Przejdź do treści
Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki

    Przyjmowanie gości z potrzebami związanymi z dostępnością

    Przyjmowanie gości wymagających ułatwień nie różni się od przyjmowania innych gości. Jako gospodarz możesz przechować bagaż gościa przed zameldowaniem – dzięki takim drobnym gestom goście poczują, że o nich dbasz. Goście mają różne potrzeby w związku z dostępnością i to, czy Twoja oferta jest przygotowana na ich przyjęcie, zależy od samych gości. Najważniejsze jest dokładne i jasne opisanie miejsca w ofercie i komunikowanie się z gośćmi.

    Mamy dla Ciebie wytyczne, jak zachęcać gości do rezerwowania Twojej oferty:

    • Odpowiadaj gościom na pytania na temat Twojego miejsca. Odpowiedź na kilka pytań może mieć duże znaczenie;
    • gość może Cię poprosić o wprowadzenie drobnych zmian na miejscu (jak np. przesunięcie mebli) – warto zgodzić się na nie. Pomoc przy bezpiecznym poruszaniu się jest nieoceniona;
    • Twoja gościnność sprawia, że goście czują się u Ciebie jak w domu.

    Nie oczekujemy, że będziesz:

    • domyślać się, jakie gość może mieć wymagania lub potrzeby, i zgadywać, czy Twoje miejsce będzie mu odpowiadać. Skontaktuj się z gościem, aby sprawdzić, czego potrzebuje;
    • robić remont w oferowanym miejscu – każde jest wyjątkowe. Najważniejsze, to dobrze opisać stan faktyczny;
    • wprowadzać zmiany, które są niebezpieczne lub nieuzasadnione – takie jak przestawianie ciężkich mebli. Doskonale rozumiemy, że istnieją fizyczne ograniczenia, które uniemożliwiają gospodarzowi wprowadzanie zmian z zachowaniem odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Skontaktuj się ze swoimi gośćmi, jeśli nie jesteś w stanie zaspokoić ich potrzeb.

    Nie wszystkie oferty są odpowiednie dla wszystkich gości. Gdy jasno i dokładnie określasz, jaki jest stan oferowanego przez Ciebie miejsca, oraz gdy nie wzbraniasz się przed wprowadzaniem drobnych zmian, aby dostosować pomieszczenia do potrzeb Twoich gości, otrzymujesz taką liczbę rezerwacji, jaka Ci odpowiada.

    Aby Twoja oferta była wygodniejsza

    Przed zarezerwowaniem oferty gość może poprosić Cię o kilka rzeczy, które ułatwią mu pobyt.

    Większość próśb można spełnić w mniej niż 10 minut, a potem dodać taką opcję jako element standardowej obsługi każdego gościa.

    Przykłady próśb, które możesz spełnić:

    • umieszczenie domowych akcesoriów w ustalonych miejscach przed przyjazdem gościa (np. umieszczenie naczyń na niskim blacie, aby były łatwo dostępne);
    • zmiana ustawienia lekkich mebli (np. przesunięcie krzesła lub stolika, tak by ułatwić dostęp do wyjścia lub gniazdka).

    Samodzielnie oceń, czy dana prośba jest rozsądna, ale pamiętaj przy tym, że nie wolno odrzucić rezerwacji tylko dlatego, że gość jest niepełnosprawny. To niezgodne z Polityką antydyskryminacyjną Airbnb, która jest podstawą naszego zaangażowania w to, by wszystkim naszym gościom zapewniać dostęp do bezpiecznych i wygodnych miejsc pobytu na całym świecie.

    Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób wysokiej jakości zdjęcia ułatwień dostępu w oferowanym przez Ciebie miejscu mogą wpłynąć na wyniki wyszukiwania, zajrzyj do Centrum wiedzy.

    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?