Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Opcje anulowania i zwrotu znajdziesz w swoim panelu gospodarza. Rezerwacje objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych mogą zostać anulowane przed zameldowaniem bez kar i bez wpływu na Twój status Superhost.

    Jestem gospodarzem – co muszę wiedzieć o depozytach?

    Możesz wymagać depozytu do swojej oferty. Airbnb może również go wymagać, jeśli uznamy, że pomoże on chronić gospodarzy. Dotyczy niewielkiego odsetka rezerwacji.

    Depozyty wymagane przez gospodarzy

    Możesz samodzielnie wymagać depozytu. Jeśli zdecydujesz się na taką opcję, musisz określić jego kwotę.

    W przypadku depozytów wymaganych przez gospodarzy goście nie płacą kwoty depozytu podczas rezerwowania. Zostanie ona pobrana tylko wtedy, gdy zgłosisz roszczenie za pośrednictwem naszego Centrum rozliczeń.

    Dowiedz się, jak dodać depozyt.

    Depozyty wymagane przez Airbnb

    Nieustająco szukamy sposobów na zapewnienie naszej społeczności gospodarzy i gości pozytywnych wrażeń z korzystania z Airbnb. Dlatego możemy niezależnie wymagać depozytu w przypadku niewielkiej liczby rezerwacji – nawet jeśli Ty nie tego nie zrobisz. Jest to uzależnione od terminu rezerwacji lub cech oferty.

    Jak to działa

    Goście podczas rezerwowania będą informowani o kwocie depozytu wymaganego przez Airbnb. Kwotę depozytu obliczamy na podstawie 60% stawki za dzień oferty (kwota ta jest korygowana w przypadku dłuższych pobytów). Dla depozytów wymaganych przez Airbnb obowiązuje limit w wysokości 1000 USD.

    Jeśli dla Twojej oferty depozyt został już ustawiony, a my też zdecydujemy, że w przypadku tej rezerwacji należy zastosować depozyt, skorzystamy z ustalonej przez Ciebie kwoty. Jeśli ustalona przez Ciebie kwota wynosi 0 USD, wykorzystana zostanie kwota depozytu określona przez Airbnb.

    Dwa dni przed rozpoczęciem pobytu kwota depozytu zostanie zablokowana na formie płatności gościa. Jeśli okaże się, że nie możemy autoryzować kwoty depozytu, gość otrzyma powiadomienie e-mailowe i będzie miał 12 godzin na skorzystanie z innej formy płatności.

    Jeśli gość nie odpowie lub inna forma płatności nie zadziała, rezerwacja zostanie anulowana przez Airbnb, a gość otrzyma pełny zwrot kosztów. Jeśli gość anuluje z przyczyn niezwiązanych z depozytem, otrzymasz płatność zgodnie z wybranymi przez Ciebie zasadami anulowania.

    Dodatkowe informacje

    Pobieranie depozytów

    Proces zgłaszania roszczeń działa tak samo zarówno dla depozytów wymaganych przez gospodarza, jak i Airbnb. Nie działa automatycznie. Musisz zgłosić roszczenie samodzielnie i w ciągu 14 dni od wymeldowania lub przed przyjazdem nowego gościa przesłać je w naszym Centrum rozliczeń. Dowiedz się więcej na temat zgłaszania roszczenia wypłaty depozytu.

    Obsługa płatności

    Depozyty muszą być obsługiwane za pośrednictwem strony internetowej Airbnb. Nie mogą być one realizowane w gotówce lub za pomocą innej formy płatności poza stroną, ponieważ stanowi to naruszenie naszych warunków.

    Gwarancja dla Gospodarzy

    Airbnb nie wymaga depozytu od wszystkich rezerwacji. Jeśli coś pójdzie nie tak z depozytem, gospodarze są objęci naszą Gwarancją. Wszystkie roszczenia podlegają Warunkom gwarancji dla gospodarzy.

    Dowiedz się więcej na temat obsługiwania depozytów przez Airbnb.

    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?