Przejdź do treści
    Przejdź dalej, aby uzyskać proponowane wyniki
    Aktualności o COVID-19
    Opcje anulowania i zwrotu znajdziesz w swoim panelu gospodarza. Rezerwacje objęte naszą polityką okoliczności wyjątkowych mogą zostać anulowane przed zameldowaniem bez kar i bez wpływu na Twój status Superhost.

    Experiences involving alcohol in Portland

    Informacje zawarte na tej stronie mogą służyć jako punkt odniesienia, jeśli chodzi o Twoje możliwe zobowiązania w roli gospodarza atrakcji na Airbnb. Strona ma charakter wyłącznie informacyjny i zawiera listę wybranych przepisów prawnych, które mogą mieć zastosowanie w przypadku różnego rodzaju działań, a także linki do zewnętrznych, oficjalnych źródeł przydatnej wiedzy z tego zakresu.

    Należy pamiętać, że informacje te nie mają charakteru wyczerpujących i nie stanowią porady prawnej. Jeśli nie masz pewności, czy obowiązujące w Twoim rejonie przepisy prawne lub poniższe informacje mają zastosowanie w Twoim przypadku lub w odniesieniu do oferowanych Atrakcji, warto sięgnąć do oficjalnych źródeł lub uzyskać indywidualną opinię prawną u doradcy z tego zakresu.

    Zebrane tu informacje nie są aktualizowane na bieżąco, dlatego zawsze należy sprawdzić, czy wskazane przepisy nie uległy ostatnio zmianie.*

    Podczas atrakcji chcę podawać gościom alkohol. Czy jest coś, o czym warto pamiętać?

    Tak. Jeśli podczas atrakcji chcesz podawać gościom alkohol, warto pamiętać przede wszystkim o bezpieczeństwie własnym i gości.

    Bezpieczna atrakcja to taka, podczas której alkoholu nie spożywają Goście:

    • poniżej 21. roku życia;
    • którzy będą prowadzić samochód lub jakikolwiek inny pojazd;
    • którzy znajdują się pod wpływem alkoholu lub sprawiają takie wrażenie;
    • którzy poinformowali Cię, że są chorzy lub nadużywają alkoholu; lub
    • wcześniej uczestniczyli w Atrakcji obejmującej zajęcia ruchowe (np. joga, pływanie, wycieczka piesza po górach, jazda na rowerze) lub obsługę urządzeń .

    Wydział ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon oferuje przydatne wskazówki na temat odpowiedzialnego pełnienia roli gospodarza; znajdziesz je tu.

    Ponadto, jeśli organizujesz atrakcję w miejscu publicznym lub na świeżym powietrzu, upewnij się, czy spożywanie alkoholu w tym miejscu jest zgodne z prawem i czy podawanie alkoholu nie wiąże się z obowiązkiem posiadania odpowiedniej licencji. Sprawdź też, czy nie należy ubiegać się o uzyskanie Zezwolenia na tymczasową sprzedaż w związku ze swoją atrakcją.

    Czy potrzebuję licencji, by móc podawać gościom alkohol w moim domu, na prywatnym terenie lub na świeżym powietrzu?

    Aby sprzedawać swoim gościom alkohol, musisz uzyskać zezwolenie w myśl Ustawy o kontroli alkoholu dla stanu Oregon (Oregon Liquor Control Act) lub zatrudnić firmę cateringową licencjonowaną przez Komisję ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon. Warto pamiętać, że z wielu powodów licencja na sprzedaż alkoholu w prywatnych domach nie jest ogólnodostępna. Sprzedaż alkoholu dotyczy sytuacji, w których:

    • alkohol sprzedajesz gościowi bezpośrednio - np. pobierasz od Gościa opłatę za kieliszek wina, który podajesz mu osobiście.
    • alkohol sprzedajesz Gościowi pośrednio - np. cenę wina doliczasz do opłaty za Atrakcję.

    Co, jeśli chcę pozwolić gościom przynieść alkohol we własnym zakresie (tzw. "własny koszyk")?

    Jeśli Twoja atrakcja jest organizowana w Twoim prywatnym domu lub na prywatnej posesji i nie jest ogólnodostępna, zgodnie z Ustawą o kontroli alkoholu dla stanu Oregon nie potrzebujesz specjalnej licencji, by goście mogli przynieść własny alkohol.

    Alkohol jako dodatek:

    Na dzień publikacji tego artykułu możliwe, że jeśli nie sprzedajesz swoim Gościom alkoholu, licencja wspomniana w Ustawie o kontroli alkoholu dla stanu Oregon nie będzie Ci potrzebna. Oznacza to, że prawdopodobnie nie będziesz potrzebować specjalnego zezwolenia na podawanie Gościom alkoholu na przyjęciu spełniającym wszystkie poniższe wymagania:

    • Nie pobierasz żadnej opłaty za udział w Atrakcji obejmującej alkohol - w tym za przekąski serwowane razem z alkoholem. Oznacza to, że każda Atrakcja obejmująca podawanie alkoholu w prywatnym domu musi być dla Gości bezpłatna;
    • Twoi Goście mogą ze sobą przynieść alkohol i go spożywać; oraz
    • Udział w Twoim przyjęciu wymaga wcześniejszej rezerwacji ze strony Gości i nie dopuszczasz do udziału w nim nikogo, kto nie był zaproszony lub nie dokonał rezerwacji.

    Ogólnie rzecz biorąc, kwestia alkoholu to trudny temat i warto skonsultować się z lokalnym Wydziałem Komisji ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon, a także z radcą prawnym, aby mieć pewność, że prawidłowo interpretujesz istniejące zapisy prawne i postępujesz zgodnie z przepisami.

    Zezwolenie na tymczasową sprzedaż

    Jeśli zamierzasz sprzedawać alkohol - czy to bezpośrednio w ramach podawania napojów alkoholowych, czy też pośrednio, jako element ceny Atrakcji - najpierw musisz uzyskać Zezwolenie na tymczasową sprzedaż od Komisji ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon. W tym celu, należy wykonać szereg działań. Komisja ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon przygotowała Poradnik do wniosku o uzyskanie Zezwolenia na tymczasową sprzedaż, a także specjalną broszurę, w której opisano poszczególne kroki procesu. Proces ten obejmuje m.in.:

    • uzyskanie Licencji na podawanie alkoholu jeszcze przed wnioskowaniem o Zezwolenie; należy w tym celu ukończyć kurs edukacyjny w zakresie podawania alkoholu i zdać egzamin (dostępny w wersji zarówno internetowej, jak i osobiście na miejscu), a także przesłać wniosek o zezwolenie na podawanie alkoholu i dokonać opłaty zgłoszeniowej w kwocie 23$;
    • przedstawienie wniosku o Zezwolenie na tymczasową sprzedaż - należy w nim opisać miejsce, w którym zamierzasz podawać alkohol, wskazać, czy w atrakcji będą brać udział osoby nieletnie, podać spodziewaną liczbę uczestników i wskazać swój "plan zarządzania" (tj. w jaki sposób zamierzasz zapobiegać problemom i naruszeniom przepisów, jak chcesz uniemożliwić nieletnim dostęp do alkoholu i w jaki sposób zamierzasz zapobiec nadużyciu alkoholu przez osoby dorosłe);
    • uzyskanie pisemnej zgody władz lokalnych na otrzymanie zezwolenia - chodzi o władze zarządzające rejonem, w którym odbędzie się Atrakcja (szczegóły poniżej).
    • złożenie gotowego wniosku do lokalnego Wydziału Komisji ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon na co najmniej 2-4 tygodnie przed planowaną Atrakcją; oraz
    • uiszczenie opłaty zgłoszeniowej w wysokości 50$.

    Jeśli ubiegasz się o Zezwolenie na tymczasową sprzedaż w miejscu prywatnym na terenie Miasta Portland, kontaktuj się z lokalnym Urzędem ds. Sąsiedztwa (Office of Neighborhood Involvement). Możliwy kontakt telefoniczny pod numerem (503) 823-3092 lub osobiście w siedzibie Urzędu: 1221 SW 4th Ave, Suite 110, Portland, OR 97204. Więcej informacji tutaj.

    Jeśli ubiegasz się o Zezwolenie na tymczasową sprzedaż w czasie wydarzenia planowanego w parku miejskim, kontaktuj się z lokalnym Wydziałem ds. Parków i Rekreacji. Możliwy kontakt telefoniczny pod numerem (503) 823-7529 lub osobiście w siedzibie Wydziału: 1120 SW Fifth Ave., Suite 1302, Portland, OR 97204. Więcej informacji tu.

    Od momentu złożenia wniosku, Komisja ma 10 dni roboczych na jego rozpatrzenie. Zezwolenie na tymczasową sprzedaż umożliwia Ci sprzedawanie Gościom alkoholu przez 7 kolejnych dni. Jako posiadacz zezwolenia, masz obowiązek:

    • zapewnić uczestnikom 3 "konkretne posiłki", jeśli zamierzasz podawać alkohol wysokoprocentowy lub 2 "konkretne posiłki", jeśli chcesz serwować tylko piwo lub wino. Komisja definiuje "konkretny posiłek" jako posiłek zwykle podawany jako danie główne lub przystawka (np. ryba, makaron, pizza lub kanapki) - przekąski ani desery nie należą do tej kategorii; oraz
    • podawać alkohol wyłącznie w miejscu wskazanym we wniosku.

    Co, jeśli moja atrakcja jest organizowana w restauracji lub barze?

    Jeśli zaprosisz gości do baru lub restauracji, która posiada licencję na sprzedaż alkoholu w myśl Ustawy o kontroli alkoholu dla stanu Oregon. Możesz nawet zapłacić za pierwszą kolejkę dla gości i doliczyć ten koszt do ceny Atrakcji.

    Produkuję własne piwo lub wino. O czym warto pamiętać?

    Komisja ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon opublikowała zestaw pytań i odpowiedzi w zakresie domowej produkcji napojów alkoholowych. W myśl Ustawy, można w domu produkować piwo, wino i cydr w celach niekomercyjnych (tj. nie otrzymując za to wynagrodzenia) i nie potrzeba w tym celu licencji ani zezwolenia. Podobnie zastrzega prawo stanowe, jeśli chodzi o domową produkcję piwa lub wina na potrzeby własne, a nie na sprzedaż.

    Możesz w swoim domu uczyć Gości, jak produkować własne piwo lub wino, ale nie wolno Ci pobierać żadnej opłaty za alkohol przez nich wyprodukowany. W ramach Atrakcji, możesz także częstować Gości własnymi wyrobami alkoholowymi. Nie wolno jednak sprzedawać Gościom piwa czy wina przez siebie przygotowanego.

    Zawsze warto skonsultować się z lokalnym Wydziałem Komisji ds. Kontroli Alkoholu w Stanie Oregon, a także z radcą prawnym, aby mieć pewność, że prawidłowo interpretujesz wspomniane wyjątki i postępujesz zgodnie z lokalnymi przepisami.

    *Airbnb nie ponosi odpowiedzialności za wiarygodność ani poprawność informacji figurujących pod linkami do stron zewnętrznych (w tym treści przepisów i regulacji prawnych).

    Chcesz tu znaleźć więcej informacji? Podziel się swoją opinią w tej sprawie pod adresem responsibletrips@airbnb.com.

    Czy uzyskana pomoc była wystarczająca?