Przejdź do treści
Use up and down arrow keys to navigate suggestions.
Przejdź do strony głównej pomocy

Co może robić współgospodarz?

Współgospodarz może pomóc właścicielowi oferty w zarządzaniu jego przestrzenią, obsłudze gości lub w obu tych kwestiach. Współgospodarze decydują, jakim zakresem zadań chcą się zająć, po czym – z odpowiednim wyprzedzeniem – omawiają szczegóły współpracy z właścicielem.

Jak to działa

Pomoc współgospodarza może obejmować:

  • Przygotowanie oferty na przyjazd gości: Jeśli dom nie został nigdy dotąd opublikowany na Airbnb, współgospodarz może przygotować ofertę pod kątem przyjmowania gości. Zaleci naprawy, wyposaży dom w niezbędne akcesoria, jak np. ręczniki i papier toaletowy, zamontuje skrytkę i opracuje wskazówki dla gości.

  • Tworzenie oferty: Współgospodarze mogą przygotować ofertę na Airbnb. Stworzą nazwę i opis, zrobią zdjęcia i dołączą je na stronie, a także pomogą w ustaleniu odpowiedniej ceny za nocleg.

  • Komunikowanie się z gośćmi: Współgospodarz może kontaktować się z gośćmi w imieniu właściciela oferty za pośrednictwem swojego konta na Airbnb. Może poznać gości, odpowiadać na ich pytania i koordynować ich przyjazd i wyjazd.

  • Zarządzanie rezerwacjami: Współgospodarze mogą zarządzać ustawieniami rezerwacji gospodarza i akceptować oraz odrzucać prośby o rezerwacje.

  • Witanie gości osobiście: Współgospodarze mogą witać gości na miejscu osobiście, oprowadzać ich po miejscu pobytu i odpowiadać na pytania dotyczące domu i sąsiedztwa.

  • Pomaganie gościom w trakcie pobytu: Jeśli goście napotkają na problem w trakcie pobytu, współgospodarz może się z nimi kontaktować i zaradzić kłopotom. Jeśli na przykład gość zatrzaśnie klucze w mieszkaniu albo straci połączenie z Internetem, może zadzwonić do współgospodarza i poprosić o pomoc.

  • Pisanie recenzji: współgospodarze mogą korzystać ze swojego konta na Airbnb, aby napisać recenzje dla gości w imieniu właściciela oferty. Goście będą mieli możliwość ocenić zarówno ofertę, jak i współgospodarza. Współgospodarze mogą przeglądać recenzje od poprzednich gości, ale nie mogą na nie odpowiadać.

  • Aktualizacja kalendarza i cen: współgospodarze mogą aktualizować dostępność oferty i zarządzać cenami. Mogą również dodawać takie elementy, jak ceny sezonowe albo zniżki tygodniowe.

  • Uzupełnianie niezbędnych zapasów: Współgospodarze mogą dbać o uzupełnianie zapasów podstawowych produktów niezbędnych gościom, np.: ręczników, papieru toaletowego czy mydła.

  • Sprzątanie i naprawy: Współgospodarze mogą osobiście dbać o czystość oferty, wynająć profesjonalną firmę sprzątającą, albo jedno i drugie. Współgospodarz może na przykład zajmować się praniem ręczników i pościeli, podczas gdy firma sprzątająca doprowadzi do ładu kuchnię i łazienkę. Współgospodarze mogą także dbać o ogólny stan oferty i koordynować niezbędne naprawy.

  • Pomoc z Airbnb: Jeśli właściciel oferty musi skontaktować się z Airbnb w celu uzyskania pomocy w związku z rezerwacją lub gośćmi, współgospodarz może się zająć komunikacją i poszukać rozwiązania problemu.

Współgospodarze nie mogą:

  • Mieć dostępu do danych płacowych ani podatkowych właściciela oferty

  • Recenzować podróży odbywanych przez właściciela oferty na Airbnb w charakterze gościa

  • Przeglądać wcześniejszej korespondencji pomiędzy gospodarzem a jego gośćmi, zanim współgospodarz został dodany do oferty