu kosztów bezpośrednio od gospodarza. Dowiesz się, czy ta opcja jest dla Ciebie dostępna, gdy rozpoczniesz proces anulowania.

    1. Wejdź na stronę Podróże i znajdź podróż, którą chcesz anulować.
    2. Kliknij Pokaż szczegóły podróży.
    3. W widoku ogólnym kliknij Pokaż szczegóły.
    4. Kliknij Zmień lub anuluj.
    5. W sekcji Anuluj rezerwację kliknij Dalej.
    6. Jako powód anulowania rezerwacji wybierz COVID-19 (koronawirus).
    7. Kliknij Poproś o pełny zwrot kosztów.

    Gospodarz ma 48 godzin na odpowiedź lub 24 godziny, jeśli zarezerwowany pobyt rozpoczyna się w ciągu tygodnia. Jeśli gospodarz zgodzi się anulować rezerwację, na konto Twojej pierwotnej formy płatności prześlemy zwrot kosztów wraz z opłatą serwisową. Dowiedz się więcej o tym, jak funkcjonują zwroty

    Jeśli gospodarz się nie zgodzi, nadal możesz anulować pobyt, a zwrot będzie zależał od standardowych zasad anulowania gospodarza.

    Inne możliwości

    Jeśli Twoja rezerwacja nie spełnia warunków polityki okoliczności wyjątkowych lub Twój gospodarz nie zgadza się na anulowanie, zawsze możesz napisać do gospodarza, aby dowiedzieć się, czy może przyznać Ci wyższą kwotę zwrotu w Centrum rozliczeń.

    Dla gospodarzy

    Jeśli gość poprosi o anulowanie, otrzymasz e-maila z pytaniem, czy zgadzasz się na pełny zwrot kosztów. Jeśli czas zameldowania przypada w ciągu 7 dni, będziesz mieć 24 godziny na odpowiedź. W innym przypadku będziesz mieć na to 48 godzin. Aby odpowiedzieć na prośbę:

    1. W otrzymanej wiadomości kliknij Odpowiedz gościowi. Otworzy się strona Airbnb.
    2. Kliknij Przekaż pełny zwrot lub Odrzuć zwrot.

    Jeśli zgodzisz się na pełny zwrot kosztów, anulowanie rezerwacji nie będzie miało wpływu na Twój status Superhost.

    Inne możliwości

    Jeśli chcesz anulować rezerwację z powodu COVID-19, która nie spełnia warunków naszej polityki okoliczności wyjątkowych, wyślij gościowi prośbę o anulowanie rezerwacji, ale pamiętaj, że mogą być nałożone kary.

    Powiązane artykuły
    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?

    Zaloguj się, by uzyskać niezbędną pomoc

    Uzyskaj pomoc dotyczącą m.in. rezerwacji i konta.
    Zarejestruj się