Przejdź do treści
Przejdź do strony głównej pomocy

Dlaczego należy się komunikować i przeprowadzać transakcje wyłącznie na Airbnb?

Dokonując płatności i komunikując się za pośrednictwem Airbnb, znajdujesz się pod ochroną naszych Warunków Świadczenia Usług, Warunków Świadczenia Usług w zakresie Płatności, zasad anulowania i zwrotów, Gwarancji dla Gospodarzy, programu Ubezpieczenia Gospodarzy i innych zabezpieczeń. Taka praktyka ułatwia też znalezienie i odwołanie się do istotnych szczegółów rezerwacji - takich jak adres oferty, Twój plan podróży, szczegóły przyjazdu i inne. Nie będziemy w stanie zapewnić tego wszystkiego, jeśli Twoja rezerwacja nie zostanie dokonana i opłacona bezpośrednio na Airbnb.

Płatności i komunikacja poza Airbnb wiążą się też z tym, że trudniej jest nam ochronić Twoje dane i narażasz się na większe ryzyko padnięcia ofiarą oszustwa w rodzaju phishingu.

Zgłaszaj podejrzane wiadomości

Nigdy nie opłacaj rezerwacji poza Airbnb. Jeśli ktokolwiek poprosi Cię o dokonanie płatności poza naszym systemem - lub jeśli podejrzewasz, że ktoś wysyła Ci linki do fałszywej strony Airbnb - powiadom nas w tym formularzu i zgłoś tę wiadomość.

Jeśli płatność została przez Ciebie dokonana poza Airbnb (np. przy pomocy przelewu lub przekazu), istnieje ryzyko, że opłacona rezerwacja jest oszustwem. Pomoc uzyskasz, niezwłocznie nas o tym powiadamiając.

Jeśli nie masz pewności, czy doszło do oszustwa, sprawdź, czy rezerwacja została dokonana na Airbnb.

Żeby zgłosić wiadomość:

  1. Przejdź do swoich Wiadomości na stronie airbnb.com i kliknij rozmowę z podejrzaną wiadomością.
  2. W wiadomości, kliknij ikonę
  3. Flagi
  4. Wybierz powód, dla którego zgłaszasz tę osobę, a następnie kliknij Dalej
  5. Jeśli chcesz również zablokować komunikację z tą osobą, kliknij Tak, zablokuj teraz