
Program Liderzy społeczności
Szczegóły programu
Dowiedz się więcej, na czym polega rola lidera społeczności

Liderzy społeczności pełnią ważną funkcję w społeczności Airbnb, reprezentując gospodarzy z całego świata. Liderzy organizują Kluby Gospodarzy, do których inni gospodarze mogą dołączać, by razem pracować, dzielić się doświadczeniami i wspólnie się rozwijać na wielu płaszczyznach dzięki Airbnb.
Liderzy społeczności pełnią ważną funkcję w społeczności Airbnb, reprezentując gospodarzy z całego świata. Liderzy organizują Kluby Gospodarzy, do których inni gospodarze mogą dołączać, by razem pracować, dzielić się doświadczeniami i wspólnie się rozwijać na wielu płaszczyznach dzięki Airbnb.
Jak zostać liderem społeczności
Proces rekrutacji prowadzonej przez zespół społeczności Airbnb jest niezwykle staranny, by do roli tej wyznaczyć osoby, które osiągną sukces. Niezależnie od tego, czy współpracujesz już z liderem społeczności, czy zakładasz nowy Klub Gospodarzy, zobacz, czego możesz oczekiwać, gdy wyślesz nam swoje zgłoszenie:
1. Omówienie zgłoszenia
Szukamy liderów, którzy będą aktywnie budować społeczność w wybranych przez nas regionach. Jeśli myślisz, że jesteś osobą, której potrzebujemy, napiszemy Ci, co musisz zrobić dalej.
2. Rozmowa wideo
Podczas 15-minutowej rozmowy dowiemy się, kim jesteś i dlaczego chcesz zostać liderem.
3. Warsztaty dla liderów społeczności
Podczas 1,5-godzinnej sesji dowiesz się więcej o roli lidera i uzyskasz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania. Poznasz też kandydatów do roli liderów innych Klubów Gospodarzy.
4. Powitalny e-mail
Gratulacje! Podpisujemy z Tobą specjalną umowę i dodajemy Cię do grupy globalnej społeczności liderów na Facebooku.
5. Tydzień, w którym zaczniesz
Seria e-maili, które będziesz otrzymywać przez 5 dni. Znajdziesz w nich ważne informacje o programie oraz o tym, jak zarządzać grupami w internecie, organizować wydarzenia i rozwijać swoją społeczność.
6. Plan rozwoju Klubu Gospodarzy
Opracuj – we współpracy z menedżerem społeczności Airbnb i innymi liderami – strategię zarządzania swoim Klubem Gospodarzy i realizacji wyznaczonych sobie celów.
7. Czas zacząć kierować Klubem
Dołącz do grupy na Facebooku i opublikuj posta, w którym przedstawisz się pozostałym członkom. Z naszą pomocą zaczniesz planować pierwsze spotkanie.
Na jakie wsparcie mogą liczyć liderzy społeczności
Naszym zadaniem jest zapewnić Ci wszelkie narzędzia oraz pomoc niezbędne do zarządzania społecznością. Poniżej znajdziesz niektóre rozwiązania, które oferujemy:
1. Menedżer społeczności
Twój partner z Airbnb, który pomoże Ci z każdą sprawą dotyczącą Klubu Gospodarzy. Pracuje w wyznaczonych godzinach, pomaga w angażowaniu członków klubu i planowaniu wydarzeń, a także co tydzień przesyła zestawy narzędzi, w których znajdziesz najnowsze wiadomości od Airbnb i pomysły na posty na Facebooka.
2. Profesjonalna i indywidualna pomoc
Bierz udział w warsztatach, które organizujemy przez cały rok, i korzystaj z zasobów dostępnych online w Centrum liderów lub w cotygodniowych e-mailach z zestawem narzędzi.
3. Priorytetowa pomoc
Szybko uzyskasz niezbędną pomoc zawsze, gdy będziesz jej potrzebować.
4. Wyróżniający znaczek lidera społeczności
Na swojej stronie profilowej na Airbnb będziesz mieć znaczek lidera społeczności.
5. Program prezentów dla członków klubu
Zachęcaj członków Klubu Gospodarzy do zaangażowania, oferując im co miesiąc gadżety z logiem Airbnb.
6. Wstęp za kulisy
Reprezentuj swoją społeczność gospodarzy podczas specjalnych sesji z zespołem Airbnb i bierz udział w wydarzeniach, podczas których będziemy przedpremierowo przedstawiać nowe produkty i usługi Airbnb.
7. Promocja spotkań i program finansowania
Pomożemy Ci planować i promować spotkania. Aby organizowane przez Ciebie wydarzenia przyciągały jak najwięcej zainteresowanych, możesz poprosić o gadżety dla uczestników. Jeśli zechcesz, dofinansujemy dwa spotkania na rok.
Kluczowe zadania zespołu liderów społeczności
Tymi ważnymi zadaniami zarządza najczęściej wielu liderów społeczności z Klubu Gospodarzy, tak aby każdy z nich mógł wykorzystać swoje mocne strony, ale wspierają ich w tym inni członkowie zespołu liderów. Nasz zespół pomoże Ci znaleźć innych liderów i nawiązać z nimi współpracę.
1. Moderator grupy na Facebooku
Strona na Facebooku to ważna platforma, za pomocą której gospodarze mogą dzielić się wiedzą i wspólnie działać. Aby zachęcać członków do aktywności w internecie, liderzy powinni:
- Co tydzień publikować wiadomości związane z Airbnb i zachęty do udziału w dyskusjach, podczas których można poznać innych gospodarzy i nawiązać z nimi współpracę.
- Moderować dyskusje i brać w nich udział.
- Pilnować przestrzegania regulaminu grupy, tak aby każdy czuł się w niej mile widziany i szanowany.
2. Koordynator spotkań
Gdy gospodarze się spotykają, dzieją się niesamowite rzeczy! Organizowanie spotkań online lub na żywo to kluczowy element budowania silnej społeczności gospodarzy.
- Zapraszaj lokalnych gospodarzy na spotkanie online lub na żywo co najmniej 4 razy w roku, aby wszyscy mogli się dobrze poznać, nawiązać kontakt i współpracę, wymieniać się doświadczeniami i dobrze się razem bawić!
- Korzystaj z zasobów Airbnb, takich jak zestawy narzędzi i szablony wiadomości do członków, aby Twoje wydarzenia były zawsze udane. Złóż także wniosek o dofinansowanie spotkań.
3. Lokalny społecznik
Znamy liczne przykłady Klubów Gospodarzy na całym świecie, które pozytywnie wpływają na lokalne społeczności poprzez udział w wolontariacie czy współpracę z miejscowymi firmami i organizacjami.
- Organizuj lokalne działania obywatelskie 2 razy w roku.
- Zbuduj sieć lokalnych partnerów, żeby pozytywnie wpływać na lokalną turystykę i społeczność.
- Nawiąż współpracę z menedżerem społeczności, który pomoże Ci z lokalnymi wyzwaniami.
4. Reprezentant społeczności gospodarzy
Liczymy, że naszym liderom uda się wcielić w życie wiele ciekawych pomysłów, i kierownictwo Airbnb chętnie pozna ich rezultaty.
- Bądź w stałym kontakcie z menedżerem społeczności.
- Bierz udział w sesjach przeglądu wyników działań i wydarzeniach organizowanych przez kierownictwo Airbnb.
- Przekazuj opinie od członków klubu i informuj o zgłaszanych problemach.